Toon posts:

[Dell] Paar vraagjes en meningen -Dimension 9200- *1600,-

Pagina: 1
Acties:
  • 1.167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb de Dell Dimension 9200 op het oog als nieuwe pc (http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs). Word familie pc maar ik wil er graag mooi en vlot op kunnen gamen (eind 2007 nieuwe unreal toernament, wil misschien ook wel crysis spelen). Hij zal wel een jaar of 3 mee moeten, daarom ook de 8800GTX enz. Toch heb ik even wat vraagjes en julie meningen nodig. Hier de specs:

Processor:
Intel® CoreTM 2 Duo Processor E6600 (2.40GHz, 4MB L2 Cache, 1066MHz FSB)

Besturingssysteem:
Legitieme Windows Vista Home Premium

Geheugen:
2048MB 667MHz DDR2 SDRAM

Monitor:
20" (51 cm) Breedbeeld Flatpanel E207WFP

Harde schijf:
500GB SATA Stripe

Optisch station:
DVD ± ReWriter Dual Layer

Grafische kaart:
768MB nVidiaTM GeForce 8800 GTX (single)

Geluidskaart:
Geintegreerde Dolby 7.1 audio (is dit wat?)

Verder weet ik niet wat voor moederbord erin zit. Ik heb een dell pc gekozen, omdat ik geen ervaring heb met zelfbouwen en dit is toch een goeie pc.

Nou mijn vragen: Ik wacht nog wel even tot na die prijsdalingen van intel en dan kies ik waarschijnlijk een E6700 processor, maar deze pc moet nog een tijd mee dus daarom: Is 2,4Ghz (E6600) of 2,66Ghz (E6700) daar genoeg voor? Ik heb ook geen ervaring met overclocken ( ja ik ben best nieuw in de computerwereld), maar ik weet ook niet of ik dat wil gaan doen. Kan dan wel 3Ghz+ halen dus misschien wel verstandig?

Die 8800GTX is misschien wel overkill nu, maar het is wel een DirextX10 kaart dus moet toch wel paar jaar mee kunnen?

Er zitten nog 2 slots in het moederbord (dat weet ik wel, met medewerker gepraat) om het geheugen te upgraden dus kan er later altijd nog 3 of 4GB van maken.

Nou vraag ik jullie even je mening te geven over deze pc aangezien hij wel een paar jaar meet moet/gaat, ik geloof dat het makkelijk moet kunnen maar wat denken jullie voor de zekerheid?
Zeg het even als je iets ziet wat niet klopt of zo ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2007 16:42 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is de vraag of je echt kunt OC'en op een Dell PC, want vaak bevat het moederbord een uitgeklede BIOS versie zonder dit soort instellingen. Op zo'n moment is Dell mogelijk niet de beste keuze.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Zoals altijd bij iedere topic(over dell) als je het zelfsamenstel kom je goedkoper, heb je betere onderdelen. OC gaat moeilijk denk ik zoals hierboven werd vertelt. Als je een uitgeklede BIOS versie heb dan gaat het je niet lukken. Wil toch echt overclocken/goedkoper neem dan bijvoorbeeld bij Azerty Hardware
Shopsurvery: http://tweakers.net/shopsurvey/6703 .

Je heb de kennis niet dan zal ik vandaag dezelfde confrugratie samenstellen maar dan bij Azerty.

• MrJames

MrJames

-/

Zoals belooft heb ik bij Azerty samengesteld.
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/5634/azertyx019234du7.jpg

Ik heb geen Geforce 8800GTX gekozen omdat ze ongeloofelijk duur zijn( 550,- 8)7 ).

Bij dell krijg je een 20" scherm voor als je een dell 9200 koopt. Maar het is intressanter om bij Azerty(of een andere webshop) te nemen. Als je budget 1600,- zoals in de topic titel staat kan je een Samsung 226BW 22" nemen.

Met een Samsung 226BW 22" kom je ongeveer op 1600,- met verzendkosten

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:44
MrJames schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:07:
Zoals belooft heb ik bij Azerty samengesteld.
[afbeelding]

Ik heb geen Geforce 8800GTX gekozen omdat ze ongeloofelijk duur zijn( 550,- 8)7 ).

Bij dell krijg je een 20" scherm voor als je een dell 9200 koopt. Maar het is intressanter om bij Azerty(of een andere webshop) te nemen. Als je budget 1600,- zoals in de topic titel staat kan je een Samsung 226BW 22" nemen.

Met een Samsung 226BW 22" kom je ongeveer op 1600,- met verzendkosten
Goed, maar dan is Dell dus echt veel goedkoper. Je krijgt daar namelijk voor die 1600 euro, een 8800GTX 768mb (en grotere harde schijf (+180 GB) & TV tuner kaart & afstandsbediening & geheugenkaartlezer).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 20:52
Ik heb sinds een half jaartje ook een Dell Dimension 9200. Systeem is erg stabiel, snel en ook erg stil. Moederbord is inderdaad gebasseerd op de Intel P965 chipset (en wel de versie met Matrix RAID). Alle details kan je vinden op de website van Dell, daar staan zeer uitgebreide handleidingen.

Verder viel mij op dat het systeem zeer netjes is geassembleerd; goed weggewerkte kabels, schroefloos, etc. Ik heb veel PCs van binnen gezien, maar nooit zo netjes.

Zoals al eerder genoemd moet je geen Dell kiezen als je wil overklokken. Ook de Dell Dimension 9200 bevat een zeer beperkte BIOS zonder overklokinstellingen.

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05:19
Is een sterke actie van Dell... Je kunt zelf iig geen pc bouwen met 8800GTX en een E6600 voor 1600€

Dit komt nog het meest in de buurt lijkt me.(GTS 640 ipv GTX)
Afbeeldingslocatie: http://img172.imageshack.us/img172/3756/adasdasdkv2.png

• MrJames

MrJames

-/

Hoedje schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:14:
[...]

Goed, maar dan is Dell dus echt veel goedkoper. Je krijgt daar namelijk voor die 1600 euro, een 8800GTX 768mb (en grotere harde schijf (+180 GB) & TV tuner kaart & afstandsbediening & geheugenkaartlezer).
In mijn lijstje heb ik 2 x 320 GB staan dat komt op 640 Gb in totaal.

Ik zou zelf nooit voor Dell gaan. Bij de één is de service/support goed bij de andere niet.
En dan heb je ook nog de beperkingen.

Als de TS wacht tot 22 april, krijgt tie hem nog goedkoper.

Die van Zonereaver is ook een goede optie.

[ Voor 4% gewijzigd door MrJames op 06-04-2007 12:20 ]

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
ik heb zelf erg goede ervaringen met de dell support/garantie regeling,
volgens mij hoef je je daar ook niet druk over te maken ;)

dell is over het algemeen goedkoper als dat je het zelf samen stelt.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
hermedico schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 23:54:
ik heb zelf erg goede ervaringen met de dell support/garantie regeling,
volgens mij hoef je je daar ook niet druk over te maken ;)
En ik heb gemixte ervaringen, kortom, moet de TS zich nu zorgen maken of niet ;) ? Beetje onzin om te claimen dat de TS zich geen zorgen hoeft te maken over service omdat jij toevallig nooit problemen hebt gehad met Dell :)
dell is over het algemeen goedkoper als dat je het zelf samen stelt.
Absoluut niet, het ligt er altijd maar aan of je een goede deal hebt bij Dell. Soms kost geheugen een vermogen, soms krijg je een goede deal en kost het inderdaad minder bij Dell. Je moet het per systeem en periode beoordelen.

