Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Een topic over deze in december uitgekomen telefoon heb ik niet kunnen vinden. Bij deze daarom alsnog een topic over de opvolger van de bekende RAZR serie.

Specificaties:

Netwerkverbindingen
Quad-band
EDGE
GPRS class 10
WAP 2.0

Data- / gegevensoverdracht
Bluetooth v1.2
USB

Display
Aantal kleuren: 262144
Resolutie binnenkant: 176 x 220px
Resolutie buitenkant: 96 x 80px

Camera
2 megapixel camera
Maximale fotoresolutie: 1600 x 1200
10x digital zoom

Prestaties
Intern geheugen: 20 MB
Uitbreidbaar geheugen: Ja, Micro SD TransFlash
Opslagmedium Micro SD, TransFlash
Batterij: Li-Ion
Batterijspanning: 700 mAh
Stand-by tijd: 300 uur
Gesprekstijd: 360 min.

Bellen en gebeld worden
Telefoonboek 1000 nummers
Tril-functie
Beltonen: monofoon, polyfoon, realtone/truetone, MP3
Handsfree speaker

Functies
Tekstvoorspelling: T9
MMS
Beltonen toevoegen
Internet browsing
Video speler: ja, 3GP
Organizer functies: agenda, contactpersonen, taken
Overige functies: calculator, spelletjes, voice memo, instant messaging, java

Formaat
Gewicht: 102 gram
Kleur(en): Cosmic Blue; Silver Sail
Introductie model: December 2006
Afmetingen (H x B x D) 10,3 x 4,2 x 1,6 cm

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.tech2.com/media/images/img_1419_motorola-krzr-k1_450x360.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/reviews/0008/motorola_k1_1a.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.letsgomobile.org/images/reviews/0008/motorola_k1_2c.jpg

Ik krijg deze telefoon over een aantal dagen dus ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met deze telefoon en wat hun ervaringen zijn. ;)

gebruikte bronnen:
http://www.letsgomobile.org/nl/test/0008/motorolakrzrk1/
http://www.kieskeurig.nl/...7C8C4C12571F60038D49A.htm

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11 16:47
Ik heb hem... lekker toestel!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-11 06:53
Hee even een vraagje, mijn vriendin heeft pasgeleden dit toestel gekocht bij T for Telecom, en alles zit er netjes bij, dus ik dat toestel aansluiten met de bijgeleverde usb kabel, en dan gaat die om software vragen, maar goed nergens geen software cd te bekennen dus, heb even de handleiding na gelezen, maar daar stond ook niet in of die software erbij hoort te zitten.

Mijn vraag dus, moet er nu standaard gewoon software bij geleverd worden of niet? Vind het wel vaag want de kabel zit er dus wel gewoon bij. :?

Don't make me use myself on ya baby!

• monnick
  • Niet online
Ik dacht zo'n zelfde bericht vaker te zijn tegengekomen. Dus ik ben even op zoek gegaan. Maar ik vind op iedere site dezelfde doos inhoud, te zijn:

# Motorola KRZR K1
# Batterij
# Reislader
# Stereo headset
# Datakabel
# Handleiding

Verder kan ik geen download van Motorola Phones Tool vinden. Het programma kost 39,95 op diverse sites. Als er inderdaad geen cd-rom wordt bijgeleverd en wel een datakabel zou dat echt enorm raar zijn van Motorola..... :/

• e6r6i6c
monnick schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:28:
Ik dacht zo'n zelfde bericht vaker te zijn tegengekomen. Dus ik ben even op zoek gegaan. Maar ik vind op iedere site dezelfde doos inhoud, te zijn:

# Motorola KRZR K1
# Batterij
# Reislader
# Stereo headset
# Datakabel
# Handleiding

Verder kan ik geen download van Motorola Phones Tool vinden. Het programma kost 39,95 op diverse sites. Als er inderdaad geen cd-rom wordt bijgeleverd en wel een datakabel zou dat echt enorm raar zijn van Motorola..... :/
Ja dat is inderdaad wel raar dan ja, want bij dat programma krijg je ook weer een datakabel 8)7 beetje vaag allemaal hoor.

Deze review vond ik op ciao shopping en daar staat weer dit bij:

** De verpakking
Deze bevat het volgende:
- de GSM
- lader
- 1 accu (los in de doos)
- een USB datakabel
- een stereo headset met wat extra zwarte oordop kussentjes.
- Een CD met software
- 1 Papieren handleiding

EDIT UPDATE Nou mn vriendin heeft T for Telecom even gebeld en het schijnt dus zo te zijn dat er 2 versies in omloop zijn, namelijk de EU versie en de Benelux versie, de EU versie word wel gewoon met software cd geleverd, terwijl de Benelux versie het dus zonder deze cd moet doen |:(
Wat is dit voor raar gedoe dan? Krijg je wel een data ubs kabel, maar zonder die cd kun je dus verders niks doen met je toestel :(

[ Voor 37% gewijzigd door e6r6i6c op 07-04-2007 12:51 ]

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:50
Is software niet gewoon te downloaden bij Motorola of zo?

• e6r6i6c
Cubefanatic schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 13:16:
Is software niet gewoon te downloaden bij Motorola of zo?
Nou ik kan alleen software update vinden om de software van je toestel zelf te upgraden, de motorola phone tools moet je gewoon kopen inclusief een data usb kabel als je dus de pech hebt dat je de Benelux versie hebt.

Maar met google kom je ver, en heb dus gewoon de motorola phone tools gevonden via de jack sparrow manier ;)

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11 16:47
De software CD zit er inderdaad niet bij. Deze moet je los aanschaffen.

Met de USB kabel kun je de telefoon opladen en als je een geheugenkaartje erin hebt zitten wordt het een USB geheugen waar je muziek, foto's enz. op kunt zetten. Deze files zijn dan gelijk ook af te spelen op je telefoon.

De kabel is een standaart usb kabel.

[ Voor 6% gewijzigd door B___MAN op 10-04-2007 12:41 ]

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Bij Vodafone;

Basis € 12,50 abo ; 50 minuten/sms.

Dit toestel GRATIS bij een 2-jarige aansluiting!

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:47

henri8096

BIM is not a software!

Voor de mensen zonder de CD.
De driver om toch bestanden op je telefoon te kunnen zetten.

En even over Phone Tools . . . . ligt het aan mij of is dat programma erg buggy? |:(

Verder, mooi telefoontje.
Foto's zijn redelijk, niet geweldig.
Geluidskwaliteit (gesprekken) is goed.
Geluidskwaliteit van de mp3 functie is redelijk, maar ook niet geweldig.
Verder goed te bedienen.
Beeldschermpje heeft goede kwaliteit
Eigenlijk nog niks aan te merken op deze telefoon.
(wil je geweldige foto kwaliteit: koop een goed fototoestel . . . geen telefoon |:( )
(wil je geweldige mp3 kwaliteit: koop een goede mp3-speler . . . geen telefoon |:( )

De telefoon zelf voelt stevig en "solide" aan.
(ben nokia gewend . . en die dingen kraken aan alle kanten)

En laten we nou eerlijk wezen . . . . . deze telefoon koop je voor "the looks"
niet vanwege het hoge "gadget" gehalte . . . 8)

edit:

B.T.W.

Dit zat er bij mij in de verpakking: (Vodafone telefoon)
- De KRZR K1.
- Batterij.
- USB Datakabel/-lader.
- 230V lader.
- Zakje/tasje voor de KRZR.
- Stereo Headsetje met extra "oordopstofkapjes-of-hoe-je-het-ook-wilt-noemen".
- CD met software.
- Gebruikshandleiding.

[ Voor 13% gewijzigd door henri8096 op 10-04-2007 14:11 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 11:34
Ik heb hem ook sinds december. Ik had er echter geen USB kabel bij en geen headset. Daarnaast werd het toestel geleverd met een stroomadapter met engelse aansluiting. Daar zat dan wel een witte 'converter' bij voor het nederlandse stroomnet. Hoe was dit bij jullie?

