Gaat de applicatie draaien in 32bit of 64bit?
In VS2005 maak ik bijvoorbeeld een WinClient application. Ik zet in de Build options dat het platform target AnyCpu is (default). Ik compileer de WinClient op een 32bit machine. Ik draai de WinClient op een 64bit machine, vindt er dan emulatie plaats of draait de applicatie dan echt als een 64bit applicatie (in het kort: komt WOW64 in actie of niet?).
Hoe detecteer ik of ik onder 32bit Windows draai of 64bit?
Vanuit code zou ik graag zien of de tool onder 32bit Windows gedraait wordt or onder 64bit. De tool moet een paar systeembestanden aanpassen, dus dan moet ik in het ene geval de 32bit acties ondernemen en in het andere geval de 64bit acties. Heb ik hierbij dan ook last van WOW64?
Twee methoden die ik tegenkwam waren:
- De size bepalen van een IntPtr
- IsWow64Process API
Met beiden methoden kwam er niet uit waar ik op gehoopt had.
Heeft iemand hier een paar ijzersterke truuks/suggesties?
Alvast bedankt.
In VS2005 maak ik bijvoorbeeld een WinClient application. Ik zet in de Build options dat het platform target AnyCpu is (default). Ik compileer de WinClient op een 32bit machine. Ik draai de WinClient op een 64bit machine, vindt er dan emulatie plaats of draait de applicatie dan echt als een 64bit applicatie (in het kort: komt WOW64 in actie of niet?).
Hoe detecteer ik of ik onder 32bit Windows draai of 64bit?
Vanuit code zou ik graag zien of de tool onder 32bit Windows gedraait wordt or onder 64bit. De tool moet een paar systeembestanden aanpassen, dus dan moet ik in het ene geval de 32bit acties ondernemen en in het andere geval de 64bit acties. Heb ik hierbij dan ook last van WOW64?
Twee methoden die ik tegenkwam waren:
- De size bepalen van een IntPtr
- IsWow64Process API
Met beiden methoden kwam er niet uit waar ik op gehoopt had.
Heeft iemand hier een paar ijzersterke truuks/suggesties?
Alvast bedankt.
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.