E6300 overclocken met Asus P5B-V

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tom91
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-12-2021
Ik heb een vandaag mijn proc proberen te overclocken.
Ik heb de instellingen als volgt gezet:

Dram freq: 533mhz
pci-x 100mhz
pci 33.33mhz
vcore 1.3000v

Maar als ik nu de fsb op 300 mhz wil zetten, dan doet mijn pc helemaal niets meer, wat doe ik precies verkeerd?
het werkt alleen met fsb tot ongeveer 280mhz.
P.s met mijn Msi p965 neo-f en andere e6300 kon ik de fsb met gemak op 333mhz zetten.

bij voorbaat dank;

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-12-2025

_AvA_

en dat ben zo.

Een FSB Wall?

Droogkloot.

• tom91
Ik weet niet zou dat met dit mobo al zo snel zijn?

Verwijderd

ik denk dat je de pci-express en de pci bus moet locken

• tom91
heb ik al gedaan

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
nvm mn hele post, ik zit niet op te letten.

[ Voor 106% gewijzigd door rodie83 op 05-04-2007 19:19 ]

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:16
Zou het niet kunnen liggen aan de onboard-videokaart?

• tom91
vcore heb ik ook al op 1.3750 gehad haalt ook niets uit, heb de nieuwste bios erin

Onboard video kan ik zo niet vinden waar dat ik die uit kan zetten.
P.s ik kon nergens echt iets bruikbaars vinden over dit ondeewrp bij dit bordje.

[ Voor 17% gewijzigd door tom91 op 05-04-2007 19:21 ]

• ErikZwolle
  • Laatst online: 26-03-2025
Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met de Asus P5B-V. Na lang googlen kwam ik erachter dat inderdaad de ingebouwde videokaart het probleem veroorzaakt. Zelfs toen ik een externe PCIe kaart (XFX 7600GT) heb geplaatst en de interne videokaart had uitgeschakeld, kwam ik niet verder dan een FSB van ca. 275 MHz.

De oorzaak hiervan blijkt nu dat de je de interne videokaart wel kunt uitschakelen in de bios (voor wat betreft beeldweergave), maar dat deze schijnbaar toch actief blijft in de chip op het moederbord.

Na 3 weken klooien was ik het zat en heb ik bij Mycom mijn moederbord omgeruild voor een Asus P5B-E Plus zonder ingebouwde videokaart. Ik heb vervolgens hetzelfde geheugen, processor, videokaart, enz. teruggeplaatst en in no time was ik in staat om te overklokken tot ver boven de 300 Mhz!! (Ik heb de stabiele grenzen nog niet opgezocht).

Kortom, ik ben bang dat je met de Asus P5B-V nooit aan serieus overklokken toekomt. Misschien kun jij je MoBo ook nog ruilen? Wat by the way wel vreemd is dat Asus de P5B-V expliciet als overklok MoBo verkoopt met opties als AI NOS, enz. Wellicht kun je Asus nog een support-mailtje sturen met een verzoek om opheldering?!?

[ Voor 4% gewijzigd door ErikZwolle op 06-04-2007 21:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als het boeltje @ default prima werkt, dan zit je hier verkeerd.

Processors, Mobo's & Geheugen » Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen dus.

• tom91
@ erikzwolle waarom heb jij je mobo na ongeveer 3 weken nog kunnen ruilen?

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
tom91 schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:28:
omdat hij slim is :P
Na 3 weken klooien was ik het zat en heb ik bij Mycom mijn moederbord omgeruild voor een Asus P5B-E Plus zonder ingebouwde videokaart. Ik heb vervolgens hetzelfde geheugen, processor, videokaart, enz. teruggeplaatst en in no time was ik in staat om te overklokken tot ver boven de 300 Mhz!! (Ik heb de stabiele grenzen nog niet opgezocht).
ik kan je iig vertellen dat ie nog veel harder gaat, maar boven de 360FSB gaat je pci-e bus op x1. ook leuk bugje ;) (heb het bordje ook) :)

• ErikZwolle
  • Laatst online: 26-03-2025
tom91 schreef op zondag 08 april 2007 @ 12:28:
Hoi Tom91, ik heb het mobo nog kunnen ruilen, omdat ik niet tevreden was over de beroerde overclock-mogelijkheden van de P5B-V, terwijl ik hem juist als OC-moederbord had gekocht. Gelukkig deden ze bij Mycom niet moeilijk.

• tom91
Bedankt voor jullie reacties;

@struul zou je aub een paar foto's van de instellingen van je bios kunnen maken, en even kunnen posten?

ik ben namelijk echt ten einde raad.

