Toon posts:

Tweakers: goodbye!

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na een hele lange periode van niet meer posten (omdat kritisch zijn blijkbaar niet mag), heb ik het vandaag maar weer eens gewaagd. Zie hier:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1981933

Blijkbaar ben ik weer overbodig bezig. Het moderatiesysteem demotiveert mij tot op het nulpunt om nog te posten. Ik wens jullie verder veel succes toe, maar ik stop definitief met Tweakers. Het ga jullie goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Om eerlijk te zijn had je die vergelijking niet moeten posten omdat vergelijkingen vaak niet reeel zijn. Hierzo is MS pas Coca-Cola als Coca-Cola ook een geheim ingredient had waarvan de plantages verstopt zijn. Zo zou CC a la MS exact dezelfde afscherming van z'n kernactiviteit doen. Dat is er niet maar ook op andere punten gaat de vergelijking mank.

Het spijt me dus dat je IMHO incorrecte vergelijking niet de waardering krijgt die jij had voorzien, maar overbodig is overbodig. De conclusie zo persoonlijk aantrekken is daarom IMO niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Je gaat na 1 reactie met de score van overbodig toch niet gelijk weg :? Zo ben je wel heel snel op je teentjes getrapt lijkt mij imho :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Beoordelingen: +1: Standaard niveau, +1: Interessant, -1: Gemodereerd, +1: Inzichtvol, -1: Overgewaardeerd, -0,80: Overbodig, +0,67: Ondergewaardeerd, Som: 0.87 / 7x
Door een foutje in het moderatiesysteem wordt je reactie 'overbodig' genoemd, maar eigenlijk heb je maar 1 "-1 overbodig" moderatie gekregen hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de discussie is volgens mij kennelijk een aansprekende argumentatie, omdat er ook op die post een aantal malen gereageerd is ...

Of de argumenten juist zijn of de vergelijking geheel terecht zou volgens mij voor de moderatoren niets uit moeten maken...
het gebruik van een vergelijking waar iemand het niet mee eens is, is geen goede grond iets onder de 1 te duwen.

Om die reden heb ik hem weer naar boven gedud, een +1 ondergewaardeerd gegeven, naar een 1: score; maar ik moet zeggen dat die reactie wmb ook niet echt veel hoger hoeft...

tevens vind ik je manier van brengen een beetje 'theatraal' ... als ik het idee had dat ik mn +1 moest geven om je als reageerder te 'behouden', had ik het puntje wel in mn zak gehouden: jezus, je reageert toch niet enkel voor de punten, maar omdat je gewoon een mening hebt die je wilt uitten en over wilt discussieren?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers is voor nerds en Fok voor grappen, grollen en onzin is mijn ervaring ondertussen. Menig antwoord wordt daarom tegenwoordig achterwege gelaten door mij en naar mijn idee meerdere personen (omdat menig topic onbeantwoord is maar je daar wel iedere keer naar wordt verwezen waar andere geen toegevoegde waarde hebben maar wel worden getolereerd) maar ik begrijp precies wat je bedoelt (even terzijde van je reactie of deze terecht of onterecht is).

Helaas heb ik nog geen beter alternatief gevonden en spreken de fantopics me nog steeds aan dus blijf ik hier nog een tijdje rondhangen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-10 19:48

hamsteg

Species 5618

Ik post regelmatig mijn mening maar moet zeggen dat ik vrij zelden kijk naar de beoordeling ... als het goed is wordt de inhoud gecontroleerd op on-topic zijn en niet de mening aanzich. Wel is het zo als je in een vijandig topic (MS bashing) een nuance aanbrengt dat je inderdaad standaard bijna wordt weggemod ... maar is dat mijn probleem ?

In dit geval had ik TS posting met een 0 gemodereerd, hij heeft een puntje maar de vergelijking gaat mank.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ach men moet zich de moderatie niet zo persoonlijk aantrekken. Ik krijg wel eens de indruk dan sommigen na hun post woest op F5 gaan drukken in de overspannen verwachting dat de "+1 goddelijk" moderaties zo gaan binnenstromen. Dan geeft er één persoon een negatieve moderatie, raakt men helemaal van slag en gaan het eigen bericht editten met een huilerige calimero-reactie. Dat allemaal binnen 20 minuten ipv dat men een paar uur wacht tot er wat meer moderaties geweest zijn. Tip1: je bent niet zo geweldig als je zelf denkt.

Dan moet je eens op webwereld komen. Daar heeft men nu ook een moderatiesysteem, maar daar ligt het gemiddelde intelligentieniveau wel een stuk lager. Wanneer je daar dus post dat WEP encryptie + MAC filtering niet veilig is, wordt je zo naar -4 gemod. 8)7 Waarschijnlijk omdat men zulke info ongewenst vind en niet wil weten.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Valt me wel op dat sinds dat nieuwe systeem erg veel reacties op 0 of -1 staan (heb default view op -1 staan zodat ik alles zie). Lijkt wel of de moderators er meer plezier in hebben om -1's uit te delen ipv. +1's. Heb zelf onlangs ook een paar keer een reactie geplaatst die dan zomaar op 0 staat terwijl dat imo niet echt nodig was. Kan me de reactie van de topicstarter ook goed voorstellen.

Imo zou het veel beter zijn als de moderators de nadruk meer leggen op het geven van positieve beoordelingen ipv. negatieve. Ik vind het gewoon geen gezicht dat de helft van de reacties in bijv. dit nieuwsitem: nieuws: Jetway introduceert Radeon X1950 Pro met gddr4 op 0 of -1 staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:44

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De vergelijking gaat mischien wat krom, maar zijn 2de deel ben ik het 100% mee eens. Ik kan niet (athans niet dat ik zie) geen +1 uitdelen, maar die had een Inzichtvol van mij gekregen. Ik post verder ook nooit meer wat op de frontpage, mede door wat Palomar zegt, jammer dat je achteraf je post niet meer terug vind (maar wel reacties) omdat je -1 staat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TS, volgens mij mag je gerust kritisch zijn. Je moet alleen je reactie wel goed onderbouwen. Ik vind je redenering dus ook niet zo sterk. Zoals al gezegd gaat je vergelijking krom: Microsoft hoef de interne werking van zijn software helemaal niet prijs te geven (zoals het ingrediënt van Coca Cola), ze moeten ervoor zorgen dat andere software kan samenwerken met hun producten. Daarom voegt jouw post dus helemaal niks toe en verdient dus inderdaad gewoon een 0.

Tweakers heeft er klaarblijkelijk ervoor gekozen te hebben om te gaan voor kwaliteit op de frontpage, met het nieuwe systeem nog meer dan met het oude. Ik kan me daar persoonlijk heel goed in vinden. Het gevolg is dat je volgens mij de volgende opties hebt:
  • Je trekt het je niet aan en zet je standaard niveau op 0 (of -1). Dan zie je altijd alle enigszins redelijke reacties. Dan kun je gewoon alle reacties zien; alleen de mensen die liever hogere kwaliteit reacties zien, zien jouw reactie niet.
  • Je reageert niet: persoonlijk reageer ik ook alleen als ik vind dat ik echt iets te melden heb. Als je toch op een wat lager niveau wil discussiëren kan dat eventueel zonder moderatie op ontzettend veel andere sites en fora.
Het is trouwens geen schande als je niet overal alles vanaf weet. Alleen heeft de policy van Tweakers het gevolg dat iedereen kan genieten van de kwaliteit reacties die ze zelf willen. Ik heb zelf altijd standaard niveau 3 aan staan, zodat ik alleen de posts zie die écht iets toevoegen. Tenzij ik ga modereren, dan zet ik het niveau tijdelijk op -1.

Hoe dan ook, sinds het nieuwe systeem vind ik dat de +3 en +4 reacties ook echt dat hoge niveau hebben, meer dan met het vorige systeem. Ik ben dus erg blij met dat nieuwe systeem. :)

-edit- Om gefrustreerde gebruikers te voorkomen die hun eigen posts niet zien, zou Tweakers als extra feature misschien de optie kunnen overwegen om ongeacht het niveau de eigen posts altijd weer te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:07:
de discussie is volgens mij kennelijk een aansprekende argumentatie, omdat er ook op die post een aantal malen gereageerd is ...
In het onzin forum of Fok wordt ook continu gereageerd op onzin. Dat zegt dus niks over de kwaliteit en dus het niveau van de posts.
Of de argumenten juist zijn of de vergelijking geheel terecht zou volgens mij voor de moderatoren niets uit moeten maken...
het gebruik van een vergelijking waar iemand het niet mee eens is, is geen goede grond iets onder de 1 te duwen.
Daar ben ik het niet mee eens. Wat mij betreft moet iemands mening niet mee tellen voor een moderator. Ik mod meningen waar ik het niet mee eens ben rustig omhoog. Maar ik let wel op de onderbouwing. Als de onderbouwing geen steek houdt - zoals hier een onterecht vergelijking - of het voegt niks toe aan de discussie, dan mod ik de post omlaag. Ook als ik het eigenlijk wel met de uiteindelijke mening eens ben (maar dan meestal vanwege andere redenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 17:32

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 13:44:
[...]

