locatie slaapstand (hiberfil.sys) bestand wijzigen

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:03

M2M

medicijnman

Topicstarter
Ik vroeg mij af of iemand al een mogelijkheid heeft gevonden om de locatie van hiberfil.sys te wijzigen. Dit bestand staat namelijk net zoals mijn windows partitie op de sloomste harde schijf en ik heb momenteel nog geen tijd en zin om óf met ghost te prutsen, of een schone windows te installeren.

Aangezien ik de slaapfunctie van windows in 95 % van de gevallen dat ik windows moet uitzetten gebruik, zal dit waarschijnlijk een stuk sneller gaan als dit bestand op een van mijn snellere harde schijven stond.

Dus vandaar nogmaals de vraag of iemand misschien een trigger heeft gevonden (of misschien een registry tweak) waar dat bestand verplaatst kan worden naar een andere HD.

ik heb momenteel de meeste opties in het config scherm al doorlopen, en de handige zoekfunctie van dit forum al raadgepleegd.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Volgensmij kun je die niet moven, net zoals Boot.ini, NTLDR en Ntdetect.com,
Hiberfil.sys moet in de root zitten waar zich de WinXP boot sector info bevindt.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04 08:42
Ik zou ook niet weten hoe je dat moet verplaatsen. Maar de vraag is: waarom windows installeren op de sloomste HD. Das niet slim. Zet dan in elk geval je pagefile naar een andere HD als je dat nog niet gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:03

M2M

medicijnman

Topicstarter
ik heb deze windows xp installatie al sinds dat ik de pc gekocht heb :)

genoeg software voor een heel weeshuis, allemaal netjes naast mekaar draaiend, maar inmiddels de pc geupgrade en geupgrade, uiteindelijk van 80 gb 1.5 tb gemaakt. games enzo op een schijf en mijn pagefile heb ik uitgeschakeld. Met 2 gb geheugen heb ik dat niet meer nodig, windows kan ook best zonder

misschien met de volgende upgrade ronde die ik plan in juni toch maar een verse windows er op.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De eerste tien hits op Google zeggen van niet.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf