VooDoo kaarten in w98

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo tweakers,

ik heb een vrij vaag probleem dat eigenlijk een makkelijke oplossing zou moeten hebben.
Hier heb ik een vrij oud systeem staan met de volgende specs:

Pentium MMX 200Mhz (overclocked @ 225Mhz)
196 MBRAM
en momenteel een Diamond Stealth 3D 2000 Pro (2MB) (Virge S3) draait lekker stabiel win98 of 2000 naar keuze.

Nu heb ik een 3Dfx Voodoo 3 2000 (16 mb) in mijn bezit, deze draait zonder moeite onder windows 2000 (die hem netjes herkent en niet moeilijk doet), onder W98 wordt hij echter niet automatisch herkent, klopt, W98 heeft een driver nodig. Die driver is echter nergens te vinden, ik veel verschillende sites afgezocht naar drivers (voodoofiles, driverguide, vrijwel elke Google-hit). Elke gevonden driver is ofwel niet compatibel, geeft een foutmelding bij installatie of helpt W98 zo ver over de zeik dat ik ofwel de oude kaart moet terug steken of W98 opnieuw moet installeren. Weet iemand een driver die in ieder geval wel geschikt is? Doe ik iets ernstig fout?

Wachtend op antwoord,

Mvg,

een tweaker die het niet meer weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Hmmm, hier staat een hoop, ook een niveau'tje hoger maar in eerste instantie moet je toch een driver hebben. Hopelijk staat er 1 bij die werkt voor je.

Anders hebben we ook een mooi 3Dfx-topic trouwens, kijk daar ook even doorheen want daar kun je vrij veel vinden in het algemeen. :)
[Discussie] 3dfx Forever - Deel 10

[ Voor 33% gewijzigd door Cyphax op 04-04-2007 23:57 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 19:38

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Als je echt niet wat kunt vinden wil ik wel eens kijken op onze server doos op het werk. Grote kans dat daar nog ergens drivers staan voor de voodoo kaart van je . . . Laat het maar even weten !

FiXxXeR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je hebt er vast veel geprobeerd, maar misschien even een idee dat je vermeldt welke dan vallen wij niet in herhaling ;)
Als alle officials niet willen werken, en zelfde de laatste Win9x stable (V1.07 dacht ik) niet dan zou ik naar 3rd party gaan kijken. Welke Windows98 is dit trouwens? First of Second Edition? Dat schijnt voor sommige drivers nogal uit te maken. ;)
Verder zijn van de 3rd party AmigaMerlin en x3dfx drivers over het algemeen van goede kwaliteit.
Ik zie ook OmegaDrive en Mikepedo (what's in a name 8)7 ) staan, kun je ook proberen natuurlijk.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.omegadrivers.net/3dfx/3dfx_9xme.php

Als die niet werken, heb er zelf ook nog een in mijn oude pc, met nog een driver cdtje, kan hem wel uploaden als het niet lukt