Ik heb een script wat mappen controleert. Indien een map voldoet aan een voorwaarde (in dit geval dat er geen gebruiker meer van bestaat in de AD) gaat hij de rechten resetten.
Nu werkt dat op zich perfect. Je moet er als gebruiker bij het script alleen constant bij aanwezig zijn omdat het vraagt om bevestiging van het resetten van de rechten. Ik wil het zo veranderen dat het script alle mappen doorloopt. Alle "foute" mappen in een array gooit zodat ik daarna met de waarde uit het array aan de gang kan gaan. Vanaf dat moment hoef je er als gebruiker niet meer bij te zijn.
Ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik van te voren niet weet uit hoeveel waardes de array gaat bestaan. Nu ken ik daar meerdere mogelijkheden voor:
Loop ik hier tegen een limitatie aan van VBS of zal ik gewoon optie 1 moeten gebruiken in de vorm van script tweemaal laten lopen?
Nu werkt dat op zich perfect. Je moet er als gebruiker bij het script alleen constant bij aanwezig zijn omdat het vraagt om bevestiging van het resetten van de rechten. Ik wil het zo veranderen dat het script alle mappen doorloopt. Alle "foute" mappen in een array gooit zodat ik daarna met de waarde uit het array aan de gang kan gaan. Vanaf dat moment hoef je er als gebruiker niet meer bij te zijn.
Ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik van te voren niet weet uit hoeveel waardes de array gaat bestaan. Nu ken ik daar meerdere mogelijkheden voor:
- Loop tweemaal laten lopen. Eerste maal laten lopen om te tellen hoeveel "foute" mappen er zijn. Daarna de Array te definieren met de getelde waarde om de array te gaan vullen.
- Array definieren met een waarde die vele malen hoger ligt dan de max waarde die je denkt te gaan halen. Stoppen met uiltezen op het moment dat je lege waarde treft.
- Script duurt onnodig lang aangezien het 1 keer alleen maar loopt om te tellen. Doorlopen van de mappen duurt sowieso al lang aangezien het een hoop mappen kunnen zijn.
- Komt in mijn ogen over als 500 MB aan geheugen reserveren terwijl je maar 1 MB nodig hebt.
Loop ik hier tegen een limitatie aan van VBS of zal ik gewoon optie 1 moeten gebruiken in de vorm van script tweemaal laten lopen?