[Dual Monitor] 'Alt-Tabben' tussen monitors

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-03 17:14
Gisteren heb ik een mooie SyncMaster 940BW gekocht om als primair beeldscherm te gebruiken, nu hield ik mijn 17" Belinea CRT'tje over en na wat knutselen draai ik nu dual monitor op een N6600GT (agp versie, 128MB).

Dit werkt allemaal goed en heel makkelijk, maar ik kom een probleempje tegen.

Als ik op mijn primaire monitor een full-screen app. draai (WoW bijvoorbeeld O-) ) en op mijn 2e monitor windows mediaplayer aan heb staan, moet ik eerst "alt-tabben" en dan vanuit windows mijn muis naar het tweede beeldscherm slepen om daar bijvoorbeeld een nummer te skippen.

Hoe ik het eigenlijk wil is: ik druk op ctrl-tab (of enig andere toetscombo) en dan verplaats mijn muis zich naar de 2e monitor terwijl de eerste monitor full-screen bezig blijft.

Ik heb gegot maar met termen als Dual Monitor / DualView en schakelen tussen schermen, kom ik niet echt verder. (kom ook vooral oude topics tegen uit het pci tijdperk), ik heb ook de FAQ bekeken maar kom dan weer uit op een oud topic waar ik het niet kan vinden.

Ook google kon mij niet helpen :'( het enige spoor dat ik op dit moment heb is het programma UltraMon, maar in de feature-tour staat er niks bij wat hier op lijkt.

Welke weledele gotter kan mij helpen? _/-\o_

Editje: het WMP-voorbeeld was slechts een voorbeeld van een programma dat ik wil bedienen op de andere monitor, ik weet dat er media keys zijn heb een paar macro toetsen op mijn toetsenbord (maar die staan op geluid harder en zachter etc.) Dus is er een universelere oplossing?

[ Voor 10% gewijzigd door roy-t op 05-04-2007 11:07 ]

~ Mijn prog blog!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Kan je geen global hotkeys instellen van je mediaplayer. Anders winamp instaleren, die heeft het zeker. Dan hoef je helemaal niet meer te alt tabbel maar gewoon op volgende nummer klikken.

Anders tobo kopen met media keys :P

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-03 20:03

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

disjfa schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:35:
Kan je geen global hotkeys instellen van je mediaplayer. Anders winamp instaleren, die heeft het zeker. Dan hoef je helemaal niet meer te alt tabbel maar gewoon op volgende nummer klikken.

Anders tobo kopen met media keys :P
Dit is natuurlijk maar een deel van de oplossing, omdat het maar werkt voor 1 applicatie. Ik zelf worstel ook met dit probleem maar dan vor meerdere applicaties. Helaas heb ik zelf ook nog geen oplossing gevonden dus ik houd dit topic even in de gaten!
Je kan in ieder geval de nieuwste versie van ultramon proberen zie meuktracker: UltraMon 3.0 beta 1

Verwijderd

Wat ik gok, is dat je WoW op full-screen draait.

programma-technisch kun je niet uit het scherm bewegen. Met alt-tab verliest dat scherm de full screen en kun je het wel.

Wil je dus je nummers kunnen verwisselen, dan zou ik doen wat ze hierboven zeggen. maar mijn voorkeur gaat naar dat multimedia toetsenbordje

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-03 09:32

vleesjus

echte vleesjus!

Wat ik zelf altijd doe als ik met 2 schermen werk en op een scherm draait een fullscreen applicatie( in dit geval WoW) de applicatie als windowed instellen en dan maximized. Je kunt dan zo van het ene scherm naar het andere scherm toe met je muis zonder dat je alt tabbed :) . In World of Warcraft werkt het zeker want daar heb ik het ook al vele malen gebruikt.

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• roy-t
Mokee, even mezelf duidelijker maken, windows media player was een voorbeeld :) eigenlijk wil ik gewoon schakelen tussen de schermen. Mijn muis met een hotkey laten ontsnappen van de het fullscreen programma en op het andere beeldscherm pleuren, zonder deze te minimalizeren.

Ik zal de trial van ultramon eens proberen, maar ik vrees dat het hier niet in zit. Hmm en het leek me nogwel zo'n "tuurlijk zit dat erin" -functie.

