Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
even een paar opmerkingen:
-je zou een structuur niet meer moeten veranderen nadat je in productie gaat
-je kan *denk ik* beter de 'remote' lokaties de data op laten halen ipv dat je de data gaat sturen, dit ivm firewalls en dergelijke; tenzij je controle hebt over alle lokaties
Voorts is het (in mssql) mogelijk om van een bestaande table een "CREATE TABLE" statement te laten genereren - dit hoef je dus niet zelf te doen.
Zie hier voor een voorbeeld.
-je kan *denk ik* beter de 'remote' lokaties de data op laten halen ipv dat je de data gaat sturen, dit ivm firewalls en dergelijke; tenzij je controle hebt over alle lokaties
Voorts is het (in mssql) mogelijk om van een bestaande table een "CREATE TABLE" statement te laten genereren - dit hoef je dus niet zelf te doen.
Ik frut, dus ik epibreer
Bedankt voor je reactie. Het scripten lijkt me een werkbare oplossing voor mijn probleem, het is iets dat ik in het achterhoofd hou. Voorlopig heb ik besloten om maar de databases met de hand te kopieren en als ik wat tijd overhoud, dan voeg ik wel een Create Table functie toe.pistole schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:08:
even een paar opmerkingen:
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Een handigere oplossing lijkt mij om de wijzigingen van de bron database te documenteren. Gewoon al je create en alter statments bijhouden samen met de verschillende versienummers. Zolang je dit proces goed hebt ingericht kun je heel makkelijk sql-scripts genereren om ook andere databases op te hogen naar de juiste versie. Bijkomend voordeel is dat je hier naast de create en alter statments ook insert en update statments bij kunt zetten voor het geval er niet enkel kolommen en tabellen bij komen, maar er ook conversie nodig is.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'