Als de onderbouwing geen steek houdt - zoals hier een onterecht vergelijking - of het voegt niks toe aan de discussie, dan mod ik de post omlaag.
het risico eraan is dat het heel makkelijk een vergelijking die bepaalde implicaties heeft, als 'onwaar' of onjuist te betitelen.

in dit geval de vergelijking met bv een cola-fabrikant; ik kan best begrijpen dat daar wel eea. op aan te merken valt, (en zou hem zelf zeker niet gebruiken en vind het ook heel terecht als mensen daar aanmerkingen op maken) ..

maar volgens mij is het als gewoon verder nette post die een duidelijke mening weergeeft voldoende voor een standaard 1-beoordeling en zou zeker niet naar 0 moeten gaan, enkel omdat anderen vinden dat de vergelijking onjuist is ... juist op dat punt zou je dan moeten reageren en niet het modwapen gebruiken om die reactie neer te halen, die waarschijnlijk weergeeft wat ook de mening van velen is en welke argumenten zij gebruiken.

Niet vor niks heb ik ook aangegeven dat wat mij betreft ik niet direkt een grond zie waarom die reactie hoger dan de normale 1 zou moeten, ik zie er geen 'meerwaarde' in of erg waardevolle en afgewogen posting... maar als aanzet tot een bepaalde discussie over MS-monopolie vanuit één specifiek zichtpunt (nl. die van mensen die vinden dat MS het volste recht heeft zijn API's geheim te houden), voldoet het volgens mij wél...

Ik vind ook niet alle reacties gelijk goed, maar de specifieke reacties op die post waren volgens mij gewoon serieus en ontopic ...
Volgens mij moet tweakers.net gewoon ook ruimte voor zulke discussies bieden op een #standaard' 1-niveau, waarop iedereen mee kan lezen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 03:38
Het vervelende is dat tweakers een beetje een anti-wintel reputatie heeft. Als het moderatiesysteem oligargisch is en je pro wintel mening wordt weggemodereerd kan je misschien het gevoel krijgen in een censuur regime te zijn beland.
Persoonlijk vind ik het oude moderatie systeem uiteindelijk toch beter. Ik begrijp dat er nadelen zijn maar dan maar een levendige moderatie met wat populistische uitschieters (die je dan maar niet al te serieus moet nemen) dan een doodse elitemoderatie met de schijn van betutteling en favoritisme.
Of de post van TS er daarmee beter af was gekomen weet ik niet.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:46:
Na een hele lange periode van niet meer posten (omdat kritisch zijn blijkbaar niet mag), heb ik het vandaag maar weer eens gewaagd. Zie hier:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1981933

Blijkbaar ben ik weer overbodig bezig. Het moderatiesysteem demotiveert mij tot op het nulpunt om nog te posten. Ik wens jullie verder veel succes toe, maar ik stop definitief met Tweakers. Het ga jullie goed.
Grappig, ik vind dit al een zolang ik hier kom het is verfrissend ,en hoopgevend om iemand hier te treffen die ook eigenlijk doodziek wordt van het debiele moderator systeem hier.
Ze kunnen geen kritiek hebben, ze zullen en moeten gelijk hebben.
Door heel erg arrogant op deze reply te gaan antwoorden bv (of juist helemaal niet)
Helaas is tegelijkertijd erg veel inrformatie op deze site te vinden.
Een vraag in dit forum stellen staat gelijk aan het vernietigen van je eigen zelfvertrouwen.
Het is dus echt NOOIT!! goed.
En mocht het ooit wel eens zo zijn, gaan ze zeiken over interpunctie en dat soort zaken.
Maar je mag vooral niet over iemands spellingsfouten beginnen.
Over paradoxaal gesproken
Altijd maar weer het gezemel over lees eerst eens die ellenlange saaie verhandelingen die policy's heten en veel en veel te lang zijn.
Het blijkt dus ook dat als je op dit forum zoekt werkelijk geen enkel topic meer vindt waar niet iemand op zijn vingers wordt getikt.
Het gaat meestal als volgt.
Je gaat zoeken op trefwoord waarna je precies dezelfde vraag vindt die steevast wordt beantwoord door de fatsoenspolitie van deze site , dat je de desbetreffende vraagsteller meer moeite moet doen en blablabla, waarop vervolgens het topic dictatoriaal gesloten zodat je ook meten de mond wordt gesnoerd om je op een eerlijke manier te kunnen verklaren.
Vervolgens plaats je de vraag dus maar zelf omdat je natuurlijk weer eens niet hebt aan het antwoord omdat de moderator de discussie weer eens om calvinistische redenen heeft vermoord.
Je krijgt een heel erg bruikbaar en goed antwoord waarna de moderator vervolgens het topic weer sluit omdat je schijnbaar weer niet aan een van de 20 duizend voorwaarden heb voldaan voordat je maar een q op dit forum mag plaatsen.
Feit is dat je dus op deze manier tijdens je zoeken steeds meer van dit soort moderator-rotzooi in het forum krijgt en ze zelf uiteindelijk de grootste vervuilers van dit forum zijn want 7 van de 10 reply's zijn van overijverige moderators.
Met een beetje geluk komt op deze post ook de reply :" ik heb eens even gezocht op Matmich,en gezien je verleden verbaast me deze reply niks, wat doe je hier nog?"
Antwoord:" gelukkig is er hier tussen al die ruis en rotzooi van de moderators erg veel nuttige informatie"
Het is als Frankrijk :" Een prachtig land, alleen jammer dat er Fransen wonen"

