Toon posts:

[Vista] TV-kaart vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
.Ik draai sinds gister Vista, en ik wil gebruik gaan maken van de MCE functie.
Nu kan je wel een tvkaart kopen en op je pc screen tv gaan kijken, maar op mijn tv zou ik het handiger vinden. Dus ik wil een TV-kaart kopen om die vervolgens op mijn tv af te laten spelen.
Je vraagt je misschien af, wat is het nut?
Maar zo kan je van de MCE opties genieten op je eigen TV, die je normaal dus niet hebt op je tv.

Vraag 1/
Bestaat er een videokaart die een S-video heeft naar de televisie om het beeld naar toe te sturen?
Of is dit alleen mogelijk via je videokaart?

Vraag 2/
Welke videokaart staat op dit moment het beste aangeprezen i.c.m Vista en MCE ?

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:11
1) Bijna iedere videokaart heeft een S-video of andere uitgang. (anders dan VGA / DVI :P )
2) Geen flauw idee :9

[ Voor 13% gewijzigd door Zsub op 05-04-2007 10:20 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Move naar VB!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

als je een recente videokaart hebt kan je truevideo (nvidia) of avivo (ati) aanzetten, wat je videokwaliteit een leuke boost geeft, maar of je dit verschil merkt op je televisie is maar de vraag :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-02 23:51
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:49:
als je een recente videokaart hebt kan je truevideo (nvidia)
PureVideo :P En dit is niet om de kwaliteit te verbeteren, maar voor het hardwarematig decoderen van HD content (door de videokaart dus).

Verwijderd

Topicstarter
Zsub schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:19:
1) Bijna iedere videokaart heeft een S-video of andere uitgang. (anders dan VGA / DVI :P )
2) Geen flauw idee :9
Uhmm... Oke, ik dacht de S-video op een tvkaart een ingang was, i.p.v een uitgang naar je televisie om het beeld op af te spelen, dit heb ik dus fout?

• ADT_Phantom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 13:48
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:25:
[...]

Uhmm... Oke, ik dacht de S-video op een tvkaart een ingang was, i.p.v een uitgang naar je televisie om het beeld op af te spelen, dit heb ik dus fout?
Volgens mij gebruik je de termen tv-kaart en videokaart door elkaar.

Een videokaart maakt het beeld en stuurt dit door naar je monitor Deze hebben tegenwoordig bijna allemaal ook een s-video uitgang om het beeld naar je tv te sturen (soms ook al component).

Een tv-kaart zorgt ervoor dat je een tvsignaal kan gebruiken (via de sateliet of kabel). Hier zit inderdaad meestal een s-video ingang op. (voor bv videocamera)

[ Voor 1% gewijzigd door ADT_Phantom op 05-04-2007 16:55 . Reden: bericht duidelijker gemaakt ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat jij wilt kan best.
Je gaat dan een TV-kaart gebruiken om TV op je computer te krijgen en vervolgens je videokaart om dat beeld door te sturen naar de daadwerkelijke TV. (Misschien moet je die even 2x lezen)

Als je de TV als enige beeldscherm aan de PC gaat hangen zal het vrijwel zeker meteen goed gaan.
Als je zowel je VGA-monitor als TV er aan wilt hebben is denk ik een clone-modus het handigst. Probeer je in dit geval even een beetje in te lezen in Dual Screen opstellingen.
*titelfix

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 05-04-2007 13:49 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Dus met andere woorden, de Svideo op je TVkaart, fungeert gewoon als uitgang naar bijvoorbeeld een tv? Net zoals de Svideo op een videokaart waarmee je hetzelfde kan?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:55

houthakker

Poehé

Neen, dat is een ingang.

Alleen de Hauppauge PVR350 heeft een TV uitgang, die is echter compleet waardeloos in MCE.

Specs

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Je moet gewoon even de specificaties van de tv kaarten lezen, daar staat altijd wel welke in en uitgagen ze hebben.

Maar algemene videokaarten hebben over het algemeen gewoon een svideo uit.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Pagina: 1