Legale Windows XP Home Illegaal na RMA?

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-03 01:32

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een notebook van Packard Bell. Helaas was er iets mis mee dus moest ik hem terugbrengen naar de winkel waar ik hem had gekocht: Mikro. Ik had de Recovery-DVD ook aan mikro gegeven.

Na een maand kreeg ik hem terug, maar zonder de Recovery-DVD van packard bell, waar WIndows XP home is op gezet.

Ik moest nadat PB hem had gemaakt, er dus weer windows XP op zetten.

Ik heb van een vriend een gedownloadde Windows XP Home SP2 gekregen, die is dus hetzelfde als die Packard Bell ons gaf. (Denk Ik) Van Microsoft mag je windows XP downloaden, als de serial maar legaal is (Ik kan de frontpage-news hiervan niet meer vinden).

Ik toetste de serial in, en nadat XP geinstalleerd was, bij update kwam ik niet verder dan de Windows Genuine. Mijn legale serie-nummer is dus Ïlegaal"

Nu kan het zijn, dat iemand van de Mikro de serienummer heeft gejat, wat ik ook raar vind, is dat voorheen bij "Deze COmputer" op stond dat de Processor: AMD 3000+ 1,8 Ghz had, w at goed is. Na de install stond er op 800 Mhz. :o
Wat kan er zijn gebeurt?

En is het zo, dat een OEM-XP toch anders is dan een Normale XP Home SP2?

Want na de 30 Dagen niet-geactiveerd, kun je niets meer doen, dat was er ook gebeurt op de notebook. Behalve in de Safe mode kun je bestanden overzetten naar USB, NIKS ANDERS , ook geen CD-RW etc. :(

[ Voor 19% gewijzigd door SalimRMAF op 05-04-2007 21:21 ]

Gulfstream G650

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

800 Mhz heeft te maken met dat de processor terugklokt als hij niks te doen heeft, verbruikt minder stroom.

Kan het zijn dat je een XP Pro installatie gedaan en een Home key geprobeerd in te voeren? Dat gaat namelijk niet samen. Home, sorry over heen gelezen :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Motrax op 05-04-2007 21:21 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

Ten eeste...je gedownloade versie kan altijd ander spul bevatten. Dat wordt express gedaan, zodat ze zonder dat je het weet, je pc kunnen overnemen.

Ten 2de lijkt het of je CPU is terug geklokt. 1800 Mhz = 1800 Mhz.

En je moet je recovery terugkrijgen!!!!! EIS DAT.

Die is geregistreerd. Als het niet goed gaat als je hem hebt, hoef je alleen MS te bellen, en op te geven (in toetsen) wat er is gebeurd.

je bent de rechtmatige eigenaar, dus dat zal echt geen problemen opleveren

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Een andere vriend van mij heeft wel dezelfde recovery-dvd, ik zal over een tijdje het daarop proberen, kijken of de serial echt door iemand anders is gebruikt.

Maar hoe registreerd MS of een serial legaal is? Stuur je bij elke validatie de systeem specs mee, of wordt die illegaal zodra 2 pc's op dezelfde tijd op het net zitten?

Gulfstream G650

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

Windows XP home moet je altijd activeren NA de installatie.
Heb je dit gedaan? Als je dit doet, en je serienummer is niet goed, krijg je meteen een melding en kun je meteen microsoft bellen om het probleem op te lossen.

Misschien heeft de "gedownloade" xp home een activatiecrack erop staan, waardoor je hem niet hebt moeten activeren. Dan krijg je later problemen als je Windows Genuine Advantage software erop zet.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Waarom een topic geopend ipv eerst met Mikro contact op te nemen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Jimbolino schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:32:
Windows XP home moet je altijd activeren NA de installatie.
Heb je dit gedaan? Als je dit doet, en je serienummer is niet goed, krijg je meteen een melding en kun je meteen microsoft bellen om het probleem op te lossen.

Misschien heeft de "gedownloade" xp home een activatiecrack erop staan, waardoor je hem niet hebt moeten activeren. Dan krijg je later problemen als je Windows Genuine Advantage software erop zet.
Ik heb natuurlijk eerst geprobeerd om hem te Genuinen, maar toen kwam de reactie van de MS site dat mijn versie niet echt was. :( Dus toen ging ik een crack zoeken en hem installeren, zo blij. >:) Niet dus.. Na 30 dagen, zonder waarschuwing ging alles op slot. Je kon niets doen. Zelfs activeren ging niet, want door de crack kon je niet eens in Windows komen. DUs als je op Äctiveren" klikt (Enigste optie) ging Windows zich afmelden.

Zoals ik al zei probeer ik over een aantal dagen de DVD-dvd van mijn vriend, check ik of die het doet.
gambieter schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:54:
Waarom een topic geopend ipv eerst met Mikro contact op te nemen?
Waarom? Om de dvd terug te krijgen; mijn zusje is net naar hun heen geweest, maar "ze weten niet wat ze ermee bedoelt.''

Gulfstream G650

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

salimrmaf schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:55:
[...]
Waarom? Om de dvd terug te krijgen; mijn zusje is net naar hun heen geweest, maar "ze weten niet wat ze ermee bedoelt.''
Je zusje? Bel ze op, leg ze het probleem voor. Waarom laat je dat je zusje doen?

Je maakt dit wel heel vaag en moeilijk.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 05-04-2007 22:59 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Je hebt er nu niets aan, maar voor mogelijk een volgende keer. Geef nooit meer mee dan nodig is en al helemaal geen CD/DVD's als je iets ter reparatie aanbied. Als het een goede reparateur is zou een voedings adapter en kabel nog niet eens nodig moeten zijn. Dit soort zaken raken vaak alleen maar zoek. In iedergeval; ga zelf eens lang bij die reparateur, laat hun desnoods een nieuwe recover DVD bestellen bij PB. (op hun kosten natuurlijk)
gambieter schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:59:
[...]
Je zusje? Bel ze op, leg ze het probleem voor. Waarom laat je dat je zusje doen?

Je maakt dit wel heel vaag en moeilijk.
Hier ben ik het inderdaad mee eens. :)

[ Voor 24% gewijzigd door _Dune_ op 05-04-2007 23:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-03 13:38

Raphaelo

boeiend!!

Volgens mij zullen ze, als je microsoft even opbelt. hier geen probleem van maken hoor. Je krijgt dan gewoon een nieuwe code en dan is je windows weer geactiveerd. Hoewel het natuurlijk wel belachelijk is dat je je recovery dvd niet meer terug krijgt na je rma..

[ Voor 23% gewijzigd door Raphaelo op 05-04-2007 23:10 ]

originele signatures zijn top!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Raphaelo schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:09:
Volgens mij zullen ze, als je microsoft even opbelt. hier geen probleem van maken hoor. Je krijgt dan gewoon een nieuwe code en dan is je windows weer geactiveerd. Hoewel het natuurlijk wel belachelijk is dat je je recovery dvd niet meer terug krijgt na je rma..
Maar: Hier komt ie: Nu echt:

Die windows op de laptop is toch een OEM? En voor een OEM heb je geen service..

Gulfstream G650

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-03 13:25
Met de Packard Bell`s heb ik de ervaring dat op sommige types alleen de Windows XP Home OEM op de meegeleverde recovery cd ook daadwerkelijk de code accepteerd. Hoe en waarom, daarvoor moet je niet naar mij kijken. Waarschijnlijk een truc van PB om mensen zo gek te krijgen die cd`s na te bestellen á 45+ euro :S

Hoe dan ook, de kans dat je key gejat is lijkt mij niet zo vreselijk groot.

Verder denk ik dat je hiervoor beter uit bent bij de Genuine Advantage afdeling van MS. Die zullen je waarschijnlijk hetzelfde vertellen over PB keys, maar zijn wat minder strict dan de tiepmiepen bij de klantenservice. Misschien kunnen ze wat voor je betekenen.

Edit: Ja, OEM is zeker anders dan normale versie. De instalatie heeft bv. geen update functie. Een OEM key draait niet op een retail cd.

[ Voor 34% gewijzigd door Nijn op 05-04-2007 23:40 ]

Verwijderd

salimrmaf schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:32:
[...]

Maar: Hier komt ie: Nu echt:

Die windows op de laptop is toch een OEM? En voor een OEM heb je geen service..
En daar komt oook bij dat jij door te downloaden een retail versie hebt van windows, welke je NIET mag registreren op je OEM!
Edit: Ja, OEM is zeker anders dan normale versie. De instalatie heeft bv. geen update functie. Een OEM key draait niet op een retail cd.
Hij accepteert de code blijkbaar wel maar kan het niet valideren omdat de combinatie niet klopt lijkt mij als ik dit zo lees...

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 23:43 ]

Verwijderd

salimrmaf schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:55:
[...]

Ik heb natuurlijk eerst geprobeerd om hem te Genuinen, maar toen kwam de reactie van de MS site dat mijn versie niet echt was. :( Dus toen ging ik een crack zoeken en hem installeren, zo blij. >:) Niet dus.. Na 30 dagen, zonder waarschuwing ging alles op slot. Je kon niets doen. Zelfs activeren ging niet, want door de crack kon je niet eens in Windows komen. DUs als je op Äctiveren" klikt (Enigste optie) ging Windows zich afmelden.

Zoals ik al zei probeer ik over een aantal dagen de DVD-dvd van mijn vriend, check ik of die het doet.

[...]
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

je verhaal lijkt te verzanden in niet legale handelingen. Als je zelf al begint om een crack erop te zetten ( begrijp ik dus niet ALS je een legale key hebt ) is dat toch niet de manier op het op te lossen en worden de problemen alleen maar groter. nogmaals, ALS je een legale key heb zal microsoft je altijd helpen, zoniet dan moet je er maar 1 kopen. Het verhaal dat iemand de key gestolen heeft komt erg onwaarschijnlijk over zeker gezien je onduidelijke antwoorden op vragen hierover.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 08:04 ]

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Nijn schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:38:
Met de Packard Bell`s heb ik de ervaring dat op sommige types alleen de Windows XP Home OEM op de meegeleverde recovery cd ook daadwerkelijk de code accepteerd. Hoe en waarom, daarvoor moet je niet naar mij kijken. Waarschijnlijk een truc van PB om mensen zo gek te krijgen die cd`s na te bestellen á 45+ euro :S

Hoe dan ook, de kans dat je key gejat is lijkt mij niet zo vreselijk groot.

Verder denk ik dat je hiervoor beter uit bent bij de Genuine Advantage afdeling van MS. Die zullen je waarschijnlijk hetzelfde vertellen over PB keys, maar zijn wat minder strict dan de tiepmiepen bij de klantenservice. Misschien kunnen ze wat voor je betekenen.

^Dit wist ik dus niet. Hmm dus OEM-versies zijn dus wel degelijk een 'Light" versie van de OS. |:(

Toen ik in de Dixons zat te rondlopen, dacht ik erover om met mijn camera foto's te maken van de Packard-Bell PC-Kasten, waar een Widows Vista Premium. -serial zit. (Dom van Dixons)

Dus als je daarvan een foto maakt, en een cd besteld bij Packard Hell voor 45 Euro, heb je een legale PC. :O Echt dom, ze konden beter, net als bij Windows 98SE de Serial op het instructie boekje plaatsen, veel handiger.

Gulfstream G650

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

salimrmaf schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:02:
[...]

^Dit wist ik dus niet. Hmm dus OEM-versies zijn dus wel degelijk een 'Light" versie van de OS. |:(
Nee, het zijn geen light versies (hoe kom je aan dat idee?). een OEM versie is een windows versie die door een OEM geleverd wordt en niet door MS zelf. En dat zit licentie technisch gewoon anders in elkaar.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-03 13:25
Natuurlijk is er wel een light versie van Windows, maar die zie je in Nederland nooit in het wild. Een OEM versie houd echter wel meer in dan alleen een andere licentie hoor. Belangrijk verschil is dat je met een OEM geen update instalatie kunt uitvoeren, alleen een schone instalatie.

Dat gezegd, als je eenmaal de boel geinstalleerd hebt verschilt er amper iets.

[ Voor 17% gewijzigd door Nijn op 06-04-2007 21:34 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58

Reptile209

- gers -

salimrmaf schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 21:02:
[...]

Toen ik in de Dixons zat te rondlopen, dacht ik erover om met mijn camera foto's te maken van de Packard-Bell PC-Kasten, waar een Widows Vista Premium. -serial zit. (Dom van Dixons)

Dus als je daarvan een foto maakt, en een cd besteld bij Packard Hell voor 45 Euro, heb je een legale PC. :O Echt dom, ze konden beter, net als bij Windows 98SE de Serial op het instructie boekje plaatsen, veel handiger.
Het is niet het nummer, maar de licentiekaart of -sticker die je OS legaal maakt. Je kan dan weliswaar een "normale" install doen met de key die je op je foto ziet, maar het blijft een illegale versie zonder de bijbehorende licentie.
Blijft natuurlijk wel dat ze die dingen beter aan een andere kant hadden kunnen zetten, om te voorkomen dat die keys straks de eerste hit bij Google worden...

Zo scherp als een voetbal!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

^^
Ziedaar dus de reden waarom al die OEM versies niet meer zo eenvoudig heractiveerd kunnen worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1