Edit
Ha beetje verkeerd topicreply.
Nou dat wordt smullen ben ik bang!! Het wordt een testcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nu je je persoonlijke rantpartij hebt geplaatst voel je je zeker een stuk beter?

* Delerium zoekt opening om tot conclaaf te komen maar vindt deze niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
ecteinascidin schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:52:
[...]

Nu je je persoonlijke rantpartij hebt geplaatst voel je je zeker een stuk beter?

* MatMich zoekt opening om tot conclaaf te komen maar vindt deze niet
]

_/-\o_ Dank voor het bevestigen van mijn nogal zekere vermoedens.
Ben je nu echt zo dom? of ben ik zo slim
Lees het nog een keer en als je het echt begrijpt garandeer ik je een prachtig schaamrood op je kaken
Trouwens, wat is een rantpartij? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door MatMich op 09-04-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Right, gek dat er dan zat mensen zijn die het niet met je eens zijn (oa ik dus). Er wordt idd van je verwacht dat je zelf wat onderzoek doet en dat mag men ook wel eisen omdat dan de kwaliteit geborgt blijft.
Verder, als je het niet bevalt verplicht niemand om te blijven, misschien is een ander forum dan wel beter voor je.
Ik snap deze rants niet echt, duidelijker kan het niet worden en makkelijk is het al, als je je probleem maar duidelijk verwoord en niet aankomt met: "PC boot niet, waarom???!?!?!???oneonetwo.
MatMich schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:56:
[...]
]

Lees het nog een keer en als je het echt begrijpt garandeer ik je een prachtig schaamrood op je kaken
Nee agent, ik reed echt niet te hard, mijn kilometer teller doet het niet.

Jij onderstreept nu precies weer zijn antwoord :+

[ Voor 93% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-04-2007 00:00 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Got is toch gewoon oa een stuk gereedschap? Blijkbaar moet jij de handleiding wat beter lezen :)
Je ventileren lucht vast op maar als ik naar de rest van de gebruikers kijk kan ik alleen maar concluderen dat de beheerders op Got hun werk goed doen. De hoeveelheid miepenende mensen valt in het niet bij de rest. Feit is, als individu heb je hier niks in te brengen, en dat werkt prima zo.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 10-04-2007 00:01 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
MatMich schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:56:
[...]
]

Ik krijg uit je relaas de indruk dat je nou tekeer gaat tegen de moderators op het forum en niet de moderators op de frontpage voor de reacties. Dat zijn 2 totaal losstaande zaken. Mocht het je gaan om de mannen en vrouwen met de rode nicknames, dan zit je hier verkeerd. :P

[edit]
Had je dat zelf ook al door aan het einde van je post? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Cyphax op 10-04-2007 00:02 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
haha ik krijg de neiging om te zeggen van "ga bij je moeder huilen". Maar ik zal dit niet doen. (...)
Wat betreft de topics op het forum die vaak worden gesloten en soms ook kritiek krijgen, wat wil je anders op zo'n groot forum... Er komen dagelijks vele topics bij, met vaak vragen die echt al tientallen keren precies hetzelfde gesteld zijn. Als zo'n topic gesloten word en soms ook veel commentaar krijgt is niet een reden om hier meteen maar weg te gaan. Er word ook niks persoonlijks mee bedoelt, maar het is gewoon doelloos om zo'n topic niet op slot te laten gaan. (Gezien het antwoord op dergelijke vragen simpelweg te vinden is met de search functie.)

