[Windows] Schijven met Ext driver "niet geformateerd"

Pagina: 1
Acties:

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Op mijn laptop heb ik een dualboot systeem, windows en ubuntu 7.04 beta. Toen ik ging slapen stond op mijn laptop windows xp te draaien, en een koetje een beetje te grazen. Om 7 uur werd ik wakker, en ik dacht, eens even kijken of de nieuwe jericho episode al binnen is. Ik klap mn scherm omhoog, en daar lacht ubuntu me met zijn inlog scherm toe.

Er is dus iets gebeurt waardoor de laptop is gaan herstarten en grub heeft toen Ubuntu geladen. Maar toen ik windows opnieuw opstarte bleken de linux schijven niet meer vanaf windows benaderbaar. Volgens de Ext2 IFS driver staan de schijven benaderbaar, maar volgens windows zijn ze nog niet geformateerd.

Ik heb inmiddels mijn Ext2 driver opnieuw geinstalleerd, en dat helpt niet. De data is voor mij nog wel te redden vanaf Ubuntu, maar het is wel irritant, omdat de gedeelde data partitie Ext3 is.

Wat kan ik nog meer proberen, of, wat is de oorzaak hiervan. Als het niet opgelost kan worden ben ik toch wel benieuwd wat hier nou voor gezorgd heeft.

• Jodel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
Kun je geen oorzaak vinden in het Eventlog waarom hij gerestart is?

• keluwak
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05-2025
Restart Required: To complete the installation of the following updates, the computer will be restarted within 5 minutes:
- Security Update for Windows XP (KB925902)

ik zie in eventlog 2 keer een warning staan:

Windows saved user VIVALDI\Marc registry while an application or service was still using the registry during log off. The memory used by the user's registry has not been freed. The registry will be unloaded when it is no longer in use.

Even kijken wat dat voor update is, brb

Okee, we wisten al dat de nieuwe cursor patch problemen met zich meebracht. nieuws: Windows-patch voor 'cursorlek' brengt nieuwe problemen :') maar dat het dit ook tot gevolg zou hebben... 8)7

Ik ga naar nelie kroes! Dit is niet eerlijk, misbruik monopoly enzo... ;)

[ Voor 23% gewijzigd door keluwak op 05-04-2007 10:55 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit gaat over de ext2/3 driver voor windows en het restarten van windows, > Windows Clients dus.