Toon posts:

ASUS CT-479 Socket 479 Adapter probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen.

Ik heb laatst een ASUS CT-479 Socket 479 Adapter met een Pentium M 1.6Ghz gekocht.
Deze wil ik op mijn Asus p4c800-e deluxe zetten samen in combinatie met mijn videokaart: Asus X800XT PE.
Dit zou in theorie allemaal samen moeten kunnen werken maar dat doet het dus helaas niet en ik weet niet wat ik nog meer kan proberen om dit op te lossen.
Ik zal mijn best doen om het zo duidelijk mogelijk uit te leggen. :)

Probleem:
Als ik de ASUS CT-479 Socket 479 Adapter + Pentium M op mijn moederbord prik met een oud agp videokaartje uit het stenen tijdperk werkt alles prima.

Als ik mijn oude Pentium 4 3,2ghz op het moederbord zet samen met de Asus X800XT PE videokaart werkt alles prima.

Maar als ik de ASUS CT-479 Socket 479 Adapter + Pentium M samen met de Asus X800XT PE installeer blijft Windows XP hangen tijdens het opstarten en dit is nou net de setup die ik wil gaan gebruiken.

Software probleem was mijn eerste gedachte.

Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen:
Ik ben begonnen met een nieuwe Windows XP installatie maar de 2e restart die ik moest doen na de installatie had ik hetzelfde probleem te pakken.
Ik heb daarna mijn oude Windows 2000 cd gepakt en Windows 2000 geïnstalleerd, ook hier hetzelfde probleem.

Hierna heb ik een hardwarematige bios reset gedaan van het moederbord (met jumper), geen resultaat.
Daarna heb ik verschillende bios versies geprobeerd, versie 1022, 1023 en nu draai 1024 beta als ik het mij goed herinner, ook allemaal geen resultaat.

Ik heb zelf geen ideeën meer hoe ik dit op moet gaan lossen, iemand nog suggesties die ik kan proberen?

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:35
Verkeerde reactie ik dacht dat het niet werkte maar dar doet het dus wel met een oude AGP kaartje.

[ Voor 84% gewijzigd door audiojunk op 06-04-2007 16:47 ]

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het vreemde ervan, de hardware lijkt appart wel goed te werken maar samen geeft het problemen.
Ik ben verder ook nog niemand tegengekomen met hetzelfde probleem op internet.

[edit]
Aangezien alles van Asus zal ik hun is een mailtje sturen met het probleem, mischien dat zij het al eerder tegen zijn gekomen.
Alleen op dit moment is de Asus site zo traag dat ik voor iedere pagina gemiddeld 10x op F5 moet drukken voordat ik wat zie, ik probeer het later nog wel een keer. :X

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 18:43 ]

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:35
Heb je je AGP/PCI frequency in het bios wel op 66/33 staan want het kan zijn dat deze hoger staat en je videokaart er problemen mee heeft.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4