Forward Proxy Issue's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik zit met een vervelend probleem.

Het netwerk bestaat uit 5 verschillende locaties die verbonden zijn d.m.v. IPVPN's,
iedere locatie heeft een dedicated proxyserver die lokaal het internet verkeer regelt via een aparte ADSL.
Nu hebben wij op het hoofdkantoor een aantal webservers staan en een intranet server in een apart domein. Echter moeten wij onderscheidt kunnen maken in request richting een bepaald domein, de lokale proxy server moet dan snappen 8)7 "route to internet" of resolve intern/locally??

Het software pakket dat we nu gebruiken is Winproxy, deze ondersteund voor zover wij hebben kunnen ontdekken deze optie niet. Na een redelijk uitgebreide zoektocht hebben we met ISA2006 en Winroute geëxperimenteerd en helaas ook geen standaard oplossing kunnen creëren.

Volgens Google.com articles zou het tooltje Squid een uitkomst bieden, echter draait dit op een Linux platform wat helaas niet is toegestaan in de organisatie |:( .

Concreet zoeken we dus een proxyserver op Windows platform die forward proxy ondersteund.

Wellicht hebben jullie nog ideeën, alle feedback is welkom! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Ik ken niet de bovengenoemde producten en misschien denk ik te simpel maar wat denk je van:

Op de proxy:
code:
1
2
3
route ADD 157.0.0.0 MASK 255.0.0.0  157.55.80.1 METRIC 3 IF 2
        bestemming^      ^masker    ^gateway     metric^    ^
                                                   Interface^

of

Ga sleutelen met de Group Policy settings op je Windows werkstations:
Gebruik een PAC file (Automatische Proxy Configuratie)
of
Forceer de proxy server, behalve voor "Local Intranet" en zorg ervoor dat de gewenste websites onder het Security tabblad in het stukje "Local Intranet" vallen.