Dus mijn tip is om gewoon alle reactie's/moderatie's/slotjes niet te persoonlijk op te vatten.
}:O ik heb gesproken }:O

edit: \o/ Populair topic dit. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:35
MatMich schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:50:
Een vraag in dit forum stellen staat gelijk aan het vernietigen van je eigen zelfvertrouwen.
Het is dus echt NOOIT!! goed.
Wanneer je die vraag stelt alsof je met een megafoon een kroeg binnen loopt om te vragen waar dichtsbijzijnde supermarkt - want mensen in een kroeg kopen vast zelf wel eens een kratje - dan zul je dat zo ervaren.

Maar wanneer je je beseft dat GoT een community is waar mensen elkaar helpen als dat nodig is, met de nadruk op het 'elkaar', wat enige wederkerigheid in zich heeft, dan zul je je ook realiseren dat GoT geen helpdesk is.
Altijd maar weer het gezemel over lees eerst eens die ellenlange saaie verhandelingen die policy's heten en veel en veel te lang zijn.
Waarom zou je ook proberen je aan te passen aan je omgeving ?
Het gaat meestal als volgt.
Je gaat zoeken op trefwoord waarna je precies dezelfde vraag vindt die steevast wordt beantwoord door de fatsoenspolitie van deze site , dat je de desbetreffende vraagsteller meer moeite moet doen en blablabla, waarop vervolgens het topic dictatoriaal gesloten zodat je ook meten de mond wordt gesnoerd om je op een eerlijke manier te kunnen verklaren.
Vervolgens plaats je de vraag dus maar zelf omdat je natuurlijk weer eens niet hebt aan het antwoord omdat de moderator de discussie weer eens om calvinistische redenen heeft vermoord.
Je vergeet hier het stukje dat je kennelijk een enorme plaat voor je kop hebt, omdat je wel op kunt lepelen dat het vorige topic vanwege 'te weinig inzet van de topicstarter is gesloten', maar dat je niet op het idee brengt dan maar wel die inzet te tonen.
Je krijgt een heel erg bruikbaar en goed antwoord waarna de moderator vervolgens het topic weer sluit omdat je schijnbaar weer niet aan een van de 20 duizend voorwaarden heb voldaan voordat je maar een q op dit forum mag plaatsen.
Feit is dat je dus op deze manier tijdens je zoeken steeds meer van dit soort moderator-rotzooi in het forum krijgt en ze zelf uiteindelijk de grootste vervuilers van dit forum zijn want 7 van de 10 reply's zijn van overijverige moderators.
's Is vooral jammer dat de vaste bezoekers van GoT - dus de gebruikers die daadwerkelijk de community vormen - dat niet als zodanig ervaren. Het zijn de newbies die denken dat Internet geen regels kent of dat die regels in ieder geval niet op hen van toepassing zijn, die moeite hebben met het feit dat GoT gemodereerd wordt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MeNTaL_TO schreef op maandag 09 april 2007 @ 23:58:
[...]
Right, gek dat er dan zat mensen zijn die het niet met je eens zijn (oa ik dus). Er wordt idd van je verwacht dat je zelf wat onderzoek doet en dat mag men ook wel eisen omdat dan de kwaliteit geborgt blijft.
Verder, als je het niet bevalt verplicht niemand om te blijven, misschien is een ander forum dan wel beter voor je.
Ik snap deze rants niet echt, duidelijker kan het niet worden en makkelijk is het al, als je je probleem maar duidelijk verwoord en niet aankomt met: "PC boot niet, waarom???!?!?!???oneonetwo.

[...]

Nee agent, ik reed echt niet te hard, mijn kilometer teller doet het niet.

Jij onderstreept nu precies weer zijn antwoord :+
Jij begrijpt het dus echt niet je antwoord precies met wat ik voorspel hoe je zal antwoorden en ik leg ook nog uit hoe dat zit maar je houdt willens en wetens die donkere bril op tijdens het lezen en ramt allerlei onzin uit je toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Cyphax schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:01:
[...]

knip
[edit]
Had je dat zelf ook al door aan het einde van je post? :P
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
warcow schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:01:
haha ik krijg de neiging om te zeggen van "ga bij je moeder huilen". Maar ik zal dit niet doen. (...)
Wat betreft de topics op het forum die vaak worden gesloten en soms ook kritiek krijgen, wat wil je anders op zo'n groot forum... Er komen dagelijks vele topics bij, met vaak vragen die echt al tientallen keren precies hetzelfde gesteld zijn. Als zo'n topic gesloten word en soms ook veel commentaar krijgt is niet een reden om hier meteen maar weg te gaan. Er word ook niks persoonlijks mee bedoelt, maar het is gewoon doelloos om zo'n topic niet op slot te laten gaan. (Gezien het antwoord op dergelijke vragen simpelweg te vinden is met de search functie.)

