Draadloos decoder signaal

Pagina: 1
Acties:

• Jammy959
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-01-2024
Hallo,

Afgelopen week heb ik een 84 cm tft scherm gekocht voor op mijn slaapkamer. Beneden staat een mooie decoder van Versatel met digitale zenders. Ik heb gezien dat het mogelijk is om draadloos een signaal van de decoder te verzenden. Voor € 45,- heb ik al zo'n setje, maar ik vraag me af hoe dan de kwaliteit nog is? Hebben jullie hier al ervaring mee?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je bedoelt gewoon zo'n setje om draadloos audio en video te versturen?
Ik heb ze ook al eens bij de Aldi gezien en een kennis van me had zo'n set gehaald. Bereik viel tegen en het geheel was nog al gevoelig voor storing. 1 verdieping moet opzich wel kunnen lijkt me, als er maar niet teveel muren tussen zitten.

🖥️ | 🚗

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik zou het niet doen, kwaliteit is niet goed.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02 14:58
Irminsul schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:38:
Ik zou het niet doen, kwaliteit is niet goed.
Welk merk heb je zelf getest? beetje onderbouwen natuurlijk.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik wil best wel geloven dat spullen van de aldi (medion meestal) misschien minder goed presteren dan producten van marmitek en philips bijvoorbeeld.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
klaasbram schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:51:
[...]

Welk merk heb je zelf getest? beetje onderbouwen natuurlijk.
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ik wil best wel geloven dat spullen van de aldi (medion meestal) misschien minder goed presteren dan producten van marmitek en philips bijvoorbeeld.
Ik heb het zelf niet getest, maar vrijwel alle ervaringen van anderen zijn hetzelfde... Het is erg storingsgevoelig en het is ook niet bepaald bevordelijk voor de kwaliteit van het signaal. Denk dat je beter het signaal van de analoge kabel kan bekijken.

Of voor een 2e decoder gaan?

• Basinas
  • Laatst online: 15-02 09:18
Ik heb het wel gezien bij een vriend, de transmitter stond 1 verdieping lager dan de ontvangen. Je kon pricies zien wanneer iemand door het signaal liep, het beeld werdt namelijk meteen stukken slechter. En als je het doet, neem een transmitter die zo'n sterk mogelijk signaal af geeft. en zo minmogelijke afstand hoeft te overbruggen (licht inderdaad ook aan de muren)
ik heb zelf gewoon een kabel, beeld is gewoon goed. 1 keer kabeltje en klaar. en bespaart je een hoop geld. als je een beetje goeie wild draadloos zetje wild.

(je kan ook nog digitenne, maar dan moet je wel weer een vast bedrag per maand betalen)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Jammy959 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:23:
Hallo,

Afgelopen week heb ik een 84 cm tft scherm gekocht voor op mijn slaapkamer. Beneden staat een mooie decoder van Versatel met digitale zenders. Ik heb gezien dat het mogelijk is om draadloos een signaal van de decoder te verzenden. Voor € 45,- heb ik al zo'n setje, maar ik vraag me af hoe dan de kwaliteit nog is? Hebben jullie hier al ervaring mee?
Niet doen. Weggegooid geld. Ik heb nog nooit een draadloos A/V setje goed en zonder storingen zien werken.
Veel betere oplossing: geef minder geld uit aan betere en stabielere kwaliteit: trek een kabel van de digitale ontvanger naar de TV.

Edit: wellicht had je met de search wel het antwoord op je vraag al gevoden. Er bestaan meerdere topics over deze dingen. Bottom line is dat het resultaat hetzelfde is: prut.

[ Voor 11% gewijzigd door remco_k op 06-04-2007 13:09 ]

Alles kan stuk.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ikzelf gebruik het voor de TV in de slaapkamer. Deze 14" tv heb ik zo op de tv out aangesloten. De tv is klein genoeg om je niet aan de storing te irriteren, maar het geluid heb ik toch maar met een kabel gedaan want dat werd af en toe ietsje slecht verstaanbaar.

Bedenk dat die apparaatjes over het algemeen enkel een composiet signaal versturen (lees, slechtste kwaliteit). Als je dat op een 84cm tv wil gaan kijken hoop ik voor je dat je slechte ogen hebt of 30 meter van je tv zit. Beter is om de decoder gewoon boven neer te zetten en via (rgb) scart aan te sluiten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Jammy959
  • Laatst online: 31-01-2024
Hardstikke bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik toch nog even wacht totdat deze technologie wat verder gevorderd is, of ik ga voor een tweede decoder. Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1