[iSeries Access odbc] Wachtwoord onthouden lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
Ik heb het volgende probleempje:
Ik kan het wachtwoord van mijn odbc verbinding niet opslaan!

Op een centrale server (windows server 2003 r2) heb ik een applicatie draaien. Deze applicatie voorziet gebruikers van informatie via cognos powerplay. Deze applicatie wordt gevuld met gegevens uit een ibm as400 database (iSeries). Nu maakt MS Access elke nacht verbinding via ODBC om de cognos kubus te vullen.
(dus AS400 -> query in access -> cognos powercube -> powerplay)

Mijn probleem is dat ik het wachtwoord van de ODBC verbinding nergens kan opslaan.

Weet iemand hoe ik een wachtwoord moet opslaan voor een odbc verbinding met een as400?
:*)

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:32
*Schop

Niemand?

• JJvG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 13:43
Hoe zorg je er op dit moment voor dat Access elke nacht een verbinding maakt met je AS400? Ik neem aan dat je dan iets van een geschedule-de task hebt staan die iets doet (maar wat precies?!)

Normaliter zou dit gewoon bewaard moeten blijven in je ODBC verbinding, volgens mij; maar ik begrijp dat dit niet werkt. Ik heb geen AS400 ervaring, maar is er niet iets soortgelijks als in SQL Server mogelijk met "Trusted Connected" (hangt er af of je AS400 ook in je domain(-policy) zit, denk ik).

Daarnaast, het is ook mogelijk om je wachtwoord hardgecodeerd in je code op te nemen en vervolgens zelf middels code een ODBC verbinding aan te maken middels code.

Ik vond ook nog wat extra info via Google. Misschien dat je het al hebt gevonden, maar toch bij deze:
http://www.geocities.com/Hollywood/Lot/8476/AS400/