Komst van P35 mobo's?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:58
Ik heb het probleem dat ik binnenkort een nieuwe pc zou aanschaffen, maar over niet al te lange tijd komt de P35 chipset uit, waar ik toch wel op wil wachten, gezien de prestaties etc.

Maar ik nergens echt duidelijk vinden wanneer deze mobo's nou komen, met name de ASUS bordjes.
Kan iemand mij iets meer over de release hiervan vertellen?

[ Voor 3% gewijzigd door Evano op 05-04-2007 18:52 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
1. hoezo wil je hierop wachten?
2. waarom in godesnaam alleen geïntresseerd in ASUS bordjes
3. dit soort speculatie topics worden alleen toegestaan met een zeer uitgebreide startpost. Wat de jouwe jammergenoeg niet is....

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:58
:/

1. Het is de opvolger van de huidige P965 chipset en presteert wat beter en clockt heel goed over voor zover bekend is. En omdat het een opvolger is, is hij ook nieuwer.. Ok hardware verandert snel zodat niets echt nieuw is, maar dat je toch het nieuwste probeert te krijgen, lijkt me logisch.. of ga jij nú nog een P965 mobo kopen (als je zo'n 3 jaar ermee moet doen, zoals ik)?

2. Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg met name ASUS moederborden. Dat omdat ze de laatste tijd zeer succesvolle mobo's hebben gemaakt met de P5B Deluxe als grote voorbeeld al..

3. Sorry, maar dit vind ik echt de grootste onzin ooit, waarom zou het per se een grote TS moeten zijn :? Daarbij komt ook nog dat het helemaal niet als speculatie topic is bedoeld, wat jij zegt..
Ik wil alleen maar weten wanneer P35 in de winkels komt, moet daar nou zo'n gedoe over komen? =/

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
waarom zou je geen p965 mobo kopen ? |:( zo oud is ie nou ook nog weer niet. en in computerland kan je altijd wel blijven wachten, na die P35 komt er natuurlijk na een halfjaar oid weer iets nieuws, het blijft zo. daarbij klokt de p965 chipset ook al heel lekker over, dont worry :Y)

oja, dat ie gaat uitblinken in overklokbaarheid en stabiliteit zijn natuurlijk alleen nog maar geruchten, dat moet zichzelf nog bewijzen. de p965 chip heeft dat in weze al gedaan ;)

[ Voor 24% gewijzigd door struul op 05-04-2007 20:09 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
DFI roadmap.

Roadmap van dfi, eerst p35 van hun moet volgens de map in mei komen. Maar dfi kennende kan het misschien iets langer gaan duren.

Misschien op google is naar wat roadmaps van wat fabriekanten zoeken, geeft een redelijke indicatie.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:47
Mei / juni is P35 op markt.
- Chipset prestaties zelfde als van P965
- Support officieel 1333FSB (maar dan doen meeste 1066FSB MB ook via OC)
- DDR3 support (maar door timings trager dan DDR2, moeilijk te krijgen, hogere prijs komende 2 jaar)
- Beter overklokken is onzin, zal voornamelijk CPU zijn
- Enige chipset dat 45nm CPU's support, maar die zijn pas 2008 op markt

De 1333FSB CPU's waarvoor de P35 ontworpen komen pas midden Jun op de markt. E6x50 serie.

Imho wachten waard enkel door support voor 45nm CPU's, dus beter upgrade platform.

De P35 is overigens tegenhanger van P965
De X38, de opvolger van het high-end chipset 975X komt pas eind Q3.

• wezza
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-10-2023
Zelf ben ik het wel eens met blacktarantulaX. Ik wacht zelf ook op de P35, om samen met een E4400 oid te gebruiken. Hierdoor heb je dan inderdaad een beter upgrade platform. Dus waarom niet nog even wachten... zolang duurt het niet meer. Als het goed is komen ze volgende maand al.

Daarnaast zijn er nog een paar dingetjes anders die hier nog niet genoemd zijn, zoals PCI-e 2.0 support en standaard 6, ipv 4 bij de P965, sata poorten (met port-multiplier --> meerdere devices op 1 port mogelijk).

Allemaal leuk, en natuurlijk is de P965 een heel goede chipset, maar mij gaat het vooral om dat upgrade path... Ik snap alleen niet waarom iedereen zo pro-965 is. :? Maar goed, zal wel aan mij liggen. >:)

Eerst maar eens de reviews afwachten, en als die P35 minstens het zo stabiel is als de P965 dan weet ik wel wat ik ga doen.

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:09
wezza schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 08:39:
Allemaal leuk, en natuurlijk is de P965 een heel goede chipset, maar mij gaat het vooral om dat upgrade path... Ik snap alleen niet waarom iedereen zo pro-965 is. :? Maar goed, zal wel aan mij liggen. >:)

Eerst maar eens de reviews afwachten, en als die P35 minstens het zo stabiel is als de P965 dan weet ik wel wat ik ga doen.
In je laatste zin staat waar de meesten op doelen. De P965 heeft z'n stabiliteit bewezen, je kan er dus een goede PC mee bouwen die ook nog wel een hele tijd mee kan en de prijzen zijn ook aantrekkelijk te noemen. Van de P35 weet je nog niet wat hij gaat doen, hij zal in het begin naar alle waarschijnlijk ook duurder zijn en voordat je alle features ervan kan gaan benutten ben je weer een jaartje verder... Early adopters krijgen zelden waar voor hun geld ;)

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

met een dermate topicstart kan je ook een reactie verwachten zoals die van -ErikE- ;)

Dit draagt niet bij aan PMG, bel anders Asus op wanneer ze de 1e bordjes verwachten en houdt de nieuwsberichten op de vele hardwaresites in de gaten.
Het hoe en wanneer bespreken hier is nogal speculatief en overbodig voor PMG

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.