Edit: Vleesjus, komt in de buurt, maar ik zoeke eigenlijk een oplossing waar ik fullscreen blijf draaien, ook voor andere games en films etc.

[ Voor 14% gewijzigd door roy-t op 05-04-2007 11:05 ]

~ Mijn prog blog!

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Wellicht een omslachtige oplossing, maar wat dacht je van een virtual machine voor je office apps? (qemu & accelerator is snel zat naar mijn ervaring) Dan kan je hotkeys makkelijker binden (aan schermen etc) en je muis locken op een scherm.

Is trowens alleen 100% als die VM het 2e scherm alleen zlef gebruikt. Bij nader inzien geen perfecte oplossing dus.

[ Voor 41% gewijzigd door Cio op 05-04-2007 11:09 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Verwijderd

Volgens mij zoek je toch echt dat wat vleesjus bedoeld. Je moet je spel in windowed mode draaien, en vervolgens een programma gebruiken om het scherm te "fitten". Voorbeeldje, als je scherm op 1024*768 draait, dan moet je voor de windowed mode ook een resolutie instellen van 1024*768. Hierdoor wordt de inhoud in een gewoon Windows-venster(vandaar windowed) weergegeven waarvan de inhoud van het venster een oppervlakte heeft van 1024*768. Maar met de venster randen erbij is dat iets groter waardoor een deel van het venster op de 2e monitor komt.
Dit resulteert in een diashow(geen zin om uit te leggen), en dus gebruik je een window "fitter" om de inhoud van het venster op 1 monitor weer te geven, en zie je dus geen venster randen meer en dus is het niet te onderscheiden van fullscreen. Maar daar waar het om gaat, dat je spel niet minimaliseerd als je naar het andere scherm wilt heb je bereikt, aangezien je spel in een gewoon venster draait.

hmm moest het zelf ook 3x lezen, niet helemaal wakker :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Technisch gezien kan dat niet. Windowed draaien ipv fullscreen is de enigste oplossing.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• roy-t
@ Leviath, hmm een windowfitter klinkt interessant, ben ook aan de gang geweest met nvidia's Nview multi-monitor instellingen (tjeej wat kan daar veel mee zeg, zie bijna door de bomen het bos niet meer).

Ik heb zelf nog geen windowfitter kunnen vinden trouwens, met nView kom ik een heel eind maar niet dat de randjes wegvallen, (ik vind het zelf toch redelijk storend dat de windowsmenubalk, en de titelbalk er nog zijn als ik game. )

@ fsfikke, als ik nu mijn C# skills naar voren haal en iets uitvind dat het wel kan, wordt ik dan rijk? :)

Hmm ik vraag me af of ik in C# een muis uit een aplicatie kan halen (jatten) en weer terug kan geven, of tijdelijk een 2e muis cursor aanmaken.

~ Mijn prog blog!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-04 23:17

Nitai

Live the life you love.

Daar is al een toets voor, de windows toets :P

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

ultramon ;) kun je alles mee met een DUALScreen opstelling.

[spreek uit ervaring ;) heb zowel thuis als op het werk DUALscreen]

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 14:56 . Reden: Reactie op "fsfikke" ]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:39:
ultramon ;) kun je alles mee met een DUALScreen opstelling.
Spreek je uit eravring of praat je alleen maar anderen na :P
Ik draai hier ook een dual setup, met Ultramon. Maar uit full screen applicaties kan ik nog steeds niet de andere monitor bedienen. Bij sommige full screen programma's kan je de muis wel in de andere monitor krijgen maar zodra je klikt minemized het full screen. Bij applicaties als VCL e.d. kan je wel gewoon de andere monitor bedienen.
therat10430 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:35:
@ fsfikke, als ik nu mijn C# skills naar voren haal en iets uitvind dat het wel kan, wordt ik dan rijk? :)
Er zijn een hoop topics geweest over dit probleem, dus ik denk dat als jij een oplossing zou maken, dat je daar best wat geld voor kan vragen ja ;)

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03
therat10430 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:35:

Hmm ik vraag me af of ik in C# een muis uit een aplicatie kan halen (jatten) en weer terug kan geven, of tijdelijk een 2e muis cursor aanmaken.
Okee, je vraagt het niet aan mij, maar toch een gedachte....misschien dat als het je lukt het mis zal gaan in games omdat de cursorcoördinaten dan niet meer kloppen.

Niets...

