PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
De al genoemde hashtable heeft daarvoor dus een containsKey methodl0c4lh0st schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:05:
Ook kan ik overigens geen functie vinden die iets simpels als dit doet:
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 <?php if (isset($aX['c'])) { // ... } // of if (array_key_exists('c', $aX)) { // ... } ?>
Dit zou ik dan eventueel weer met een try/catch op kunnen vangen, maar ik geef persoonlijk de voorkeur aan een nette if/else.
een hashtable heeft niet dezelfde eigenschappen als een array. Een hashtable is een 'key/value' collection waarbij de key unique moet zijn.Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:08:
C# => Hashtable ?
Als die key echt unique moet zijn, dan is een Hashtable idd wel de goede oplossing. (Of, als je gebruikt maakt van .NET 2.0, kijk dan beter eens naar de generic Dictionary. Dan heb je meteen een typed oplossing).
Hmm, nouja, bij een array is je index ook wel uniek natuurlijk.
[ Voor 34% gewijzigd door whoami op 05-04-2007 11:46 ]
https://fgheysels.github.io/
Bedankt!
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| #include <limits.h> #include <stdio.h> int main() { int groot[CHAR_MAX]; int klein[26]; groot['X'] = 100; klein['Y' - 'A'] = 200; printf("X = %d, Y = %d\n", groot['X'], klein['Y' - 'A']); } |
[ Voor 2% gewijzigd door Daos op 05-04-2007 13:33 . Reden: CHAR_MAX is simpeler dan 1 << CHAR_BIT ]
PHP arrays zijn eigenlijk ook geen arrayswhoami schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:17:
[...]
een hashtable heeft niet dezelfde eigenschappen als een array. Een hashtable is een 'key/value' collection waarbij de key unique moet zijn.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het zijn in Php Associatieve arrays.
[edit]
De link is zowaar ontopic. Bij de sectie C# staan voorbeelden hoe een associatief array daarin is te implementeren.
[ Voor 17% gewijzigd door Daos op 05-04-2007 13:25 ]
Dat kan C# natuurlijk ook, maar dan heb je wel het probleem dat je een fixed size array moet hebben, en dat is zonde als je alleen (char)0 en (char)247 wil opzoeken. Je hebt dan een berg ongebruikte velden.Daos schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:43:
In weet niet zoveel van C#, maar in gewoon C kan je een character als index gebruiken
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dat is de abstracte naam ja, ik had het over de standaard array waarbij elementen aaneensluitend in het geheugen staan, zoals een native Java, C, C++ en C# array. De PHP arrays zijn niet als dusdanig geïmplementeerd.Daos schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:21:
[...]
offtopic:
Het zijn in Php Associatieve arrays.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Treedt veel fragmentatie op idd, volgens mij zoekt topic starter gewoon een (generic) hashmap/table.voodooless schreef op donderdag 05 april 2007 @ 13:34:
[...]
Dat kan C# natuurlijk ook, maar dan heb je wel het probleem dat je een fixed size array moet hebben, en dat is zonde als je alleen (char)0 en (char)247 wil opzoeken. Je hebt dan een berg ongebruikte velden.