Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Autoverzekering annuleren?

Pagina: 1
Acties:

• ElmarNieser
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 15:37

ElmarNieser

3dsmax gebruiker

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Ik heb sinds 4 weken een nieuwe auto. Nu heb ik bij verzekeringsmaatschappij “A” hem in tijdelijke dekking laten nemen. Nu heb ik vandaag de definitieve papieren binnen, en ik schrok me alleen rot van de premie die ik moest betalen. Dus ben ik bij verzekeringsmaatschappij B wezen informeren, en die kunnen voor 100 euro goedkoper per maand precies dezelfde premie aanbieden. De man van verzekeringsmaatschappij B zei dat ik 12 dagen heb om te annuleren bij “A”. Maar zijn deze nu al verstreken door de tijdelijke dekking? Ik wil dit even informeren voordat ik verzekeringsmaatschappij A opbel en, en mij laat vertellen dat ik niet meer kan annuleren.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.

Verwijderd

Even de verzekering "A" bellen?
Andere oplossing: Even het kenteken overschrijven op iemand anders z'n naam, vrijwaringsbewijs opsturen naar verzekering "A" met een briefje erbij dat je de verzekering weer wilt opzeggen en het kenteken weer op je eigen naam zetten. Overschrijven kost €10 of zo op het postkantoor.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm, voor je een verzekering afsluit controleer je toch wat je premie wordt? Of was je al verzekerd en had je niet verwacht dat je nieuwe (duurdere? snellere? zwaardere?) auto duurder zou zijn in de verzekering?

De enige die jou kan vertellen of je kunt annuleren is je verzekeringsmaatschappij, dus ik zou zeggen: bel ze op en vraag het? 100 euro premieverschil per maand is wel idioot veel :o

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:28

Wok

Dakloos...

Ehm... 'tijdelijke' dekking :? Hoe heb je de verzekering afgesloten bij maatschappij A?

Heb je een telefoontje gepleegd/internetformulier ingevuld op het moment dat je de auto ging aanschaffen/ophalen? Doorgaans heb je dan een voorlopige dekking van maatschappij A. Na een paar dagen krijg je dan de polisbescheiden opgestuurd en een factuur. Na betaling van de factuur wordt de verzekering definitief. Echter, als je de factuur niet betaalt, verloopt de reeds verworven tijdelijke dekking na een bepaalde periode (meestal is dat 1 of 2 weken na aanvraag van de voorlopige dekking). Als je de factuur nog niet betaald hebt, heb je dus de kans dat je inmiddels onverzekerd (!) rond rijdt.

Als je de factuur wel hebt betaald, lijkt het me dat je simpelweg gebonden bent aan de opzegtermijn van maatschappij A. In dat geval zou ik dus even een telefoontje plegen naar maatschappij A of je polisvoorwaarden even doorlezen over opzegging van de verzekering. Verzekering opzeggen bij A en bij B een nieuwe verzekering aanvragen met een ingangsdatum vanaf het moment dat je opzegtermijn bij A erop zit.

Anders kun je het inderdaad nog op de manier van Bootstrap doen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n nette manier (ondanks dat het gewoon kan en mag).

Kortom: even uitzoeken hoe dat nou precies zit met die tijdelijke dekking en in het vervolg wat beter vooronderzoek doen naar de te betalen premie ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Wok op 08-04-2007 21:06 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?