Ha Tweakers,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een regkey/policy om het IE (7) icon uit het start menu en snelstartmenu te halen van een Windows 2003 Terminal Server.
Voor Outlook Express is hier een regkey voor, maar dit werkt niet voor IE
Regkey voor outlook:
Er bestaat ook een regkey voor Internet explorer
Maar hier werkt hetzelfde truukje niet.
het is niet mijn bedoeling dat mensen IE niet kunnen starten. Sommige applicaties maken gebruik van IE, maar het is niet de bedoeling dat mensen gaan internetten op de terminal server, dus vandaar dat ik de icons weg wil hebben.
Iemand die hier ervaring mee heeft? kan er bij MS en google iig niets over vinden.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een regkey/policy om het IE (7) icon uit het start menu en snelstartmenu te halen van een Windows 2003 Terminal Server.
Voor Outlook Express is hier een regkey voor, maar dit werkt niet voor IE
Regkey voor outlook:
code:
1
2
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}]
waarde van "stubpath" weggooien. |
Er bestaat ook een regkey voor Internet explorer
code:
1
| [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}] |
Maar hier werkt hetzelfde truukje niet.
het is niet mijn bedoeling dat mensen IE niet kunnen starten. Sommige applicaties maken gebruik van IE, maar het is niet de bedoeling dat mensen gaan internetten op de terminal server, dus vandaar dat ik de icons weg wil hebben.
Iemand die hier ervaring mee heeft? kan er bij MS en google iig niets over vinden.