[XML]Wel of geen enter bij bouwen van XML?

Pagina: 1
Acties:

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 19:02

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Topicstarter
Hoi,

Ik heb 'm maar in WEB gezet, omdat het clientside interpretatie is.

Een klant wil dat we geautomatiseerd een XML bouwen zodat ze deze uit kunnen lezen.
Geen probleem dacht ik dus en vervolgens onder PHP het eea geschreven. Het resultaat is dat een XML wordt opgebouwd, verstuurd via mail, zodat de andere partij het in kan lezen.

Nu blijkt dat de XML niet in te lezen is.
Ze verwachten namelijk een CR/LF. Alle tags staan dus op één regel en worden niet gescheiden door enters.
Welke reader/parser ze gebruiken ben ik nog niet achter, omdat ik eerst wil onderzoeken of het aan onze kan ligt.
Wanneer is een XML nu valide?

In deze zin ziet het er nu uit:
XML:
1
2
<?xml version="1.0"?>
<Bericht><Product><Nummer>123</Nummer></Product></Bericht>

Is het verplicht dat ik enters geef, of wordt dit normaal op dezelfde manier gedaan als ik doe?
Bij zoekresultaten komt het er op neer dat een enter juist niet gewenst is en bij het laden deze juist eerst verwijderd worden.

Code kan tegenwoordig ook taaltjes bevatten voor de kleuren ;)

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 05-04-2007 10:50 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het maakt niet uit hoe je opslaat, zolang je nesting goed is. Het klinkt raar dat zij expliciet een CR/LF verwachten, terwijl dat blijkbaar niet in de specs stond ?

Je parser (bijvoorbeeld je browser ;)) maakt er vanzelf weer een mooie tree van :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:49:
Het maakt niet uit hoe je opslaat, zolang je nesting goed is. Het klinkt raar dat zij expliciet een CR/LF verwachten, terwijl dat blijkbaar niet in de specs stond ?

Je parser (bijvoorbeeld je browser ;)) maakt er vanzelf weer een mooie tree van :)
Ja, precies wat ik al verwachtte, maar durfde het niet zo hardop te concluderen.
Firefox en Internet Explorer interpreteren het beide goed. Zelfs Excel kan er een mooie dataset van maken.
Nu kunnen we de spreekwoordelijke bal dus bij de klant gaan leggen 8)

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:20
Waarschijnlijk gebruikt je klant dan geen 'echte' XML parser, maar heeft hij zelf iets (laten) maken.

Geef hem dan wel een optie hoe hij het makkelijk in zijn gewenste formaat kan converteren. Ook aangeven dat het valide XML is (rendert zonder fouten in IE).
Ik heb wel eens eclipse fformatting gebruikt om het netjes uit te lijnen (was puur wegens 'human readability' ;) ), maar dat zal voor hem waarschijnlijk overkill zijn.

let the past be the past.

• Dnomaid
  • Laatst online: 01-12 10:52
Je kan de bal wel bij de klant leggen, maar is het voor jou zo moeilijk om die CR/LF erbij te gooien?
En als je daar dan toch mee bezig ben, indenteer dan ook maar meteen.

Beter de klant tevreden houden dan hem opzadelen met extra werk.

*Mompelt iets over klant en koning ...*

Verwijderd

BobbyD82 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:11:
Je kan de bal wel bij de klant leggen, maar is het voor jou zo moeilijk om die CR/LF erbij te gooien?

Offtopic: Er zijn zoveel dingen niet moeilijk om te maken. Maar als we dat allemaal gratis gaan maken valt er weinig meer te verdienen. ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

BobbyD82 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:11:

Om er vervolgens achter te komen dat de klant geen rekening houdt met indenting dmv tabs ;) 7(8)7

Dit lijkt me simpelweg een gevalletje: goed de specs opstellen samen met de klant :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

BtM909 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:56:
[...]
Dit lijkt me simpelweg een gevalletje: goed de specs opstellen samen met de klant :)
Het lijkt me dat als je afspreekt om XML als interchange format te gebruiken je over syntax niets meer hoeft af te spreken omdat daarvoor al specificaties bestaan ;)

Brakke XML-parsers zijn echter orde van de dag (net als invalid XML overigens), maar ik zou in eerste instantie toch mijn poot stijf proberen te houden, daarmee bescherm je uiteindelijk enkel de klant voor toekomstige problemen...

Intentionally left blank

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

crisp schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:07:
[...]

Het lijkt me dat als je afspreekt om XML als interchange format te gebruiken je over syntax niets meer hoeft af te spreken omdat daarvoor al specificaties bestaan ;)
Dat klopt, maar ik betwijfel of beide partijen wel goed weten hoe XML te gebruiken ;)

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
BtM909 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 12:11:
[...]

Dat klopt, maar ik betwijfel of beide partijen wel goed weten hoe XML te gebruiken ;)
Als ik een valide XML schrijf doe ik toch niets meer op minder dan ik _kan_ doen.
Degene die het bestand moet inlezen is een afnemer van een klant, dus dat klant-koning verhaal gaat maar gedeeltelijk op.
Het enige wat ik wil is een universeel bestand zonder workarounds.

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DDemolition schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:46:
Nu blijkt dat de XML niet in te lezen is.
Ze verwachten namelijk een CR/LF. Alle tags staan dus op één regel en worden niet gescheiden door enters.
Welke reader/parser ze gebruiken ben ik nog niet achter, omdat ik eerst wil onderzoeken of het aan onze kan ligt.
Waar verwachten ze een CR/LF; na een (sluit)tag?
Weet je misschien waar ze het in importeren (website, applicatie o.i.d.)? Het lijkt er op dat hun ‘parser’ steeds een regel binnenhaalt met een maximale lengte en zodoende tags/gegevens in stukken knipt.

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

• DDemolition

DDemolition

Topicstarter
Icelus schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 10:33:
[...]
Waar verwachten ze een CR/LF; na een (sluit)tag?
Weet je misschien waar ze het in importeren (website, applicatie o.i.d.)? Het lijkt er op dat hun ‘parser’ steeds een regel binnenhaalt met een maximale lengte en zodoende tags/gegevens in stukken knipt.
Dat is dus ook wat wij verwachten. Heb gisteren een mail terug gestuurd om er achter te komen welke parser ze gebruiken.
Stel dat ze het zelf hebben geschreven is het behoorlijk slecht geschreven.
Als ik het heel basic zou moeten schrijven, zou ik een loop binnen een loop draaien.
Eén om de regels te lopen en daarbinnen een loopje om alle tags te strippen.
Het is dus nog even afwachten wat ze gebruiken..

Pagina: 1