Verwijderd

Om te kunnen oc'en met de core 2 duo matx bordjes met intel chipset moet de pci-e frequentie omhoog. Zet hem maar eens op 118, dan kun je tot zo'n 350 MHz FSB komen!
Zie ook mijn topic: Overclock beperkt door PCI-e bus?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 22:34 ]

• tom91
Ik heb idd al een keer geprobeerd om de pci-x bus te verhogen.
daardoor kon ik de 320mhz halen.
Maar toen kreeg ik allemaal vage problemen, mijn tobo en muis vielen bijvoorbeeld ineens uit, en ze zeggen dat het er ook voor kan zorgen dat je sata schijven uitvallen.

Dus ik laat de pci-x liefst gewoon op 100mhz staan.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
tom91 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:03:
Ik heb idd al een keer geprobeerd om de pci-x bus te verhogen.
daardoor kon ik de 320mhz halen.
Maar toen kreeg ik allemaal vage problemen, mijn tobo en muis vielen bijvoorbeeld ineens uit, en ze zeggen dat het er ook voor kan zorgen dat je sata schijven uitvallen.

Dus ik laat de pci-x liefst gewoon op 100mhz staan.
Pci-e denk ik :)

Dat je vage problemen krijgt klopt wel, veel dingen zijn aan je pci-e bus gekoppeld.

Verwijderd

Hoe hoog had je de pci-e (en dus idd niet pci-x, da's iets totaal anders ;) ) frequentie gezet? Mijn ervaring (en bovendien van vele anderen) is dat het tot zo'n 118 MHz stabiel blijft.

• tom91
Ik had de pci-e op 120mhz staan,

sorry dacht dat ze die bus ook weleens pci-x noemden.

Verwijderd

PCI-X wordt voornamelijk in servers gebruikt, en is een variant op een gewoon pci-slot, maar dan met een hogere bandbreedte. PCI-e(xpress) is slechts enkele jaren oud, en wordt voornamelijk gebruikt voor videokaarten (maar wordt ook gebruikt voor andere uitbreidingskaarten).
Op 120 kreeg ik ook problemen, maar 118 heeft een hele poos stabiel gedraaid.

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
tom91 schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:25:
Bedankt voor jullie reacties;

@struul zou je aub een paar foto's van de instellingen van je bios kunnen maken, en even kunnen posten?

ik ben namelijk echt ten einde raad.
ik heb een vrij ander moederbord als jou dus dat heeft weinig zin denk ik ;)

• mauricedb
  • Laatst online: 31-01 20:21
Ik heb ook de P5B-V en heb de PCI-E frequentie op 122 Mhz staan.
De FSB komt nou niet hoger dan 333 Mhz (wat ik wel een mooie snelheid vind, maar het mag altijd sneller)

Ik las dat de PCI-E frequentie van hoger dan 120 niet werkt bij sommige mensen en dat het ook niet al te best is voor de andere hardware. Ik heb nog geen enkel probleem gehad nadat ik de PCI-E dus op 122 heb gezet (dit heb ik gedaan omdat de FSB bij 320 niet meer verder kwam, door de PCI-E met 4 te verhogen kon ik de FSB dus weer wat verhogen).

Het lijkt me niet slim om de PCI-E nog hoger te zetten om te proberen om de FSB nog hoger te krijgen he? Of zou ik iets anders moeten veranderen om de FSB nog iets hoger te krijgen?

CPU: 333 Mhz
DRAM: 533 Mhz (kan ik niet handmatig instellen, kan alleen stappen nemen: 533, 667....)
PCI-E 122 Mhz, andere 33.33 Mhz op (dacht ik) 1.3000 V

Verwijderd

Je pci-e kan hoger dan 122, maar alleen als je geen:
  • PCI-e videokaart
  • SATA apparaten
gebruikt.
Zowel een videokaart als de sata controller vinden een pci-e frequentie van hoger dan 120 niet zo lief (sata houdt er mee op, videokaart kun je frituren!).

• mauricedb
  • Laatst online: 31-01 20:21
Er zit een onboard video op het moederbord dus dat maakt uit.

Ik heb wel een SATA harde schijf!?

PC doet het gewoon... (stabiel)

[ Voor 3% gewijzigd door mauricedb op 18-05-2007 17:41 ]

Verwijderd

Je kunt het proberen, het richt waarschijnlijk geen schade aan. Ik gok dat je SATA schijf (controller) simpelweg niet meer wordt herkend als je veel hoger gaat...
Pagina: 1