Dus mijn tip is om gewoon alle reactie's/moderatie's/slotjes niet te persoonlijk op te vatten.
}:O ik heb gesproken }:O

edit: \o/ Populair topic dit. :D
Jammer alleen dat dat dus allemaal ook op het forum blijft staan waardoor zoekresultaten vervuild worden.
Om eerlijk te zijn zouden daarom ook dit soort topics binnen een bepaalde tijd verwijdert moeten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
MatMich schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:12:
[...]

Jammer alleen dat dat dus allemaal ook op het forum blijft staan waardoor zoekresultaten vervuild worden.
Om eerlijk te zijn zouden daarom ook dit soort topics binnen een bepaalde tijd verwijdert moeten worden
Jij hebt zeker weinig kaas van de zoekfunctie gegeten. Wanneer ik zoek naar een tech-onderwerp doe ik dat niet in het Moddereter Forum. Daarnaast kan ik je als tip geven dat topics met een slotje vaak niet de informatie bevatten die je nodig hebt; gelukkig kun je de zoekresultaten daar op laten filteren. Ik hoop dat je met deze informatie nog betere zoekresultaten kunt krijgen, zodat je minder vaak genoodzaakt bent een nieuw topic te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
StevenK schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:03:
[...]

Wanneer je die vraag stelt alsof je met een megafoon een kroeg binnen loopt om te vragen waar dichtsbijzijnde supermarkt - want mensen in een kroeg kopen vast zelf wel eens een kratje - dan zul je dat zo ervaren.

????? nogal manke vergelijking om niet te zeggen:" huh?"

Maar wanneer je je beseft dat GoT een community is waar mensen elkaar helpen als dat nodig is, met de nadruk op het 'elkaar', wat enige wederkerigheid in zich heeft, dan zul je je ook realiseren dat GoT geen helpdesk is.

En Hij zag dat het goed was! amen!

[...]

Waarom zou je ook proberen je aan te passen aan je omgeving ?

Weet ik ook niet, ga jij me dat vertellen?
Waar slaat dit eigenlijk op?

[...]

Je vergeet hier het stukje dat je kennelijk een enorme plaat voor je kop hebt, omdat je wel op kunt lepelen dat het vorige topic vanwege 'te weinig inzet van de topicstarter is gesloten', maar dat je niet op het idee brengt dan maar wel die inzet te tonen.

Ik vergeet helemaal niets, wijsneus.

[...]

's Is vooral jammer dat de vaste bezoekers van GoT - dus de gebruikers die daadwerkelijk de community vormen - dat niet als zodanig ervaren. Het zijn de newbies die denken dat Internet geen regels kent of dat die regels in ieder geval niet op hen van toepassing zijn, die moeite hebben met het feit dat GoT gemodereerd wordt.
Gelukkig vindt iedereen jou hier nu weer heel erg korrekt en heb je weer 1 fatsoens en 2 slijmpunten verdiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Ik verbaas me overigens op dit forum ook altijd bovenmatig over het feit dat iedereen hier je altijd verbiedt om een mening te hebben.
Je moet het altijd met de massa eens zijn, anders pas (kots) je je niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-10 12:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Toch vreemd dat er inderdaad mensen zijn die forumregels niet op zichzelf van toepassing vinden. Is het nu zo moeilijk om je voor een keer te houden aan de regels die je gastheer opstelt?

@TS: Je ego staat kennelijk niet toe dat anderen het niet met je eens zijn. Tough luck.

@MatMich: Dat zijn nu eenmaal de regels, als je daar niet mee om kunt gaan, tot ziens. Trouwens, je laatste posts zijn ineens vrij van enige vorm van interpunctie....zeker zitten zuipen vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:38
Oei, wat een gespannen zweer nu ineens weer. :( Hopelijk gaat dit topic niet op slot zo.
Opzich trouwens niet een slecht idee, om alle topics die geen enkele nuttige informatie bevatten, en waar alleen maar wat gebashed word in de reactie's, om die allemaal te verwijderen na een maand ofzo. (dat ze even een "mark" krijgen, waardoor ze automatisch verwijdert worden.)
Op die manier worden de nieuwelingen hier niet over een paar jaar geconfronteerd met foute topics van een hele tijd terug.
:D

EDIT: dat las ik ook, en met deze post wou ik deze mening openbaar delen dus....

