Toon posts:

[JS] zoeken binnen bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag informeren of , en eventueel hoe het volgende mogelijk is:

zoeken op trefwoorfden binnenin bestanden.

het gaat hiebij om .txt bestanden waar een woord instaat met uitleg.

Nu heb ik een complete directory boom met wel 1500 bestanden. Stel dat er in 1 bestand iets staat als 'henkie' dan wil ik dit bestand dus snel kunnen traceren.

is dit mogelijk op een htm pagina, met een javascript?

mvg Det0w

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 13:15
denk dat je beter naar een serversided alternatief kan kijken, daarbij is dit wel een heel ranzige oplossing, je wil echt niet per zoekopdracht 1500 bestanden doorlopen, schrijf anders een scriptje dat deze informatie eerst in een database gooit,hierdoor zal ook de snelheid een stukje verbeterd worden.

Icons are overrated

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:09:
ik wil graag informeren of , en eventueel hoe het volgende mogelijk is:

zoeken op trefwoorfden binnenin bestanden.

het gaat hiebij om .txt bestanden waar een woord instaat met uitleg.

Nu heb ik een complete directory boom met wel 1500 bestanden. Stel dat er in 1 bestand iets staat als 'henkie' dan wil ik dit bestand dus snel kunnen traceren.

is dit mogelijk op een htm pagina, met een javascript?

mvg Det0w
het _is_ mogelijk, maar javascript is daarvoor _niet_ een zeer geeigende oplossing en het kost gewoon ontzettend veel resources en zal dan retetraag worden ...

Waarom kies je niet gewoon voor een lokale zoerkmachine die daarvoor ook toegepast is, zoieta s de google desktop search of een soortgelijke applicatie die op basis van een geindexeerde search werkt?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen