Asus a2500h ondersteunt geen WPA-PSK?

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Mijn vader heeft een Asus a2500h laptop, die volgens mij al uit 2003 komt, dus hij is erg oud. Maar het vreemde is dat ik nergens een WPA-PSK kan invoeren. Ik had op internet gelezen dat de ingebouwde asus wireless adapter het gewoon niet ondersteunt. De posts op dit forum waren echter uit 2004, maar op de asus website komt die laptop uberhaupt niet meer voor, dus ik zou niet weten waar ik een driver update kan downen?
Maar ik heb het ook geprobeerd met een linksys kaartje, en ook daar kan ik nergens een WPA-PSK invoeren :? Gebruikt deze kaart misschien dezelfde software (oid) als die ingebouwde asus adapter? Ik heb het geprobeerd mét linksys software. En met dezelfde kaart kon ik wel op internet met mijn moeder haar laptop.

Iemand die dit probleem herkend en wellicht een oplossing heeft?

• Avalanche17
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-01 09:11
Staat er toevallig Windows XP met SP1 op die laptop ? Mijn moeder heeft namelijk zo'n zelfde laptop met SP1, en hier kan ik ook niks met WPA. Hier heb ik toen een patch van microsoft overheen gezet, zodat WPA wordt ondersteund en nu doet hij het wel.

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb ook zo'n "hele oude" Asus laptop van wel 4 jaar,....
en die gebruik ik al die tijd al zonder WPA zonder enige problemen.
WPA bestond in die tijd ook nog niet eens;

uit Wikipedia:
Wi-Fi Protected Access (WPA) is een systeem om veilige draadloze netwerken (Wi-Fi) op te zetten en is ontwikkeld nadat onderzoekers een aantal zwakke plekken in WEP (Wired Equivalent Privacy) hadden gevonden. WPA is gebaseerd op een deel van de 802.11i-standaard van IEEE en bedoeld als tussenoplossing voor de problemen met WEP terwijl de nieuwe draadloze veiligheidsstandaard (802.11i) werd ontwikkeld. Certificatie van producten met WPA is begonnen in april 2003; de volledige 802.11i werd geratificeerd in juni 2004.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Check inderdaad of je SP2 op je A2H hebt draaien. Zo niet, weet je wat je te doen staat...

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
OliverBB schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:57:
ik heb ook zo'n "hele oude" Asus laptop van wel 4 jaar,....
en die gebruik ik al die tijd al zonder WPA zonder enige problemen.
WPA bestond in die tijd ook nog niet eens;

uit Wikipedia:

[...]
Hij doet het ook wel zonder WPA -> WEP, maar de andere 3 laptops + 1 pc in huis allemaal wel op WPA werken, dan kies ik toch liever voor de veiligere beveiliging...

Er staat idd SP1 op. Ik ga nu ff SP2 erop zetten en dan hoop ik dat alles is opgelost. Bedankt!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Of je zet er een MAC-adres filter op, nog veiliger (IMHO) dan WPA en WEP en kunnen ze als je wilt allebei uit..
Pagina: 1