[ Voor 7% gewijzigd door warcow op 10-04-2007 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
warcow schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:26:
Oei, wat een gespannen zweer nu ineens weer. :( Hopelijk gaat dit topic niet op slot zo.
Opzich trouwens niet een slecht idee, om alle topics die geen enkele nuttige informatie bevatten, en waar alleen maar wat gebashed word in de reactie's, om die allemaal te verwijderen na een maand ofzo. (dat ze even een "mark" krijgen, waardoor ze automatisch verwijdert worden.)
Op die manier worden de nieuwelingen hier niet over een paar jaar geconfronteerd met foute topics van een hele tijd terug.
En wat zei ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Matmich: Ook nog nooit van de edit functie gehoord? En toevallig in de pubertijd ofzo? Want zo kom je om eerlijk te zijn wel over. Maar serieus, als je je zo niet kan vinden in de regels hier, waarom blijf je je dan verzetten en de regels niet opvolgen tot je gebanned wordt?
Op Fok hebben ze ook een ICT gedeelte (dacht ik laatste keer gezien te hebben.)

PS Tuuuurlijk hebben we op GoT allemaal dezelfde mening :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-04-2007 00:34 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heren, dames, hazen, volgens mij worden er wat dingen door elkaar gehaald in dit topic. Dit topic staat in Tweakers.net Moddereter Forum, het forum waar de moderaties op de frontpage besproken kunnen worden. Het gaat dus over de vraag of een reactie de juiste punten heeft gekregen en of de juiste beoordeling eraan hangt. Het gaat hier dus expliciet niet om het moderatiebeleid op het forum, waar MatMich in "Tweakers: goodbye!" op doelt gezien zijn woordkeus. Ik verzoek jullie dan ook om die discussie elders te gaan voeren en dit topic te gebruiken voor hetgeen in de topicstart is opgemerkt: de wijze van modereren op de frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

warcow schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:26:
Als je goed bijdraagt aan het forum, dan staan dat soort "foute" topics allang niet meer op de eerste pagina van je profiel. Dus dat hoeft geen probleem te zijn. Verder zijn er ook topics die gesloten worden terwijl ze wel nuttige informatie bevatten, maar die later gekaapt zijn of toch ontsiert door slechte postings.

Ik denk eerder dat het slecht staat als bijna alle topics in je profiel door jezelf gestart zijn. Dan ben je meer aan het forumleechen, en zou je kunnen werken aan het meer in evenwicht brengen van je bijdragen aan het forum. Dat zou ik ook MatMich willen suggereren; probeer ook andere mensen te helpen, en open pas topics als je echt alle andere mogelijkheden hebt geprobeerd :) .

In ieder geval gaat dit alles erg off-topic. Er is een verschil tussen kritisch zijn en ranten/trollen.

(sorry Harm. Was al bezig met tikken toen jouw bericht er nog niet stond :) )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:33:
Matmich: Ook nog nooit van de edit functie gehoord? En toevallig in de pubertijd ofzo? Want zo kom je om eerlijk te zijn wel over. Maar serieus, als je je zo niet kan vinden in de regels hier, waarom blijf je je dan verzetten en de regels niet opvolgen tot je gebanned wordt?
Op Fok hebben ze ook een ICT gedeelte (dacht ik laatste keer gezien te hebben.)
Wie zegt dat ik nog nooit van de edit functie heb gehoord en wat boeit het.
Wat boeit het wat iemands leeftijd is?
Bush bv is al heel groot en doet toch rare dingen
Kan nu niemand hier de grotere lijn in een verhaal zien?
Nee dus.
Ik verzet me helemaal niet tegen de regels, de regels zijn gewoon een irritante en niet werkende barriere.
Ik zeg alleen maar wat ik vind, en dat wordt simpelweg niet gepikt, dat is waar ik me tegen verzet, omdat nooit een echte plausible reden wordt gegeven (lees jezelf hierboven maar eens)
En als ultiem eindoffensief wordt dus altijd het "puber-woord" tevoorschijn gehaald.
Mensen zet je domme vooroordelen nu eens opzij en LEES!!!! nu eens wat er staat, dus niet de letters maar de inhoud.
Wat niet hoort maar luistert
Einde :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 08:30

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Om even ontopic te blijven op Harm's verzoek (want dear Jesus, wat zou ik graag MatMitch willen steunen in deze discussie), moderaten gebeurt in mijn mening soms iets te knijpkutterig. Of je je er veel van aantrekt of niet, het vervormt de basis van het bericht. Het gepostte geval van de TS is typisch zoiets. Wat kan je er aan doen? Weinig. Maar ik begrijp de irritatie.