Imo toont het nu wel aan dat Dell een mooi systeem in elkaar kan zetten met die GTX. Gewoon doen zou ik zeggen :)

Verwijderd

Deze Dell Dimension 9200 heeft naar mijn mening één groot nadeel... de voeding. Deze is nl. maar 375W wat ik erg weinig vind voor een systeem met een 8800 GTX. Omdat de Dell voedingen niet het standaard formaat hebben zijn ze ook nog niet zomaar te vervangen door een ander sterker exemplaar. Ik heb ook even interesse gehad in dit systeem en contact opgenomen met Dell hierover. Zij bleven maar beweren dat de voeding sterk genoeg was, maar ik blijf hier mijn twijfels over houden. Ze boden me geen optie om het systeem met een krachtigere voeding te leveren, dus viel het systeem voor mij af.

• SOEPSTENGEL13
  • Laatst online: 18-12-2025
Ze zullen er echt geen voeding erin zetten die geen 8800 GTX trekt hoor!

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:12:
Zij bleven maar beweren dat de voeding sterk genoeg was, maar ik blijf hier mijn twijfels over houden. Ze boden me geen optie om het systeem met een krachtigere voeding te leveren, dus viel het systeem voor mij af.
En jij denkt dat ze geen gelijk hebben en dus een pc leveren waar de voeding het niet trekt? Voeding en wattages worden altijd zwaar overschat hier op GoT (in de zin dat het niet genoeg zou zijn) en Dell staat erom bekend dat ze pc's leveren met een niet al te hoge voeding qua wattage maar er is nooit problemen mee: die voedingen trekken het altijd wel. Kortom, die Dell medewerker heeft zeker gelijk en logisch dat je bij een Dell ook geen sterkere voeding kunt bestellen :)

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb ook sinds een maand een 9200. Een perfecte geasembleerde PC en onwijs stil. Groot voordeel van Dell is juist de garantie, ik heb 3 jaar genomen. Gaat het meest lullige dingetje kapot aan de Dell?... dan heb je de volgende dag weer een draaiend systeem!

Al die tweakers die afgeven op een Dell lopen dan nog al die tig webshops af om garantie te claimen en hebben dan geen werkend systeem.

Verwijderd

We Are Borg schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:20:
[...]

En jij denkt dat ze geen gelijk hebben en dus een pc leveren waar de voeding het niet trekt? Voeding en wattages worden altijd zwaar overschat hier op GoT (in de zin dat het niet genoeg zou zijn) en Dell staat erom bekend dat ze pc's leveren met een niet al te hoge voeding qua wattage maar er is nooit problemen mee: die voedingen trekken het altijd wel. Kortom, die Dell medewerker heeft zeker gelijk en logisch dat je bij een Dell ook geen sterkere voeding kunt bestellen :)
Dell zal zeker geen PC leveren waarvan de voeding het niet trekt. Maar, ik heb natuurlijk op meerdere plaatsen en forums nagevraagd en eigenlijk alle reacties waren dat een voeding van 375W te licht zou zijn voor een dergelijk systeem. Ook nVidia adviseert een voeding van minimaal 450W. Ik heb testen gelezen op http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/9/ en hier 'trekt' een 8800 GTX systeem 363W. Dit is nog maar net minder als 375W. Deze voedingen moeten dan wel erg efficient zijn en geen vermogen verliezen in de loop van de tijd. En zo logisch vind ik het niet dat je geen andere voeding kunt bestellen... bijna alle andere componenten zijn configureerbaar/upgradeable dus waarom de voeding niet? Als Dell een zwaardere voeding in dit systeem zou leveren, dan had ik er al lang eentje besteld want voor de rest is het gewoon een prima systeem voor het geld met ook nog eens een prima garantie. Ik heb al meerdere vrienden en kennissen een Dell systeem geadviseerd en heb nog nooit klachten gehad.

Verwijderd

Ik heb niet heel veel verstand van voedingen,maar die 375 watt voeding zou volgens een recente test bij hwi voldoende zijn.Waar dit in staat, met wel een 7900gs.

