[VB6] De index waarde ophalen van een selectie in de tabel.

Pagina: 1
Acties:

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Hallo, ik zit met het volgende probleem:

Er is een tabel gemaakt met de kolommen Gebruiker,Wachtwoord,AccType

Deze tabel is gelinkt aan een project waarbij de gebruiker moet inloggen door middel van een loginscherm. Nu, als de gebruiker klikt op "Inloggen" zou zijn naam gezocht moeten worden in een tabel, en zou dit mij een index waarde moeten geven. Ik heb echter al verschillende pogingen gedaan, maar geen ervan werkt? Heeft er iemand een idee hoe je dit efficient in VB6 kan uitwerken?

Alvast bedankt!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke database hangt erachter? En gaat het om de indexwaarde, dus de rownummer waar je record op staat?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
De Database is gemaakt vanuit VB6 zelf (Visual Data Manager) en gebruikt Version 7.0 MDB, ook gekend als het Access 7 bestandsformaat.

En met de Indexwaarde bedoel ik inderdaad het rownummer.

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
NickyVermeersch schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:27:
De Database is gemaakt vanuit VB6 zelf (Visual Data Manager) en gebruikt Version 7.0 MDB, ook gekend als het Access 7 bestandsformaat.

En met de Indexwaarde bedoel ik inderdaad het rownummer.
Waarom zit er in die database geen autonummerveld, waardoor iedere gebruiker een uniek ID krijgt ?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 00:17
Een index in de betekenis zoals jij em wilt is nutteloos. Als je em denkt nodig te hebben denk dan nog eens over je design na.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.