40pins SCA disk

Pagina: 1
Acties:

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
ik heb hier een 40 pins SCA connector disk liggen van 146 GB:

Afbeeldingslocatie: http://www.stor-age.com/resources/7A23B881-1825-4E6B-80B4-56B51DB18FFE/SCA-40.gif

nou weet ik ondertussen dat dit een fibrechannel disk is. ik zie het nu ook staan: FCAL-2GB.
Hitachi ultrastar model: IC35L146EFDY10-0 van MAR-2004.

voor zover ik in oude topics kon zien zou het onbetaalbaar zijn dit zelf aan te sluiten (en bovendien zit nu al mn scsi controller op een gewoon PCI slot, en het mobo dat ik op het oog heb heeft ook maar 1xPCI-X dus is een aparte controller eigenlijk geen realistisch idee, zeker omdat het om één schijf gaat.) nou is mijn vraag gedeeltelijk: is dat ondertussen anders?

in het geval dat dat niet zo is: AFAIK werkt deze gewoon. ik kan dit alleen niet testen, maar aangezien dit soort disken altijd 5 jr. warranty hebben en er niet aan de schroefjes/labels is geklooid zou die nog gewoon te claimen moeten zijn zelfs al zit er iets fout. hoeveel kans maak ik dit voor een regulier diskje te ruilen en zoja wat dan ong.? lijkt me dat U320 wel ongeveer dezelfde 'nieuwheidsgraad' is. ik baal als een stekker wat de verkoper zei alleen SCA. nougoed, ik heb er ook nog een 35,7 en 73,4 U160 (mijn 'generatie' spul :P ) vandaan dus mij hoor je niet klagen (niet al te hard iig :+ ) maar het zou toch fijn zijn om dit nog ergens voor te ruilen of tenminste ergens nuttig gebruikt te laten worden.

wat zijn mn kansen (aangezien dit redelijk 'exotisch' materiaal lijkt te zijn) en als ik deze 'zou' verkopen, wat voor prijs zou ik dan aan moeten denken?

als ik hiermee mijn boekje te buiten ga door eigenlijk een beetje te adverteren, sorry, maar er zit ook een vraag bij en het scheelt voor iedereen toch weer zo? :)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zelf aansluiten kan wel maar is of duur of je moet flink op ebay zoeken, wat oudere FC controllers zijn wel te vinden maar dan moet er nog een gbic in en je hebt een soort losse SCA FC converters nodig en dan heb je nog misschien driver issues. Ik zou het niet doen ;)

http://www.phfactor.net/fc/intro.html

Probleem is dat daardoor deze schijven ook niet goed in de ruilhandel liggen ten opzichten van SCA of 68 pins schijven.

Daarnaast, is dit een HP oid schijf? Veel van dit soort OEM schijven vallen onder de garantie van de server waar ze bij hoorden, en los heb je dus geen garantie.

Hij is ook al uit 2004, dus al wat trager.

Over het algemeen niet echt het type schijven waar je los wat mee kan, helaas. Er geld in steken is vast leuk om te prutsen maar dan kun je net zo goed een 150gb raptor kopen, die nog sneller is ook.

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 05-04-2007 15:41 ]

specs

• iceheart
nope, deze is niet rebranded. dat probleempje heb ik al eens gehad maar is hier niet van toepassing. ook die oudere U320s zijn uit 2004 enzo, het is niet alsof ik hem tegen een spikspinternieuwe disk wil ruilen, iets vergelijkbaars :)

pfff, alleen zo'n gbic kost geloof ik al zo ongeveer meer dan een 150 GB raptor, en die adapter/kabel erbij, oke. driver issues boeien me niet echt, hebbik weer wat te doen ;)

maargoed, ik zal dus op zoek moeten naar iemand die al zo'n opstellinkje heeft en er nog eentje kan gebruiken?

ik heb er nl. dus niets aan en dan heb ik liever dat iemand anders er voordelig tenminste nog wat mee kan (niet gratis, natuurlijk, maar ik ben ook niet onredelijk :P )

en idd, dan kan ik beter een of andere 'gewone' 146 GB disk halen van dat geld, zoiets vreesde ik al... bedankt in ieder geval.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nouja als je van prutsen houdt zou je op ebay kunnen zoeken todat je goedkoop wat spullen vind. "copper only" FC kaarten zijn niet zo duur, vooral de 1gbps versies niet. En je wilt me koper gaan werken niet met glasvezel. Je hebt kaarten die alleen "copper" zijn en dan heb je ook geen Gbic nodig. Dan moet je nog een T-card op de kop tikken, zal wel iets van 20 euro zijn op ebay. Bij scsi4me hebben ze ook stuff...

Volgens mij kun je onder de 100 euro wel klaar zijn.

Maar of het het waard is? 2dehandsch FC lijkt me leuk om een flinke array ergens op een donker plekje in je huis te hebben staan zonder dat je er last van hebt. Voor 1 schijfje zou ik het wat te veel gepruts vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door maratropa op 05-04-2007 15:55 ]

specs

• iceheart
juist, dat bedoel ik. mijn keuze is al gemaakt: dat wordt gewoon SCSI. ik kan geen twee standaarden gaan draaien hier, heb ook nog een budget :P

bovendien zie je dus *nooit* goedkope FC tweedehandsjes. en van die dingen leef ik juist. ik had nog zo zitten hopen hier 146gb aan mn opslag toe te kunnen voegen, maar helaas. nougoed, als ik deze in V&A wil gooien, wat zou redelijk zijn?