Overigens is bij mij het buitenste glas geknapt! :( Dit terwijl ik bijzonder voorzichtig met het toestel omgesprongen ben. Waarschijnlijk heeft het onder spanning gestaan. De telefoon is nu iig ter reparatie aangeboden.

Daarnaast heb ik er nu 'Hongkong' software in zitten, waarschijnlijk omdat ie via dat distributiekanaal geleverd is (wel gewoon bij een nederlandse webshop gekocht!). Ik hoop dat ze dit ook gaan fixen (heb ik wel in de brief gezet). Software is er gewoon door Motorola software 'automatisch' in gezet...

offtopic:
topicreport verstuurd, het is een KRZR, niet een kzkr zoals in de titel staan :)

[ Voor 10% gewijzigd door _Brake_ op 10-04-2007 14:10 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• e6r6i6c
_Brake_ schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 14:08:
Ik heb hem ook sinds december. Ik had er echter geen USB kabel bij en geen headset. Daarnaast werd het toestel geleverd met een stroomadapter met engelse aansluiting. Daar zat dan wel een witte 'converter' bij voor het nederlandse stroomnet. Hoe was dit bij jullie?

Overigens is bij mij het buitenste glas geknapt! :( Dit terwijl ik bijzonder voorzichtig met het toestel omgesprongen ben. Waarschijnlijk heeft het onder spanning gestaan. De telefoon is nu iig ter reparatie aangeboden.

Daarnaast heb ik er nu 'Hongkong' software in zitten, waarschijnlijk omdat ie via dat distributiekanaal geleverd is (wel gewoon bij een nederlandse webshop gekocht!). Ik hoop dat ze dit ook gaan fixen (heb ik wel in de brief gezet). Software is er gewoon door Motorola software 'automatisch' in gezet...

offtopic:
topicreport verstuurd, het is een KRZR, niet een kzkr zoals in de titel staan :)
Het lijkt mij dat je geen europese versie hebt, maar gewoon een import versie, beetje vreemd :?

• _Brake_
e6r6i6c schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 13:56:
[...]

Het lijkt mij dat je geen europese versie hebt, maar gewoon een import versie, beetje vreemd :?
Mja, ik had er ook geen stereo oordopjes bij (zit daar een usb connecter aan ofzo?).

Anywayz, hij is nu te koop. Er staat weer Nederlandse firmware op en het glaasje is gratis vervangen :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• monnick
  • Niet online
Ik heb vorige week deze telefoon eindelijk gekregen. Ik en er tot nu toe erg tevreden over. Aan het begin was de software op de telefoon wel een beetje wennen, maar na een uurtje aankloten ging/gaat het vrij lekker. :)

Wat ik bij de phone kreeg:
- Oplader
- Oordopjes + 2 paar extra foamies
- Gebruiksaanwijzing

Gek genoeg kreeg ik er geen cd/datakabel bij. De cd-rom heb ik al op een andere weg verkregen en de kabel van mijn fotocamera werkt ook perfect icm de telefoon. Nadat ik PhoneTools v4.0 had geinstalleerd heb ik meteen de nieuwste telefoon software van de motorola site gedownload en geinstalleerd op mijn phone. Dit verliep allemaal perfect en zelfs mijn data op de telefoon werd gebackupped.
Na de software update van mijn phone gedaan te hebben werkte hij weer net als tevoren, ik heb helaas geen verbeteringen/veranderingen gemerkt. (moet maar is googelen naar wat er veranderd is)

Over de oordopjes en het geluid van de telefoon ben ik net als het uiterlijk erg te spreken. De oordopjes zien/voelen/horen erg degelijk (uit/aan). De battarijduur vind ik ook erg goed, ik doe ongeveer 4 dagen met 1 oplaadbeurt. Maar in deze vier dagen doe ik wel spelletjes, kijk foto's, maak foto's/filmjes en luister muziek via de luidspreker.
De kwaliteit van de foto's vind ik zeker goed genoeg voor een telefoon, ik zal een paar door mij genomen foto's bijvoegen in dit bericht. ;)

