Firefox doet raar na crash

Pagina: 1
Acties:

• Da Weef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 21:37
Ik mocht vanmiddag weer eens een mooie BSOD verwelkomen, nu hoeft dat natuurlijk niet zo'n drama te zijn als alles daarna weer soepel loopt. (BSOD ligt waarschijnlijk ook aan geheugen dat ik nog terug moet sturen). Echter bij de herstart had chksdk wat te meuren over beschadigde sectoren en sindsdien doet firefox heel vreemd... Sowieso zijn al mijn bladwijzers opeens verdwenen, maar ook (heel vreemd) doet de 'back' knop het niet meer en opent firefox elke keer op half scherm (backspace werkt wel overigens).

Natuurlijk heb ik geprobeerd firefox opnieuw te installeren, maar dat helpt geen drol. Bovendien krijg ik een foutmelding als ik firefox wil verwijderen dat er verwezen wordt naar een niet-bestaande locatie in de map default...

Iemand een suggestie om dit te fixen (lieft met behoud van mijn bladwijzers)

Alvast bedankt!

.

• Da Weef
Uhhhh okay dat van die bladwijzers wordt geen probleem, die heb ik gevonden... Het gaat vooral over het firefox weer normaal krijgen...

.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je een nieuw profiel aangemaakt (je kan je bookmarks exporteren en importeren tussen profielen)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:28

TommyGun

Stik er maar in!

FF kan niet goed tegen crashes, dit hebben meer mensen (waaronder ik) al bevonden. Zie daarvoor het grote FF topic.

Bij mij is het zo dat ik geen bladwijzers meer kan toevoegen, FF in een klein window start etc. Heel lastig...

[ Voor 33% gewijzigd door TommyGun op 17-04-2007 22:42 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Da Weef
Owwww het viel allemaal wel mee. In het foutenscherm van firefox was te zien dat mijn localstore.rdf verneukt was. Dus een kwestie van mozilla in veilig modus opstarten alles op default zetten en mijn bladwijzers importeren van de bladwijzer backup...

Sorry voor de overlast, ik had best nog even wat beter mogen kijken. Foei!!! (ik geef mezelf en tik op de vingers)

In ieder geval bedankt voor de reacties

.

Verwijderd

@TommyGun:
Ik heb hetzelfde probleem! Hoe heb je dit opgelost?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:56:
@TommyGun:
Ik heb hetzelfde probleem! Hoe heb je dit opgelost?
Niet.... mee leren leven denk ik :P. Geen zin om een nieuw profiel aan te maken.....

In [Firefox] Wat vinden we ervan? Deel XI staat wel meer info :)

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 17-04-2007 22:43 ]

• Da Weef
Is het niet mogelijk om alles op default te zetten/verwijderen (eventueel behalve add-ons) en dan bladwijzers terug te zetten via de bladwijzer backup???

I'm just shooting here, want Tommy lijkt me meer verstand te hebben van ons Vuurvosje...

Overigens werk ik al tijden met FF en heb ik eigenlijk nooit eerder de crashgevoeligheid gemerkt. Lijkt wel alsof dat iets is van de recente versies...

[ Voor 24% gewijzigd door Da Weef op 18-04-2007 11:41 ]

.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Da Weef; http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=1292

Ik heb met http://mozbackup.jasnapaka.com/ een backup gemaakt van mijn huidige profiel, het bovenstaande uitgevoerd (nieuw profiel aangemaakt + oude verwijderd) en een restore uitgevoerd op het nieuwe profiel, nu lijkt het allemaal weer goed te werken.

[ Voor 68% gewijzigd door TommyGun op 20-04-2007 14:49 ]

• Da Weef
Ik had al geen problemen meer, je helpt vooral poepkop (fijne nick) hiermee geloof ik...

Overigens is die link wel grappig omslachtig:
01. Sluit Firefox af als deze is opgestart.
02. Ga via de verkenner naar C:\Program Files\Mozilla Firefox
03. Klik met de rechter muisknop op Firefox.exe en kies voor 'Snelkoppeling maken'
04. Klik met de rechter muisknop op 'Snelkoppeling naar firefox.exe' en kies voor 'Eigenschappen'
05. Verander de regel 'Doel' van "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" naar "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p en klik op 'OK'
Dat kan handiger ;) (start->uitvoeren->"firefox -p")

Verder is dat Mozbackup proggie best wel handig, al is Firefox ook redelijk met de hand te backuppen/porteren. Overigens is dat laatste wel de enige manier als je heel veel extensies hebt geïnstalleerd, mozbackup ondersteunt er namelijk maar een handje vol.

.

Pagina: 1