Verwijderd

Misschien kun je deze window-fitter eens proberen. Ik gebruik het voor Eve-online, maar je kunt de .exe die hij moet gebruiken specificeren, dus misschien werkt het. Staat trouwens ook een wat makkelijkere uitleg bij dan ik net deed.

http://eve.orekaria.com/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 15:24 ]

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:30

Distortion

Bottle to Throttle

Bij sommige spellen kan je idd niet de muis verplaatsen, ligt volgens mij aan DirectX. Is denk ik ook niets aan te doen. Sommige spellen ondersteunen idd windowed mode, maar lang niet allemaal.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik had een dual setup, en dat probleem had ik dus ook ik ben WoW gaan spelen op windowed mode (1280x1028) zodat ik overal bij kon. Het is niet mogelijk om buiten je programma te komen in games althans. Dus denk dat je toch echt global hotkeys aan moet zetten voor media player. Das enige nadeel vond ik van dual screen en full mode.

Verwijderd

Het is niet de bedoeling je vragen in het topic van een ander te stellen, zeker niet als die totaal ergens anders over gaan :)

[ Voor 89% gewijzigd door Pollewob op 06-04-2007 12:24 ]

Verwijderd

Volgens mij niet, tenzij het spel dat je gebruikt dat speciaal ondersteund. Dit omdat DirectX slechts een scherm van hardwareaccelaratie kan voorzien. (als ik dat zo goed heb onthouden :/ ).

Wel kun je een Matrox TripleHead2Go (nie helemaal zeker van de naam) kopen, daar kan dat dan wel weer mee. Die presenteert alle 3 de schermen als 1 groot scherm aan de videokaart. Wel moeten ze alle 3 dezelfde resolutie gebruiken denk ik zo.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:51:
Volgens mij niet, tenzij het spel dat je gebruikt dat speciaal ondersteund. Dit omdat DirectX slechts een scherm van hardwareaccelaratie kan voorzien. (als ik dat zo goed heb onthouden :/ ).

Wel kun je een Matrox TripleHead2Go (nie helemaal zeker van de naam) kopen, daar kan dat dan wel weer mee. Die presenteert alle 3 de schermen als 1 groot scherm aan de videokaart. Wel moeten ze alle 3 dezelfde resolutie gebruiken denk ik zo.
ok, en als ik nou geen sli gebruikt, en de 22" scherm op 1 videokaart zet en de andere 2 tft's ook op 1 videokaart?

anders worden het gewoon 3 dezelfde schermen. Ben namelijk helemaal verkocht aan die 3 schermen sinds ik dit filmpie heb gezien. Hier komt ook die matrox triplehead2go in voor, ik wilde echter weten of er ook een mogelijkheid is zonder dit apparaat omdat hij zo duur kost, en omdat ik graag in het midden 1 grotere scherm wilde hebben voor als je dvd's wil kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 22:40 ]

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:51:

^^ what he said (nee dus, Direct X wil 1 monitor "zien")

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Afhankelijk van je kaart ziet DirectX misschien wel maar een monitor. Ik weet niet hoe het bij Ati zit maar bij nVidia kan je instellen dat je monitors als een grote monitor gezien wordt, of als twee aparte.
Als je hem als een grote instelt zien spellen gewoon een monitor van bijvoorbeeld 2560x1024 en zal het beeld ook op beide monitors te zien zijn. Hoe nVidia om gaat met drie monitoren van verschillende videokaarten weet ik niet.

• roy-t
fsfikke schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:23:
Afhankelijk van je kaart ziet DirectX misschien wel maar een monitor. Ik weet niet hoe het bij Ati zit maar bij nVidia kan je instellen dat je monitors als een grote monitor gezien wordt, of als twee aparte.
Als je hem als een grote instelt zien spellen gewoon een monitor van bijvoorbeeld 2560x1024 en zal het beeld ook op beide monitors te zien zijn. Hoe nVidia om gaat met drie monitoren van verschillende videokaarten weet ik niet.
Bij nvidia kun je in de nvidia control panel een klein extra progammatje invullen (nView) ik denk dat dit ook wel werkt met 2 videokaarten hoewel ik dit niet heb kunnen tensten (however tis wel handig om bijvoorbeeld als pci een oude geforce4 pci te kopen, of een geforce2/tnt2-pci

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1