Is de (laptopversie) van GeForce 7600Go overklokbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik wil misschien de Sony Vaio FE-31M gaan aanschaffen. (prijs is €1199).

Volgens een review die ik heb gevonden, is de Geforce 7600Go (128MB) in die laptop lager geklokt dan normaal: Core clock staat in de Sony op 350 MHz i.p.v. 450, Memory clock staat op 350 MHz i.p.v. 500 MHz.

Mijn vraag is dus: kan je die kaart niet gewoon zelf overklokken d.m.v. Coolbits ofzo? Want misschien heeft Sony die kaart ondergeklokt om batterij te sparen, maar als ik met dat ding aan de stroom hang wil ik gewoon normale prestaties.

Heeft iemand het al geprobeerd?

NOSIG

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het zal vast wel kunnen, maar ik denk niet dat je heel ver komt. Alles zit nogal op elkaar gepakt in een laptop en waarschijnlijk wordt je kaartje al snel te warm.

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 13:48
Je zegt zelf al misschien, dus wie zegt dat het zo is. Waarschijnlijk komt het door een instelling van een programma die zorgt voor stroom besparing.

Daarbij raad ik je het niet aan te gaan overclocken in een laptop. Deze is heel wat gevoeliger dan een PC.

Verwijderd

Type geheugen DDR2 SDRAM (2 x 512 MB)
Max. Geheugen (MB) 2048,0
Grootte geheugen (MB) 1024,0

Capaciteit harddisk (GB) 160
Snelheid harddisk (tpm) 4200,0

:-/ heb je goed over je keuze nagedacht?

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:24:
Type geheugen DDR2 SDRAM (2 x 512 MB)
Max. Geheugen (MB) 2048,0
Grootte geheugen (MB) 1024,0

Capaciteit harddisk (GB) 160
Snelheid harddisk (tpm) 4200,0

:-/ heb je goed over je keuze nagedacht?
Er staat niet voor niks "misschien" in m'n post. Die 160 gig HDD kan je trouwens best verpatsen en een nieuwe 5200RPM schijf kopen met iets minder capaciteit. Kost dan netto misschien 2 tientjes. Verder vind ik de bouwkwaliteit ook belangrijk, en hij moet BT en een cam hebben. Vandaar dat ik deze overweeg.

NOSIG

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:30:
[...]

Er staat niet voor niks "misschien" in m'n post. Die 160 gig HDD kan je trouwens best verpatsen en een nieuwe 5200RPM schijf kopen met iets minder capaciteit. Kost dan netto misschien 2 tientjes. Verder vind ik de bouwkwaliteit ook belangrijk, en hij moet BT en een cam hebben. Vandaar dat ik deze overweeg.
Ahh ok, weet niet wat die prijzen zijn. Nadeel is ook wel dat er waarschijnlijk 2 geheugenbankjes in zitten en als je 2 gig zou willen hebben (voor Vista) moet je dus 2 nieuwe kopen en deze 512MB latje verkopen.

Weet alleen niet hoe makkelijk je die dingen bij de Sony kunt vervangen? Sowieso worden laptops wel snel warm, dus overclocken op een laptop lijkt mij niet verstandig

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:33:
[...]

Ahh ok, weet niet wat die prijzen zijn. Nadeel is ook wel dat er waarschijnlijk 2 geheugenbankjes in zitten en als je 2 gig zou willen hebben (voor Vista) moet je dus 2 nieuwe kopen en deze 512MB latje verkopen.

Weet alleen niet hoe makkelijk je die dingen bij de Sony kunt vervangen? Sowieso worden laptops wel snel warm, dus overclocken op een laptop lijkt mij niet verstandig
Dat van die geheugenbanken is idd wel een nadeel, maar ik had ergens gelezen dat 1 gig - 2 gig weinig uitmaakt. Verder begin ik niet aan Vista (geprobeerd, maar ik vond het suckend). Verder weet ik niet hoe groot het performanceverschil is tussen de RAMsnelheden 533 en 667 MHz. De FE-41M heeft wel 2 gig 667 geheugen, maar die heeft weer een tragere proc (T5500 ipv T5600).

Maar het punt is, Sony heeft de 7600 ondergeklokt. Dus ik vroeg me af of je de 7600 niet gewoon naar z'n normale fabriekssnelheden kan klokken. :)

NOSIG

Verwijderd

Voor 10 euro meer heb je imo betere specs:
http://www.btonotebooks.n...PartnerID=1&ProductID=211

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hmm die zie ik net ook en een Acer, ik denk dat ik die Sony maar laat voor wat het is. :P

NOSIG

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:43:
[...]