Dell heeft deze Dimension 9200 voorzien van een 375 Watt voeding. Nu klinkt dat wat karig, maar als we naar de ampere waarden kijken voor de verschillende voltages dan blijkt deze voeding over uitstekende capaciteiten te beschikken en prima mee te kunnen in het vergelijk met de andere modellen die een hogere specificatie hebben meegekregen.
Misschien heb je hier wat aan. ;)

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Nogmaals, als de voeding te weinig zou zijn zou het niet verkocht worden. Krijg je toch problemen wordt dit door Dell voor je opgelost. Een Dell is een goede koop.

[ Voor 67% gewijzigd door wrcveen op 08-04-2007 08:30 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Verwijderd schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 23:36:
[...]

Dell zal zeker geen PC leveren waarvan de voeding het niet trekt.
Kortom is de rest van je verhaal dan nog relevant? Dell levert geen systeem met een voeding niet het niet trek, is gewoon totaal niet logisch als ze dat zouden doen
Maar, ik heb natuurlijk op meerdere plaatsen en forums nagevraagd en eigenlijk alle reacties waren dat een voeding van 375W te licht zou zijn voor een dergelijk systeem. Ook nVidia adviseert een voeding van minimaal 450W. Ik heb testen gelezen op http://www.guru3d.com/article/Videocards/391/9/ en hier 'trekt' een 8800 GTX systeem 363W. Dit is nog maar net minder als 375W. Deze voedingen moeten dan wel erg efficient zijn en geen vermogen verliezen in de loop van de tijd.
Prachtig die verhalen, en nu de praktijk. De Dell pc kan met een 375W voeding het systeem prima draaien. Kunnen een hoop meningen en prachtige grafiekjes iets anders beweren, maar als het prima draait waarom moet ik dan afgaan op die dingen?

Daarnaast is je complete vergelijking incorrect: de link die je post heeft een C2D extreme die een veel hoger verbruik heeft. Nvidia gaat uiteraard uit van een 450W voeding omdat die nooit te laag wil zitten, zeker als een brakke sweex/b merk voeding het niet trekt op 400W, puur omdat de voeding gewoon brak is. Blijft alleen nog de meningen van andere over die je aanhaalt, ehm, tsja.... ;)
En zo logisch vind ik het niet dat je geen andere voeding kunt bestellen... bijna alle andere componenten zijn configureerbaar/upgradeable dus waarom de voeding niet?
Voedingen upgraden is totaal niet logisch als je kijkt naar het soort bedrijf, namelijk Dell. Daar bestel je meer geheugen, een betere proc, een grotere HD. En Dell bepaalt wat voor kast, koeling en voeding er bij past. Onzin om de consument waar Dell zich op richt een voeding upgrade aan te bieden: is totaal niet belangrijk voor de Dell consument :)
Als Dell een zwaardere voeding in dit systeem zou leveren, dan had ik er al lang eentje besteld want voor de rest is het gewoon een prima systeem voor het geld met ook nog eens een prima garantie. Ik heb al meerdere vrienden en kennissen een Dell systeem geadviseerd en heb nog nooit klachten gehad.
No offence, maar Dell kan er niks aan doen dat jij aan theorie blijft hangen en de praktijk gewoon bewijst dat het prima werkt. Kan jij blijven zwaaien met nummertjes dat het niet zou moeten werken, maar daar heeft een Dell verkoper imo ook terecht geen boodschap aan als hij gewoon netjes garandeerd dat het gaat werken, en dat doet het ook :) Het IS een prima systeem (dus ook voor de TS): jij blijft alleen hangen aan dat nummertje en wat andere zeggen

[ Voor 7% gewijzigd door We Are Borg op 08-04-2007 09:23 ]

Verwijderd

We Are Borg... ik ben het grotendeels met jou eens.... 'Resistance is futile' zullen we maar zeggen... ;) Alle verhalen over voedingen die her en der op allerlei hardware sites verschijnen zullen we dan maar met een korreltje zout nemen. Ik heb zelf helaas wat minder prettige ervaringen met voedingen die in eerste instantie geen problemen gaven maar in verloop van tijd (na 2 jaar) wat vermogen inleverde waardoor het systeem instabiel werd. Nu werd de Dell voeding in de HWI test wel erg goed beoordeelt, dus het zullen wel kwalitatief goede voedingen zijn. Alleen het door hun geteste systeem was 'wat lichter' qua componenten en hun stroomgebruik.

