De laatste tijd kraakt het geluid dat van mijn computer komt nogal, en dit alleen over links, dus met rechts is niets mis.
Ik heb echt geen flauw idee waardoor het komt, ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
Hier even een overzichtje van dingen die mij opvielen:
- het is dus alleen over de linkerkant (je linkerbox of linkerkant van de koptelefoon)
- het maakt niks uit welke koptelefoon ik gebruik of op welke boxen ik mijn pc aansluit
- het kraken neemt toe als ik de wave uitgang (bij volumeregeling) ongeveer in het midden zet, dus als hij helemaal open staat wordt het minder, en wanneer hij bijna dicht staat wordt het ook minder. (alleen als hij bijna helemaal dicht is hoor je de ruis niet meer, maar heb je ook een geluid van een paar decibel
)
- het maakt niks uit welke uitgang ik gebruik, het kraakt allebei
- flink door mijn kast blazen (voor het stof) haal ook niet veel uit
- line-in staat dicht bij volumeregeling
Hier dan nog een paar gegevens van mijn hardware:
- Asus A8N-E moederbord met de standaard drivers van de cd die mee werd geleverd (al gereinstalled)
- Radeon x850 vivo (nieuwste catalyst drivers)
- athlon 64 3500+
- western 250 gig > WD250JD
Ik heb niet de nieuwste drivers voor mijn mobo geinstalleerd omdat ik dan op de een of andere manier problemen krijg met mijn internetverbinding. Ik neem echter aan dat dit niet uit zou hoeven maken.
Iemand enig idee? alvast bedank!
Ik heb echt geen flauw idee waardoor het komt, ik heb al verschillende dingen geprobeerd.
Hier even een overzichtje van dingen die mij opvielen:
- het is dus alleen over de linkerkant (je linkerbox of linkerkant van de koptelefoon)
- het maakt niks uit welke koptelefoon ik gebruik of op welke boxen ik mijn pc aansluit
- het kraken neemt toe als ik de wave uitgang (bij volumeregeling) ongeveer in het midden zet, dus als hij helemaal open staat wordt het minder, en wanneer hij bijna dicht staat wordt het ook minder. (alleen als hij bijna helemaal dicht is hoor je de ruis niet meer, maar heb je ook een geluid van een paar decibel
- het maakt niks uit welke uitgang ik gebruik, het kraakt allebei
- flink door mijn kast blazen (voor het stof) haal ook niet veel uit
- line-in staat dicht bij volumeregeling
Hier dan nog een paar gegevens van mijn hardware:
- Asus A8N-E moederbord met de standaard drivers van de cd die mee werd geleverd (al gereinstalled)
- Radeon x850 vivo (nieuwste catalyst drivers)
- athlon 64 3500+
- western 250 gig > WD250JD
Ik heb niet de nieuwste drivers voor mijn mobo geinstalleerd omdat ik dan op de een of andere manier problemen krijg met mijn internetverbinding. Ik neem echter aan dat dit niet uit zou hoeven maken.
Iemand enig idee? alvast bedank!