Dat van die geheugenbanken is idd wel een nadeel, maar ik had ergens gelezen dat 1 gig - 2 gig weinig uitmaakt. Verder begin ik niet aan Vista (geprobeerd, maar ik vond het suckend). Verder weet ik niet hoe groot het performanceverschil is tussen de RAMsnelheden 533 en 667 MHz. De FE-41M heeft wel 2 gig 667 geheugen, maar die heeft weer een tragere proc (T5500 ipv T5600).

Maar het punt is, Sony heeft de 7600 ondergeklokt. Dus ik vroeg me af of je de 7600 niet gewoon naar z'n normale fabriekssnelheden kan klokken. :)
Hij is natuurlijk niet voor niks underclocked. Als het goed mogelijk zou zijn, dan had sony hem gewoon op standaard snelheden laten draaien. Waarschijnlijk zal de warmte productie oid niet binnen de perken blijven.

Edit: je gaf net aan bouwkwaliteit belangrijk te vinden. Imo kan je de acer dan beter ook links laten liggen. Maar het ligt er natuurlijk aan in wat voor een mate je de bouwkwaliteit op de proef gaat stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 19:26 ]

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:23:
Hmm die zie ik net ook en een Acer, ik denk dat ik die Sony maar laat voor wat het is. :P
Acer wordt afgeraden door meeste Gotters vanwege de kwaliteit van de behuising, moet je maar even op zoeken. Ik heb zelf geen ervaring dus heb geen recht daar verder over te klagen.

Ik zou wel voor de 9cell gaan, is maar 24 euro duurder en toch wel handig lijkt mij.. Steekt alleen waarschijnlijk wel iets uit aan de achterkant (heb ik ook met de 9cell bij mijn MSI).

Verder komt er natuurlijk nog besturingssysteem kosten bij de BTO (maar miss dat je die al thuis hebt liggenof als student goedkoop kan krijgen)

En je hebt 2 jaar carry-in garantie waarbij jij volgens mij de vervoerskosten naar het bedrijf betaald, geloof dat dit niet zo is bij de pick up & return garantie van 58 euro meer

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:25:
[...]

Hij is natuurlijk niet voor niks underclocked. Als het goed mogelijk zou zijn, dan had sony hem gewoon op standaard snelheden laten draaien. Waarschijnlijk zal de warmte productie oid niet binnen de perken blijven.

Edit: je gaf net aan bouwkwaliteit belangrijk te vinden. Imo kan je de acer dan beter ook links laten liggen. Maar het ligt er natuurlijk aan in wat voor een mate je de bouwkwaliteit op de proef gaat stellen.
Ik ben voorzichtig met m'n stuff, dus ik verwacht geen grote problemen. Ik hoor op GoT dat de bouwkwaliteit van Acer tegenwoordig wel wat beter is geworden. Het is alleen geen Asus of Sony, maar die prijs moet ergens vandaan komen natuurlijk.
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 19:28:
[...]

Acer wordt afgeraden door meeste Gotters vanwege de kwaliteit van de behuising, moet je maar even op zoeken. Ik heb zelf geen ervaring dus heb geen recht daar verder over te klagen.

Ik zou wel voor de 9cell gaan, is maar 24 euro duurder en toch wel handig lijkt mij.. Steekt alleen waarschijnlijk wel iets uit aan de achterkant (heb ik ook met de 9cell bij mijn MSI).

Verder komt er natuurlijk nog besturingssysteem kosten bij de BTO (maar miss dat je die al thuis hebt liggenof als student goedkoop kan krijgen)

En je hebt 2 jaar carry-in garantie waarbij jij volgens mij de vervoerskosten naar het bedrijf betaald, geloof dat dit niet zo is bij de pick up & return garantie van 58 euro meer
OS heb ik hier al liggen (gratis voor Delftse studenten :*) ). Het is wel jammer dat die BTO geen glossy scherm heeft, dus ik denk dat ik meer neig naar die Acer. Die weegt trouwens ook wat minder.