Ik moet zeggen dat ik zelf toch weer ben gaan twijfelen. Ik had eerder nl. besloten niet voor dit Dell systeem te gaan, maar misschien moet ik de gok toch maar wagen. Ik sluit er gewoon 4 jaar on-site garantie bij af. En, omdat ik kan deelnemen aan hun EPP programma krijg ik ook nog eens 10% korting. :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de berichten mensen. Ik denk ook niet dat Dell voedingen zouden leveren die het niet verbruik niet eens trekken, maar ik vraag me nog steeds een beetje af of dit systeem wel 3 jaar mee kan (qua games) zonder hem over te clocken ( wat ook niet mogelijk is). Nou weet ik wel dat jullie niet in de toekomst kunnen kijken, maar daar twijfel ik nog wel over, wat denken jullie daarover?

Verwijderd

3 jaar voor een gaming systeem zonder upgraden is behoorlijk lang. Maar... de 8800GTX is in ieder geval een DirectX 10 kaart, dus dat moet de komende jaren geen beperking zijn qua ondersteuning voor nieuwe spellen. Je hebt het over overclocken, maar of je daarmee langer met een systeem kunt doen vraag ik me af. Je kunt een 2,4 GHz processor volgens mij maximaal naar 3,0 GHz overclocken, wat in theorie een prestatiewinst is van 25% maar in de praktijk zal dit lager uitpakken. Nee, als je drie jaar met een gaming systeem vooruit wilt kunnen, dan is het belangrijker dat je je systeem in de toekomst nog kunt upgraden. De meeste snelheidswinst kan dan meestal behaald worden door het upgraden van de grafische kaart.

Terugkomend op je eerste post... volgens mij zijn dit 2 harde schijven van 250GB per stuk ipv 1 van 500GB. Voor 47 EUR extra ga je naar 640GB (2 x 320). Is misschien een optie? Wat betreft de processor... het upgraden naar de E6700 is volgens mij de meerprijs van deze processor niet waard, ook niet na de aankomende prijsdalingen. Qua geluidskaart zou je misschien kunnen overwegen een Soundblaster X-Fi op te nemen ipv de geintegreerde optie. Op dit moment is deze echter niet via de website te selecteren, dus hiervoor zul je Dell even moeten bellen.

Verwijderd

Het schijnt dat er nog wat probleempjes zijn mbt de fan speed van de nVidia grafische kaarten icm Vista. Deze schijnen constant op 100% snelheid te draaien, dus ze maken veel herrie. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Enkele links die dit probleem beschrijven:
http://www.dellcommunity....c=nl&l=nl&cs=nldhs1&s=dhs
http://forums.microsoft.c...?PostID=1331662&SiteID=17

Verwijderd

Ik zit er ook sterk aan te denken dit systeem te kopen maar ik lees hier en daar de 'aankomende prijsdalingen'... Op dit moment zijn er voor de Dell Dimension 9200 twee aanbiedingen actief: geen E89,- verzendkosten (nog twee dagen) en E100,- korting (tot 1 mei). Zijn deze verwachte prijsdalingen sterk genoeg om deze minderprijs te overtreffen of kan ik beter NU het systeem aanschaffen.

