Toon posts:

Serienummer LCD monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Had even een vraagje. Zijn er tools en/of andere mogelijkheden om het serienummer van een LCD-monitor via je pc op te vragen?
Mijn TFT is aangesloten op mijn graka via HDMI, en ik vroeg me dus af - en nu is het een weddenschap geworden, waarvan ik zeg dat het niet kan en een collega dat het wel kan, of je via bijvoorbeeld iets als Sisoft-Sandra, of enig andere software tool het serienummer van je TFT monitor uit kan lezen?
En dan gelijk maar - wat niet echt in dot topic thuishoort - kan dat ook voor bijvoorbeeld je printer of je harddisks?
Alvast bedankt voor een antwoord.

• schwarzie2478
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-11-2022
Ik heb al wat bezig geweest met deze dingen

entechtaiwan.com (softmccs)
nicomsoft.com
hebben beiden trail software voor die dingen

kan enkel voor schermen met DDC/CI interface --> (meeste hebben dat wel)

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Ja, dat kan met powerstrip of als je alleen het serienr wilt weten met softmccs van dezelfde site zoals schwarzie2478 zegt. En de week + jaar waarin je scherm uit de fabriek kwam rollen. Je weddenschap verlies je dus :)

Wat harddisks betreft: Open een cmd, navigeer evt naar de juiste drive letter en type het dir commando. Het serie nr staat op de 2e regel.
Wat printers betreft weet ik het niet, maar printers kunnen zoveel info teruggeven dat ik vermoed dat het serie nr ook wel opvraagbaar is. Maar ik heb even geen printer hier om dat te bekijken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

simulacrum schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:51:
Wat harddisks betreft: Open een cmd, navigeer evt naar de juiste drive letter en type het dir commando. Het serie nr staat op de 2e regel.
Dit is niet het serienummer van je hdd, wat je hier te zien krijgt is het serienummer van het logische volume dat erop staat.

• alx
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

alx

Dat zie ik nu ook. Het serie nr van de hd staat wel bij de harde schijf eigenschappen, tabblad hardware. Of in het apparaten beheer. Dan vind je <typenr>-<serienr> (of je moet het hele ding als serie nr opvatten). Het serie nr kun je ook tijdens het opstarten zien bij de hd detectie (evt op pauze knop drukken).