Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Auto] ijzeren tai wrap.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn katalysator zit een ijzeren plaat. Deze plaat is op 4 punten vastgemaakt d.m.v lassen.
Een van deze punten heeft het begeven, als de auto tussen de 2000 en 2500 toeren komt begint hij te trillen, dat is irritant en het klinkt niet gezond.
Ik heb een tijd geleden de hele uitlaat laten vervangen vanaf de motor zelf, of hier de katalysator ook bij inbegrepen was weet ik niet, en daar wil ik ook niet achteraan gaan :) Het punt is, het valt niet onder de "garantie".
Aangekomen bij een andere (Kwikfit) garage hebben ze gezegd niets te kunnen doen, maar als ik een 'ijzeren tai wrap' had, die om de katalysator zou passen, zouden ze hem er gratis opschroeven (Ik kan het zelf niet, heb geen brug of kuil).
Ik kon deze bij Heuts halen volgens een medewerker, alleen is Heuts in Venlo nogal preuts, en denk ik niet dat ik het daar kan vinden.
Dus ik vroeg me af of iemand weet waar ik zoiets kan halen?
Ik bedoel hiermee een ijzeren ring die bijv. op de uiteindes van de slangen van het luchtfilter zitten, je kunt ze als een tai wrap in elkaar steken en aandraaien met een schroevendraaier.
Dit is een tijdelijke oplossing, omdat ik morgen een weekendje weg ga met de auto.

Misschien handig om te weten : De tai wrap moet om de katalysator passen, ik denk zo'n 60 cm lang (Als het niet groter is ) ik zaag er liever een stukje vanaf, dan dat ik een te korte heb.
Knelring heet het volgens mij, kan dat kloppen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 19:38 ]

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:46

ThaHandy

Discovery Channel

Afbeeldingslocatie: http://www.materiaal.nl/phuni/showimage.php?img=bandklem/gemi.jpg

een van deze dingen?

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bedoel je niet gewoon van die slangenklemmen?

die heb ik laatst bij de praxis gekocht, op een rol.. kun je zelf op maat knippen :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat zijn 'slangklemmen', te vinden in de buurt van de schroeven bij de betere bouwmarkt (waar je nog zelf de zakjes met schroeven, boutjes en moertjes mag vullen)

Net als met tie-wraps zijn die dingen wel aan elkaar te koppelen denk ik (nooit gedaan, nooit grotere nodig gehad dan voor buizen van 5cm diameter)

-edit-
Hmm... ik moet vaker in een andere bouwmarkt komen dan de lokale Multimate ;)
En sneller typen.

[ Voor 14% gewijzigd door Resistor op 05-04-2007 19:47 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

Gewoon bij de gamma halen, en dan even vragen naar slangenklem (zie foto hierboven) ipv ijzeren tai wrap ;) (ik schrijf het overigens zelf als tiewrap)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Sick Nick schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:46:
Gewoon bij de gamma halen, en dan even vragen naar slangenklem (zie foto hierboven) ipv ijzeren tai wrap ;) (ik schrijf het overigens zelf als tiewrap)
Tie-wrap is het enige juiste woord, voor die gekke maar handige bandjes ;)

En idd, dit zijn slangenklemmen

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
een gek idee: slangenklemmen? :+

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

jubilee klem

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:29
Die tie-wraps kun je bij conrad bestellen

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Verwijderd

Topicstarter
Precies zoals het op die foto staat. Ik wist niet dat ze zo 'standaard' waren, ik dacht dat het echt een apart auto/onderdeel is. Ik zal morgen eens bij de Gamma kijken.
En het is een tijdelijke oplossing die voor morgen klaar moet zijn (Of anders gewoon zonder rijden, dan maar effe doorbijten) dus ik kan ze niet bestellen bij d Conrad.
Morgen ga ik eens naar de gamma, in ieder geval bedankt!
Het gras en blaadjes op de weg zal u dankbaar zijn (Anders vliegen ze in brand zonder die plaat) >:)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
tai wraps? zijn dat oosterse rolletjes? O+

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 05-04-2007 20:47 ]

specs

Verwijderd

ik denk niet dat gamma de maat die jij zegt in het assortiment heeft. Ik denk dat je eerder bij een groothandel kans maakt die spullen levert voor luchtkanalen, daarop heb ik die maten regelmatig gezien.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
maratropa schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:47:
tai wraps? zijn dat oosterse rolletjes? O+
Haha, deze manier van schrijven kende ik nog niet, prachtig :D

Ioniq 5 P45

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 16:10

rimpeldinky

nani?

anders zou je met een puntlasje het trillen in ieder geval kunnen beperken

*burp*

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
hmmmm Thai-wraps :9

:+

U vraagt, wij antwoorden.

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-11 18:34
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:48:
ik denk niet dat gamma de maat die jij zegt in het assortiment heeft. Ik denk dat je eerder bij een groothandel kans maakt die spullen levert voor luchtkanalen, daarop heb ik die maten regelmatig gezien.
Of gewoon bij de proffesionele ijzerwarenhandel (bij de gene waar ik op zaterdag werk hebben we ze wel tot een diameter van 20 cm)

Verwijderd

Gamma enzo heeft dit soort dingen echt wel, ook de grote en bizar grote maten. Ze worden namelijk ook gebruikt bij het aansluiten van luchtkokers voor bijvoorbeeld de afzuigkap in de keuken.

Je zult ze of bij de schroeven ed vinden, of bij de riolering, loodgieter spullen ed. Daar liggen namelijk ook de spullen voor luchtkanalen, afzuigkappen ed.

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Er zijn ook slangenklemmen op rol. Je knipt de gewenste lengte af zet er zo'n schroef ding op en je hebt een slangklem op maat.

Ik weet zo niet uit mijn hoofd waar ze te koop zijn, maar de betere autovak handel moet het toch wel in het assortiment hebben.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 23:25:
Gamma enzo heeft dit soort dingen echt wel, ook de grote en bizar grote maten. Ze worden namelijk ook gebruikt bij het aansluiten van luchtkokers voor bijvoorbeeld de afzuigkap in de keuken.

Je zult ze of bij de schroeven ed vinden, of bij de riolering, loodgieter spullen ed. Daar liggen namelijk ook de spullen voor luchtkanalen, afzuigkappen ed.
idd en anders gebruik je 2 of meer aan elkaar gezet

Iperf

Pagina: 1