De videokaart zit ik ook nog aan te twijfelen...Hij is heel erg duur maar ik heb er dan wel een die misschien nog twee jaar kan concurreren met andere en daarna ook nog heel lang mee kan gaan op lagere settings. Als ik een andere kaart zou willen moet ik over een à twee jaar toch weer een nieuwe kopen en ben ik nog steeds (bijna) even duur uit in totaal

Nog iets anders: wat kan ik precies met die tv tuner kaart doen. Kan ik daar mijn tv kabel in aansluiten en op de pc tv kijken? Dat zou namelijk nog een reden zijn voor mij om dit systeem te kopen want ik zoek een manier om ruimte te besparen... dus tv weg. Alternatief was een laptop kopen maar dit zou mij veel beter uitkomen.

Wat betreft overklokken doe ik toch niet aan en ik zit nu nog met een grote lompe non-flat monitor dus alles bij elkaar met de support van Dell zou dit het ideale systeem voor mij zijn toch?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:41:
3 jaar voor een gaming systeem zonder upgraden is behoorlijk lang. Maar... de 8800GTX is in ieder geval een DirectX 10 kaart, dus dat moet de komende jaren geen beperking zijn qua ondersteuning voor nieuwe spellen. Je hebt het over overclocken, maar of je daarmee langer met een systeem kunt doen vraag ik me af. Je kunt een 2,4 GHz processor volgens mij maximaal naar 3,0 GHz overclocken, wat in theorie een prestatiewinst is van 25% maar in de praktijk zal dit lager uitpakken. Nee, als je drie jaar met een gaming systeem vooruit wilt kunnen, dan is het belangrijker dat je je systeem in de toekomst nog kunt upgraden. De meeste snelheidswinst kan dan meestal behaald worden door het upgraden van de grafische kaart.
Ja, dat dacht ik ook al. Maar zou ik dan toch nog later met die Dell pc naar een winkel kunnen gaan om iets te upgraden?
Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 09:41:Terugkomend op je eerste post... volgens mij zijn dit 2 harde schijven van 250GB per stuk ipv 1 van 500GB. Voor 47 EUR extra ga je naar 640GB (2 x 320). Is misschien een optie? Wat betreft de processor... het upgraden naar de E6700 is volgens mij de meerprijs van deze processor niet waard, ook niet na de aankomende prijsdalingen. Qua geluidskaart zou je misschien kunnen overwegen een Soundblaster X-Fi op te nemen ipv de geintegreerde optie. Op dit moment is deze echter niet via de website te selecteren, dus hiervoor zul je Dell even moeten bellen.
47 Euro is niet veel, maar is die 140GB dan ook ècht nodig?

