Vista schakelt niet 100% uit bij afsluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spoor12b
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 19:09
Ik heb sinds een paar dagen Vista op een nieuwe PC geinstalleerd en het valt me op dat als ik afsluiten via de powerbutton of het shutdown commando de computer niet geheel uitschakeld.

De fans blijven draaien maar de HDDs zijn wel uit. Duidelijk een van de ACPI standen dus, met een hoog stroomverbuik...

Ik heb natuurlijk eerst de VISTA energie instellingen doorgespit, maar er staat toch echt shutdown en geen sleep/hibernate bij de powerbutton ingesteld. Bovendien gebruik ik shutdown /f /s wat ook geen hibernate zou moeten doen.

Heeft er iemand enig idee waarom dit gebeurt? Ik neem aan dat het nieuwe Gigabyte 965P DS3 3.3 board niet de schuldige is....?

spoor12b

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-03 10:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Nee, het is niet de schuldige, de standaart knopje van uitschakelen, is niet de uitschakelknopje...
Start> pijltje rechts> Shut Down
Zo gaat het helemaal uit ;)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• spoor12b
Helaas... dat had ik ook al geprobeerd en het geeft precies hetzelfde resultaat... draaiende fans en de powerled blijft aan. :?

spoor12b

• MrDrako
  • Laatst online: 12:18

MrDrako

nep ict'er

bios flash gedaan? er was wat met het energie besparen enzo dat misging mat die chipset. Ging in principe alleen over het terugclocken en zo stroom besparen, maar misschien dat dit hier ook helpt

• spoor12b
De rev 3.3 moederborden worden standaard met F10 uitgeleverd wat de laatste versie is voor dit board. Wel is er een F11 in beta...

Zijn er ACPI achtige issues bekend met de F10 versie?

Wat mij betreft mag het hele ACPI gebeuren op deze werkplek zowieso worden uitgeschakeld maar een elegante oplossing is dat niet... En volgens mij is dat ook niet eens gemakkelijk te doen na installatie.

EDIT: Probleem opgelost! :)

Het werd veroorzaakt doordat Vista geinstalleerd was in AHCI mode. In de device manager heb ik voor beide AHCI devices een driver update gedaan (automatisch zoeken). Een van de twee sprong naar standaard IDE en nu werkt het goed.

[ Voor 25% gewijzigd door spoor12b op 08-04-2007 22:00 . Reden: Oplossing gevonden ]

spoor12b