.htaccess werkt niet voor onderliggende directory's... :S

Pagina: 1
Acties:

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Hallo,

ik heb een website die draait op Apache/1.3.37 met DirectAdmin. Nu wil ik dat als ik een directory opvraag, en er geen index.html-file in staat, ik een lijst krijg met de betreffende bestanden. Dat is mij al gelukt door middel van een .htaccess-file met als regel:
code:
1
Options +Indexes

Nu werkt dat prima, maar als ik ik een nieuwe map (aap2) maak voor een subdomein (aap), bijvoorbeeld: aap.domein.tld/aap2 (zonder dat .htaccess-file) dan krijg ik de volgende error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request. 

--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.37 Server at aap.domein.tld Port 80

Nu dacht ik dat als je een .htaccess-file in een subdomein plaatst hij voor alle onderliggende mappen geldt... Dat lijkt nu dus niet te kloppen.

Ik dacht laat ik het eens met een wachtwoord-beveiligde omgeving proberen. Ik dus dat instellen in het .htaccess-file en die plaatsen in aap.domein.tld. Ik die pagina opvragen via de browser en inderdaad wachtwoord-beveiligd. Ik maak weer aap.domein.tld/aap2 aan en typ dit rechtstreeks in op de adresbalk van de browser... dan moet ik inderdaad een wachtwoord invoeren, dus lijkt het .htaccess-file wel te 'werken' voor onderliggene mappen.

Hoe zit het nu, want ik snap het niet meer :? , waarom met 'Options +Indexes' niet en met beveiliging wel?

Is er trouwens ook nog een andere oplossing om die Indexes standaard te krijgen of omdat .htaccess-file automatisch in nieuwe directory's te plaatsen?

Groet,

Casper

P.s. Mocht het te vaag zijn met aap :P etc, dan kan ik wel een concreet voorbeeld geven.

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

Edit: Verkeerde info...

[ Voor 146% gewijzigd door Younes op 05-04-2007 23:06 ]

...en waarom?

• Cadezo
  • Niet online
Ik wist dat je absolute paden moet gebruiken, maar ik zie de link naar mijn probleem niet...

Volgens mij hoef je om de Directory Indexing te activeren enkel deze code op te nemen in je .htaccess-file en hoef je dus geen paden aan te geven.
code:
1
Options +Indexes

Ik heb inmiddels de ISP (of hoe heet dat voor hosting?) even gemaild. Misschien dat zij het voor mijn account standaard aan kunnen zetten...

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-11 20:50

Younes

Wie, Wat, Waar?

cdezoete schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:01:
[...]

Ik wist dat je absolute paden moet gebruiken, maar ik zie de link naar mijn probleem niet...

Volgens mij hoef je om de Directory Indexing te activeren enkel deze code op te nemen in je .htaccess-file en hoef je dus geen paden aan te geven.
code:
1
Options +Indexes

Ik heb inmiddels de ISP (of hoe heet dat voor hosting?) even gemaild. Misschien dat zij het voor mijn account standaard aan kunnen zetten...
Mijn excuus. Ik las weer eens te snel... Ik trek me terug...

...en waarom?

• Cadezo
  • Niet online
Ik ben er nu precies achter wat het probleem is:

Als ik een .htacces-file plaats in de Public_HTML geldt hij voor:
  1. www.domein.tld
  2. domein.tld
  3. en alle varianten van (www.)domein.tld/folder/
Het probleem is dus dat hij niet geldt voor sub.domein.tld, dat is wel 'vreemd', want met DirectAdmin is a.domein.tld en domein.tld/a/ dezelfde directory.

Wat is nu een oplossing? In alle subdomeinen een .htaccess-file te plaatsen, dat lijkt mij niet ideaal (veel werk, etc...). Ik zat ook nog te denken aan door middel van .htaccess (?) de URL om te laten schrijven. Dus als iemand a.domein.tld intypt hij domein.tld/a/ te voorschijn krijgt...

Of is er overkoepelde map met DirectAdmin waarin ik dat soort zaken kan plaatsen? De map 'voor' Public_HTML (waar je kan kiezen uit Public_Html, Public_Ftp, Private_Html, etc) werkt niet als ik daar de .htaccess-file in plaats.

Iemand ideeën?