Een paar kleine minpuntjes vind ik dat de telefoon de gemaakte foto's en filmpjes niet automatisch opslaat. (mocht dit toch kunnen, kan iemand mij dan vertellen hoe dit moet). Ook erg jammer vind ik dat ik de standaart wallpapers/beltonen van motorola niet van de telefoon kan verwijderen. Ze nemen niet veel ruimte in, maar toch, mijn multimedia map moet schoon zijn, dus zonder motorola troep die ik niet gebruik.
Een groter minpunt vind ik dat je met het knopje op de headset geen nummers kan skippen als je naar de mp3-speler luistert. Dit vond ik altijd heel erg fijn bij mijn nokia6230, dat je op de fiets makkelijk nummers kon skippen.
Verder kan ik niet zo snel meer minpunten bedenken. :>

Al met al ben ik dus erg tevreden met deze supermooie telefoon :9~

Foto's gemaakt met de KRZR K1:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~runia012/foto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~runia012/foto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~runia012/foto3.jpg

Excuses voor de grote foto's, als ik thuis ben zal ik even thumbnails maken!

• _Brake_
Ik ben nou wel heel benieuwd naar die oordopjes!

• monnick
  • Niet online
Deze zijn het:

Afbeeldingslocatie: http://www.szarvasgsm.hu/grafika/termekek/1029t.JPG

• _Brake_
Heey... Die zaten niet in mijn pakket... Daarnaast had ik ook geen CD oid. Bovendien zat bij mijn telefoon een lader met Engelse pluggen. Bij de doos in zat een converter naar het Nederlandse formaat... Waarschijnlijk toch een import model dan :(

• monnick
  • Niet online
Ik ben aan het proberen om java applicaties te installeren op mijn telefoon, echter wil dit niet echt lukken.
Met PhoneTools kan je niet zomaar een .jar / .jad file naar de phone slepen, dan krijg je een error. Ik las veel over MotoMidMan, een programma waar mee je java apps op je telefoon zou kunnen installeren. Ik krijg mijn telefoon alleen niet verbonden met het programma (ik gebruik een kabel), hij geeft als status disconnected aan. De telefoon zit op dat moment wel goed gekoppeld aan de pc, want in PhoneTools werkt alles gewoon goed.
Dan is er nog MidWay, een programma van de developer.motorola.com site. Hier mee zou je java apps kunnen laden en dan naar je telefoon sturen, dit programma werkt niet omdat ik in elk java bestand een parse error krijg.

Zijn er mensen die succesvol een java applicatie op hun KRZR K1 geinstalleerd hebben? Ik kan namelijk wel wat hulp gebruiken. :)

• monnick
  • Niet online
Het is me al gelukt java spellen/applicaties te installeren op de telefoon. Ik heb namelijk mijn 1gb microSd'je binnen en nu kan ik gewoon Jar bestanden naar de telefoon slepen en dan worden ze automatisch geinstalleerd. :)

• monnick
  • Niet online
Na de KRZR wat langer in bezit te hebben heb ik ook de mp3-speler wat langer uitgeprobeerd. Opzich vind ik het geluid met de bijgeleverde oordopjes erg goed en vol, alleen 1 groot nadeel, hij gaat niet zo hard. Vinden meer mensen dit?
Vergeleken met mijn Nokia 6230 is het geluid bij de K1 veel beter, alleen de 6230 kon wel een stukje harder. :O

Als ik muziek via de luidspreker afspeel is het wel gewoon hard zoals het hoort te zijn. :)

Verder ben ik nog steeds erg tevreden over deze telefoon, ik heb zo'n 20 spellen geinstalleerd op mijn mobiel die allemaal erg leuk zijn (Bobbie Carrot, THUG, Prince of Persia, Tombraider enzo). Ow, opeens schiet mij nog een klein nadeeltje te binnen: de telefoon heeft geen stopwatch :(