NOSIG

• GENETX
  • Laatst online: 23:29
Acer zou ik niet nemen. Heb ik zelf iig niet goede ervaringen mee... Sony zal de Go 7600 niet voor niks underclocken. Maar verder kan die ook nog wel eens geheugen dmv een 64-bit bus hebben, zou me niet verbazen iig... Verder betaal je veel voor een vaio. Ik zou gewoon voor je budget een goed merk nemen met 2 jaar garantie zoals Asus, Zepto, BTO, Compal.

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-01 16:27
Ik zou idd geen acer kopen. het apparaat zelf is prima in orde maar zodra er iets mis mee is... de service van Acer is echt super slecht.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Hmm dan toch maar BTO?

Wat houdt dat Glare-scherm precies in? Ik kan verder weinig reviews op internet vinden over behuizing enzo van de BTO en over het scherm.

NOSIG

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Glare scherm is een scherm wat glanst dus reflecteerd. Echter heeft elke fabrikant hier andere benameingen voor...

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ok dat is dan mooi, want dat wil ik.

Er is alleen iets vreemds met die site van BTO... CoD_NL gaf mij eerder in dit topic de volgende link:
http://www.btonotebooks.n...nerID=1&ProductID=211

Deze link werkt ook gewoon. Alleen als ik op de site van BTO ben, dan kan ik deze nergens terugvinden. Ik kan em wel terugvinden op de site, maar die is €1281 i.pv. €1210! Het lijkt er dus op dat BTO de prijs heeft verhoogd, maar de oude link werkt nog wel gewoon!

Verder staat de BTO ook op de site van De Greef, maar dan gewoon met de laagste prijs.

Alles wijst er dus op dat er een prijsverhoging is doorgevoerd, maar dat dit niet helemaal is gebeurd. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de BTO bestelt met de 'geheime' link. :P

NOSIG

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Okee, ik heb dus ook een 7600 go :p
HammerT in "Zepto Znote 6214W / 6314W - Deel 2"

Zie je dus dat mijn laptop al erg op het randje draait kwa temperatuur. Nogal kansloos om ook nog te gaan overclocken ;) misschien met zo'n laptop cooler er bij ofzo.

• GENETX
Het zal vast wel kunnen. Mijn laptop (ook Go 7600) wordt 75 graden ongeveer. Maar echt aan te radne is het niet. Verder is sony gewoon te duur en krijg je een videokaart die ik geen Go 7600 durf te noemen, eerder een 7400GTX oid...

• Shiznit
  • Laatst online: 15-10-2024
Prima te doen, die van mij : GF 7600 Go 256Mb 450/380 @ 571/460

Met RivaTuner 2.0 te halen bij Guru3D, http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

Haal met deze OC bijna 20% + in 3Dmark serie...

Mijn R7 5800X + 3060Ti build op HWInfo -> Zit nu een RX 6800 XT Midnight Black Ed. in 😎

• GENETX
Het zal zeker wel kunnen... Maar ik ben bang dat de levensduur van een laptop er niet op vooruit gaat. Verder heb ik al de op 1 na snelste stock Go 7600 die ik heb gezien (450/400), dus ik klaag niet. Ik hoop dat we die extra 8 pipelines nog eens kunnen unlocken ;)

• HammerT
  • Laatst online: 26-12-2025
GremliN-Online schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 22:14:
Het zal zeker wel kunnen... Maar ik ben bang dat de levensduur van een laptop er niet op vooruit gaat. Verder heb ik al de op 1 na snelste stock Go 7600 die ik heb gezien (450/400), dus ik klaag niet. Ik hoop dat we die extra 8 pipelines nog eens kunnen unlocken ;)
die zitten er toch niet op :X

• GENETX
Ja. Kijk maar eens goed met rivatuner. Ik heb hier 2x4 Pixelpipelines aan staan.Er staan ook 2x4 pixelpipelines uit. Deze zijn niet hardware masked als toen bij de GF 6xxx serie waarmee je makkelijk een 6200 tot 6600 kon ombouwen. Ik kan ze wel aanzetten in rivatuner maar doen nog steeds niks. Ze zitten er wel degelijk op. Sony heeft nl. een laptop met een GF Go 7600GT die dus 12pixelpipelines heeft ipv 8.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Dat betekent dus dat Nvidia heeft geleerd. Ik draai hier ook met een 6800LE waarmee 4 pipelines zijn ge-unlockt :)

Misschien is het bij de 7-serie ook wel mogelijk, maar dan met een hardware mod.

NOSIG

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica