Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fiets: Fitnessbike of trekking bike?

Pagina: 1
Acties:
  • 261 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14
Ik zit met het volgende probleem...

Al sinds vorig jaar ben ik aan het twijfelen wat voor fiets ik wil kopen, en dan gaat het puur over het type.

Ik twijfel tussen:

Puur fitnessbike
Lichte trekkingbike
Cross hybride

Ik blijft altijd op de weg, rij ongeveer 30-40 km per dag en graag een beetje sportief door.
(woon werk verkeer)

Uitkomst lijkt me dan een fitnessbike (wielrenners onderdelen en een recht stuur.)
Echter hoor ik verhalen dat de dunne banden snel lek gaan, tevens vind ik het handig dat ik ook op slecht wegdek goed uit de voeten kan en een klein stoepje kan overbruggen zonder mijn fiets in puin te rijden.

(cross) hybride is steviger, echter mountanbike onderdelen dus meer gemaakt voor het offroad gebeuren. Wielen hebben veel weerstand omdat ze vrij dik zijn en vaak veer profiel hebben.

Trekking bike, steviger, dunnere banden dan hybride, maar wel lekker stevig tegen lek rijden etc.
De fiets is echter nogal zwaar, en ziet er minder sportief uit.

Graag hoor ik jullie meningen en ervaringen met deze fietsen.

Ik ben al een aantal keer naar de fietsenwinkel geweest, maar nog steeds zonder definitief resultaat.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Je moet een fiets kopen om z'n functionaliteit, niet om zijn uiterlijk.

Iedereen buiten de wielrenwereld denkt natuurlijk dat die dunne banden heel slecht zijn en om de x dagen lek gaan. Ik heb nog nul keer een lekke band op de racefiets gehad, maar da's gewoon hebben van geluk/pech. :+

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
wauw ik wist niet eens dat dat fietsen waren.. welke reclamefolder heb jij gelezen zeg.. :|
vroeger heette het gewoon 'fiets'..

[ Voor 4% gewijzigd door BasieP op 05-04-2007 17:57 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• FFF
drooger schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:44:
Je moet een fiets kopen om z'n functionaliteit, niet om zijn uiterlijk.

Iedereen buiten de wielrenwereld denkt natuurlijk dat die dunne banden heel slecht zijn en om de x dagen lek gaan. Ik heb nog nul keer een lekke band op de racefiets gehad, maar da's gewoon hebben van geluk/pech. :+
Maar zijn ze bekwaam om een klein stoepje of een losliggende tegel te overbruggen?
(zonder dat je ruggewervel het begeeft >:) )

Mijn gevoel zegt ook een fitness bik.

De koga miyata roadchamp dan waarschijnlijk

De fietsen van stevens (strada) en de gazelle's (SPN 3) vind ik ook mooi.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik rijd nu al ruim 3 jaar een hybride (Focus Cariboo Peak), en moet zeggen: met andere bandjes eronder (dus niet die grove offroad profielen, maar gewoon citybike-bandjes) rijdt hij perfect!

Heerlijke voorvork- en zadelpen-vering, meer dan genoeg versnellingen, weegt helemaal niks. Nu fiets ik slechts 15KM per dag, maar ik heb sinds aanschaf nog geen seconde spijt gehad!

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 05-04-2007 18:03 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• FFF
CodeCaster schreef op donderdag 05 april 2007 @ 18:01:
Ik rijd nu al ruim 3 jaar een hybride (Focus Cariboo Peak), en moet zeggen: met andere bandjes eronder (dus niet die grove offroad profielen, maar gewoon citybike-bandjes) rijdt hij perfect!

Heerlijke voorvork- en zadelpen-vering, meer dan genoeg versnellingen, weegt helemaal niks. Nu fiets ik slechts 15KM per dag, maar ik heb sinds aanschaf nog geen seconde spijt gehad!
Bedankt voor de reactie.

Hoop meer meningen te krijgen.

Ik heb zelf op dit moment een lichte voorkeur voor deze fiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.stevensbikes.de/2007/img/low_res/strada_900_std.jpg

Ben vooral benieuwd naar meerdere ervaringen met de wielrenners banden en het comfort daarvan op slecht wegdek. (en eventueel ervaring met lekrijden.)

Alleen bijna nergens is het echt te bewonderen.
Pagina: 1