Sowieso, al die attributen? Dat motiveert alleen maar imo (!) een miereneukersbeleid, en vanaf daar verliest een community z'n 'leukheid'. Je kan beter iets nemen als geenstijl's KuDoWz systeem (niet grappig bedoeld) waarin je met een + of - een post interessant of niet kan laten zijn.

Het kan zijn dat het werkt voor bepaalde mensen, maar ik kan me onwijs goed de irritatie voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12

Cyphax

Moderator LNX
apNia schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:58:
Sowieso, al die attributen? Dat motiveert alleen maar imo (!) een miereneukersbeleid, en vanaf daar verliest een community z'n 'leukheid'.
Niet de community maar een individuele poster die er niet tegen kan dat zijn post lager terechtkomt dan 'ie had gewild. En de attributen geven aan waarom. Als je de attributen wegdenkt en je post commentaar en het komt op 0 terecht, dan wil je - neem ik aan - toch wel een motivatie zien voor het feit dat je post omlaag is gemod. Dus zijn de tags daar handig voor. :)

Als je verder graag het beleid hier op het forum aan de kaak stelt (je houdt je goed in :P), open een topic in Lieve Adjes en doe je verhaal, onderbouwd en wel. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 10-04-2007 10:03 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:44

SeatRider

Hips don't lie

GlowMouse schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 00:14:
[...]

Jij hebt zeker weinig kaas van de zoekfunctie gegeten. Wanneer ik zoek naar een tech-onderwerp doe ik dat niet in het Moddereter Forum. Daarnaast kan ik je als tip geven dat topics met een slotje vaak niet de informatie bevatten die je nodig hebt; gelukkig kun je de zoekresultaten daar op laten filteren. Ik hoop dat je met deze informatie nog betere zoekresultaten kunt krijgen, zodat je minder vaak genoodzaakt bent een nieuw topic te starten.
Offtopic misschien, maar ik denk niet dat je je zoekresultaten wilt filteren op slotjes, dan vallen namelijk zo alle "het grote $topic topic deel xyz" weg, en daarmee vaak een schat van informatie!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ken je probleem heel goed.

Ik ben zelf ook nogal kritisch om het zo maar te zeggen en dat valt soms niet in goede aarde. De enigste die het probleem kan oplossen ben jijzelf. Het is net zoals op straat. Als je toevallig een vraag steld aan een paar hangjongeren kun je in de zeik worden gezet, maar als je diezelfde vraag steld aan iemand anders kan het ineens een heel nuttige vraag blijken.

Mijn advies is om wat milder te worden. Kies je eigen sub-fora's uit. Vermijd de huiskamer want daar pas je wel bij of niet. Het is eenmaal een gegeven dat het zo werkt en ik zou niet eens weten wat mijn karma is en daar lig ik ook niet zo wakker van. Ik gebruik het forum als een grote database waar ik "zoals autisten dat zeggen; erop fiepen". Ik post mijn mening als ik denk dat het nodig is, maar dat wil dus niet zeggen dat ik er soms helemaal naast zit. Als ik iets tegenstrijdig lees kan ik omslaan van mening en dat is lastig.

Ik denk zo en daarom ga ik hier ook niet weg:

Mensen die jou dwars willen zitten hebben vaak de eigenschap om ooit gruwelijk tegen de lamp te lopen. Hetzij in het dagelijkse leven hetzij hier op het forum. Hun probleem en niet het jouwe ofwel?

Ik zou gewoon blijven want weggaan is zwak en dan hebben ze de meeste lol. Echter gun ik hun die lol niet.

Ik zou er toch maar even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-10 13:29

botoo

💀 too old to die young

MatMitch, je commentaar zit hier in TMF volledig in de verkeerde hoek. Ik maak uit je rant op dat je je afzet tegen de forummods en in TMF gaat het over FrontPagemoderaties waar de users zelf modereren.

Als je graag je forum ongenoegen wilt ventileren is Lieve Adjes een betere plaats maar ik denk dat je termen als 'het debiele moderator systeem', 'arrogant', 'gezemel' en 'ruis en rotzooi van de moderators' niet bijdragen tot een vruchtbare discussie.

Tevens wil ik je voorstellen om niet te gaan flamen naar andere users omdat hetgeen zij schrijven je mogelijk niet aanstaat.

A;s laatste punt zal ik tegemoet komen aan je
Nou dat wordt smullen ben ik bang!! Het wordt een testcase
want ik doe dit topic hier op slot.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.