EDIT:

Ik heb nog een vraagje, bij mijn telefoon staan er constant 3 verticale blauwe streepjes naast mijn bereik indicator. Ik heb even een foto van een KRZR display van internet gehaald en er mijn 3 streepjes bijgezet zodat je kan zien hoe het eruit ziet. Ik heb geen idee waarvoor deze streepjes staan en in de handleiding vind ik ook niks....Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~runia012/krzr.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door monnick op 18-05-2007 14:20 ]

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:28
wat ik heel graag mil weten , en wat ook niet in dit topic staat of op de site staat , is wat de film resolutie is van deze telefoon :?

• monnick
  • Niet online
Je kan kiezen uit 3 types resolutie:

Klein 128 x 96
Medium 176 x 144
Groot 352 x 288

Ik zal even een filmpje dat ik heb gemaakt met de KRZR op YouTube zetten. :)

EDIT: Filmpje is geupload maar voordat je het kan zien duurt het nog wel even, het erop zetten door YouTube duurt altijd een dagje ofzo.

EDIT2: Hier is het filmpje, hij is gemaakt op de resolutie medium: http://www.youtube.com/watch?v=OR7Yn_6GquE

[ Voor 45% gewijzigd door monnick op 23-06-2007 18:16 ]

Verwijderd

Ik heb een probleem met deze telefoon. Vandaag kreeg ik hem binnen. Opgeladen zoals in de manual stond. Zodra ik de gsm probeerde aan te zetten lukte dat niet. Toen ik de oplaadkabel weer aansloot begon de motorola weer op te laden. Tijdens het opladen gaat de gsm wel aan, maar zodra ik de oplaadkabel los maakt valt de gsm uit en krijg hem niet meer aan.

Ik denk dat er ergens een fout in zit met de batterij ofzo. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-11 15:45
Ik heb dit model nu al een tijdje, en helaas kan ik maar aan 1 woord denken;

BAGGER.

Dit is echt de slechtste telefoon die ik OOIT gehad heb!
De firmware zuigt aan alle kanten. Buggy as hell.
( ook na een update en wat hack pogingen )

,1 positief punt; De a2dp functie doet het wel goed.

• monnick
  • Niet online
coretx schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 00:47:
Ik heb dit model nu al een tijdje, en helaas kan ik maar aan 1 woord denken;

BAGGER.

Dit is echt de slechtste telefoon die ik OOIT gehad heb!
De firmware zuigt aan alle kanten. Buggy as hell.
( ook na een update en wat hack pogingen )

,1 positief punt; De a2dp functie doet het wel goed.
Ik heb na de software update van Motorola echt totaal geen problemen meer met de firmware. Ik ben wel benieuwd naar de bugs waar jij last van hebt. :|

Verwijderd

monnick schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:13:
Het is me al gelukt java spellen/applicaties te installeren op de telefoon. Ik heb namelijk mijn 1gb microSd'je binnen en nu kan ik gewoon Jar bestanden naar de telefoon slepen en dan worden ze automatisch geinstalleerd. :)
Waar haal je java spellen/applicaties vandaan die wel op deze telefoon werken? Ik heb namelijk een hele zooi van die spellen geprobeert maar nauwlijks functioneert er 1 fatsoenlijk. :(

Verwijderd

ik heb de k1 nu ongeveer 4 maanden in gebruik. ik vind het een mooi en goed mobieltje. alleen ik heb nu een probleem na het updaten van de software werkte de java aplicaties niet meer goed. moest een kwartier wachten voordat het eindelijk opgestart was. en dan werkte het nog langzaam. en nu het grootste probleem ik wilde van de week een smsje versturen (en ben nog al een flinke smser) maar deze gaf bij de geheugenmeter aan dat hij vol zit. nou ok kan gebeuren. dus ik smsjes verwijderd. maar hij blijft vol aangegeven.

ik heb toen geprobeerd om het met de fabrieksinstellingen terug te zetten. dit is niet gelukt. daarna met de alles wissen optie. dit werkt ook niet. en de telefoon wordt maar steeds langzamer.

nu komt ook het probleem dat als je de telefoon uitzet en later weer aan. dat hij vast slaat en dat je de batterij eruit moet halen om hem weer op nieuw op te starten.

ik heb ook gegeken bij multimedia en dan bijvoorbeeld audio en dan vrije ruimte daar geeft de telefoon aan dat hij maar 535kb op een ruimte van 21276kb. maar als ik kijk naar de vaste bestanden die er al opgezet waren door motorola dat ik dan ruim over de 1000kb komt.

ik kan ook geen foto's meer maken omdat hij zegt dat het geheugen vol is. ik heb er een 2gb geheugen kaartje in zitten maar maar 150mb aan bestanden opstaan.

ik kan ook niet de oude software versie terug zetten.

ik snap het probleem niet en ik ga morgen effe langs de winkel. maar mischien hebben meer mensen dit probleem en hebben ze het verholpen,

groet timo

Verwijderd

Ik zou graag willen weten hoe je het afleveringsrapport definitief uit kunt zetten. Ik weet wel waar je het tijdelijk kunt uitzetten, maar omdat nu elke keer weer te moeten doen.......?

Verwijderd

HELP! Tijdens update van mijn moto k1 ging het fout!

"Er is geen internetverbinding. Zorg voor een live internetverbinding."
Dat geeft ie aan terwijl ik gewoon internet hebt net zo vaag!

En als ik hem aan doet krijg ik gewoon een zwart scherm te zien :( ik kan dus niks mee doen...

Wie kan mij helpen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2007 11:11 ]

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 14:03
Heb er vandaag eentje besteld bij een abonnement. Heb hem vooral genomen voor het mooi uiterlijk, voor de rest moet hij kunnen bellen en SMS'en en dan ben ik al blij.

Hoe bevalt deze motorola bij andere mensen tot nu toe? Als het goed is hebben mensen hem al een tijdje en meningen willen soms wel eens veranderen :)

Apart dat dit topic niet echt storm loopt. Of zweert iedereen bij Nokia/Samsung/Ericsson? :P

[ Voor 13% gewijzigd door killingdjef op 13-10-2007 00:52 ]

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-09 19:02
Ik heb 2 jaar lang aan een Motorola E398 gezeten, en ik heb daar persoonlijk heel veel plezier van gehad.

Onder andere heb ik hem geflashed naar een Motorola ROKR E1, hij kreeg dus een muziek functie gelijk aan de Sony Ericsson W810 en omdat ik de T-Mobile branded versie had heeft hij dus ook 'Apple' Button, hij was dus fysiek gelijk aan de ROKR. Ook heb ik verschillende datastrings lopen editen, waardoor hij echt fantasch, KEI EN KEIHARD geluid geef (echt waar, elke moderne GSM valt in het niets vergeleken met mijn E398) met ENORME BASS
(uit de speakers ja, het werkt via een vreemd soort constuctie die de lage tonen in enorme vibraties omzet, waardoor er dus nog sterkere lage tonen zijn te creeren).
Afbeeldingslocatie: http://sirnobax.googlepages.com/1088.jpg
Dit zijn de "speakers".

De 'trilfunctie' is eigenlijk gewoon een paar WAV'jes die alleen lage tonen bevatten, waardoor de telefoon dus doet trillen, geniaal gewoon.
Ik heb ook de datastrings die de camera aanstuurde andere values gegeven, hierdoor ging de kwaliteit van de camera dik omhoog (minder JPG compressie). Ik heb dan ook zo'n 500 foto's ermee geschoten, best veel voor een VGA camera'tje.
Later zijn er ook skins gekomen (made in Thaiwan :) ) die heel de structuur van motorola's software heeft omgegooid, nl. 1x1 skins. Hierdoor ging er nieuwe mod-wereld open.

Nu denk je vast, die is helemaal blij met zijn Motorola, en inderdaad, ik vond het een fantastisch apperaat.

Totdat ik een Sony Ericsson aanschafte (een M600i, met het UIQ3 OS dus) en nu weet ik pas hoe K*T die software van Motorola is. Er is niet veel veranderd in Motorola's eigen java-based OS en het is nog steeds tergend traag. Nu maakt Motorola wel een goede stap om ook naar UIQ3 over te stappen maar dat moet nog echt op gang komen.

Dus ja, veel van ons prefereer SE, Nokia, Samsung, HTC en anderen boven Motorola, en dat is zo gek nog niet. Ze hebben gewoon geen aantrekkelijke hi-end modellen.

[edit] Mijn Moto heeft nog steeds een belangrijke functie hoor,

Mij wakker maken om 6 uur :*)

En menig huisgenoten die dat kunnen confirmen }) :P

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 13-10-2007 01:31 ]

Pentaxiaan

• killingdjef
wauw.. wat een verhaal :P

Maar niet iedereen zit op een high-end model te wachten? Waarschijnlijk op tweakers.net wel en ik moet bekennen dat een N95 ook erg fijn zou zijn om te hebben. Maar de high-end markt lijkt me dan nog steeds een niche markt, weggelegt voor bedrijven die een hele partij aan werknemers uitdelen samen met een leasebak of voor gadget-freaks. Als je het zo zou bekijken dan zou de gemiddelde persoon denk ik ook een telefoon nemen om alleen de basic dingen mee te doen (bellen/sms).

Waardoor je zou denken dat deze telefoon (goedkoop, heel strak design en toch nog wat extra's) ook wel in de smaak zou vallen :) Misschien komt het door de traagheid van het OS maar misschien komt het omdat Motorola niet heel erg bekend is qua merk. Althans minder dan Samsung/Nokia/SE

• killingdjef
Overigens is dit mobieltje GRATIS bij een 1 jarig Vodaphone Eur22,50 abonnement. Door webkorting betaal je 18 euro in de maand. Zag dit op GSMweb.nl

• killingdjef
Heb hem binnen en hij bevalt prima eigelijk! Ben met name te spreken over de software suite die best compleet is te noemen. Het iTap SMS systeem is beetje wennen als je van T9 komt maar het is praktisch hetzelfde. Het systeem kan woorden (en zelfs zinnen!) goed aanvullen. Toetsjes zijn wat klein maar het wendt snel. De tactile response is erg goed, je voelt goed wanneer je een knop indrukt. Voor de rest vind ik hem niet langzaam wanneer je door menu's heen gaat enz. Telefoon hiervoor was een Siemens MC60 en die was echt crap vergeleken hierbij (met name ook de datasuite die daarbij kwam, waarbij nog geen eens een fullscreen functie was.. moest dus alles op een klein schermpje van 640x480 regelen)

Camera is goed te noemen, filmpjes kunnen er mee door gaan. Een digicam is veel beter maar het is handig om een filmpje te kunnen schieten wanneer het moet.

Headset die erbij zat kan ook dienen voor handfree bellen alsmede voor luisteren naar mp3's. Geluid kan inderdaad niet zo heel hard maar zoals eerder al opgemerkt werd. Wil je een goeie MP3 speler, koop dan een echte mp3 speler :P

Uiterlijk raakt snel vies met vingerafdrukken, dus je blijft wel een beetje bezig met poetsen. Wat wel slim is is dat het gedeelte waar de cameralens achter zit -niet- van hetzelfde materiaal is waardoor vingerafdrukken daar minder snel op plakken.

Al met al, tot nu toe zeer tevreden erover! :)

Verwijderd

Hallo,

Ik heb deze telefoon pas geleden gekocht en probeer (met van Motorola gekochte software) het adresboek te synchroniseren met synchronise van Windows. Maarreeeeehhh... noppes..... 8)7 8)7 |:( |:(
Heeft iemand dit zelfde probleem (gehad)???

Ik hoor graag hoe het is opgelost...
Pagina: 1