Toon posts:

[SBS2003] probleem met vista profiel laden..

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf tegen het feit aanlopen dat profielen niet worden geladen in mijn vista pc.. :(
In de xp omgeving werkt datzelfde profiel prima, maar zodra ik om te testen het lokale kopie van het profiel verwijder in vista gaat het fout, hij haalt het niet meer op van de server.

leuk genoeg, ik heb via de userguide een Default User.V2 aangemaakt in de NETLOGON dir op de domeincontroller met wat aparte instellingen, en die laadt tie dan wel in als default...dus met de connectie in die twee is niets gek, er is iets in het profiel dat tie niet pikt na de eerste keer uitloggen..

dit is de exacte melding die hij geeft in het logboek
Eén of meer instellingen kunnen niet worden toegepast door de groepsbeleiduitbreiding Folder Redirection op de client, omdat de wijzigingen moeten worden verwerkt voordat het systeem wordt opgestart of de gebruiker zich aanmeldt. De verwerking van Groepsbeleid moet volledig zijn voltooid voordat het systeem opnieuw kan worden opgestart of de gebruiker zich weer kan aanmelden. Dit kan resulteren in trage opstartprestaties.
als ik /gpupdate /force doe, krijg ik exact dezelfde melding als hierboven..

help? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 21:08 . Reden: duidelijker ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok... het is opgelost..
een profiel lokaal verwijderen moet je dus niet doen door alleen die map weg te halen in /gebruikers

het onderstaande werkte wel, en nu laadt hij weer het profiel in vanaf de server
Voor degene die hier nog wel eens tegen aan zullen lopen het antwoord:

=============
Found a solution that worked for me....at technet forums. Still MS
should provide a decent tool for doing machine configs on non sms/ad
connected machines.

http://forums.microsoft.com/TechNet/...4418&SiteID=17

I was able to fix this problem on my copy of Vista after deleting c:
\users\username.

I had to go into the registry...

hkey_Local_machine\software\microsoft\windows NT\CurrentVersion
\ProfileList

Locate the key(S-1-5...) that had the old profile(C:\users\username)
and delete it. Reboot.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...iets zegt me dat er toch net als in XP in sysdm.cpl een Userprofile delete knop zit waarmee je dat wel netjes kan doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt helemaal alt-92, alleen ik wist nog niet van het bestaan af :) ben geen geleerde systeembeheerder :)