Een paar weken terug zat de Soundblaster X-Fi Xtreme Music er nog standaard in en na een week weer die geintegreerde, zou je dan denken als ik hem niet kan selecteren bij de configuratie hem er misschien wel ik kan laten bouwen als ik persoonlijk contact opneem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 15:35:
Ik zit er ook sterk aan te denken dit systeem te kopen maar ik lees hier en daar de 'aankomende prijsdalingen'... Op dit moment zijn er voor de Dell Dimension 9200 twee aanbiedingen actief: geen E89,- verzendkosten (nog twee dagen) en E100,- korting (tot 1 mei). Zijn deze verwachte prijsdalingen sterk genoeg om deze minderprijs te overtreffen of kan ik beter NU het systeem aanschaffen.
Dat is moeilijk te zeggen bij Dell. De E6600 gaat naar verwachting $92 in prijs zakken, maar of dit meteen door zal werken in de systemen bij Dell? Verder fluctueren de prijzen bij Dell nogal doordat steeds de basisconfiguraties veranderen, waardoor je bijna wekelijks op andere prijzen uitkomt.
De videokaart zit ik ook nog aan te twijfelen...Hij is heel erg duur maar ik heb er dan wel een die misschien nog twee jaar kan concurreren met andere en daarna ook nog heel lang mee kan gaan op lagere settings. Als ik een andere kaart zou willen moet ik over een à twee jaar toch weer een nieuwe kopen en ben ik nog steeds (bijna) even duur uit in totaal.
Helemaal mee eens en je profiteert de eerste paar jaar ook nog eens van extra FPS. :)
Nog iets anders: wat kan ik precies met die tv tuner kaart doen. Kan ik daar mijn tv kabel in aansluiten en op de pc tv kijken? Dat zou namelijk nog een reden zijn voor mij om dit systeem te kopen want ik zoek een manier om ruimte te besparen... dus tv weg. Alternatief was een laptop kopen maar dit zou mij veel beter uitkomen.
Je kunt er inderdaad gewoon TV mee kijken op je PC. Omdat Vista Home Premium ook nog eens de volledige functionaliteit van Mediacenter bevat, heb je ook nog een programmagids tot je beschikking en kun je ook TV programma's opnemen op je PC.
Wat betreft overklokken doe ik toch niet aan en ik zit nu nog met een grote lompe non-flat monitor dus alles bij elkaar met de support van Dell zou dit het ideale systeem voor mij zijn toch?
Het ideale systeem... dat mag je zelf bepalen... ;) Ik begrijp hieruit dat je ook een TFT erbij aanschaft? Dan zou ik de 2007FPW aanraden, omdat deze een betere beeldkwaliteit heeft en grote kijkhoeken. Deze is wel een tikkeltje duurder.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 16:36:
[...]
Ja, dat dacht ik ook al. Maar zou ik dan toch nog later met die Dell pc naar een winkel kunnen gaan om iets te upgraden?
Moet volgens mij altijd kunnen. Alleen de voeding kun je niet zomaar vervangen, omdat Dell eigen voedingen gebruikt met een ander formaat. Standaard voedingen gaan niet in de kast passen.
[...]
47 Euro is niet veel, maar is die 140GB dan ook ècht nodig?
Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden. Mijn eerdere opmerking was met name bedoelt om je erop te wijzen dat het 2 schijven zijn ipv 1. Ik weet niet of er nog een derde harddisk geplaats kan worden, maar zo niet dan heb je iets meer ruimte met 2 x 320 GB.
Een paar weken terug zat de Soundblaster X-Fi Xtreme Music er nog standaard in en na een week weer die geintegreerde, zou je dan denken als ik hem niet kan selecteren bij de configuratie hem er misschien wel ik kan laten bouwen als ik persoonlijk contact opneem?
Volgens mij wel, gewoon effe bellen. Als je bijvoorbeeld een andere taal voor je OS wilt hebben, dan kun je dit ook telefonisch doorgeven. Je kunt natuurlijk ook altijd zelf een geluidskaart los aanschaffen en deze inbouwen na aanschaf. Ben je waarschijnlijk ook nog iets goedkoper uit omdat Dell ongeveer 100 EUR voor deze kaart vraagt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 17:43:
Het ideale systeem... dat mag je zelf bepalen... ;) Ik begrijp hieruit dat je ook een TFT erbij aanschaft? Dan zou ik de 2007FPW aanraden, omdat deze een betere beeldkwaliteit heeft en grote kijkhoeken. Deze is wel een tikkeltje duurder.
Omg nu ben ik bijna om alleen wat dat beeldscherm betreft weet ik het even niet. Het is dik een E100 duurder... Weet je ook wat de verschillen precies zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Uhum beer, fijn dat je de 9200 ook ziet zitten maar dit is wel mijn topic :P

Ik begin nou toch te twijfelen. Aangezien er _maar_ een 350W 375W voeding bij de 9200 zit, vind ik het wel een beetje riskant, maar ik denk nog steeds niet dat Dell ze er niet bij zou doen als hij het verbruik niet zou trekken. Nadeel is dat als het nou echt nodig zou zijn, wanneer dan ook, om de voeding te vervangen zal dat niet gaan, omdat de voeding blijkbaar niet te vervangen is.

Als ik bijv. bij Azerty een pc zou samenstellen heb ik zelf veel meer grip op de zaak. Ik snap ondertussen steeds meer van computers :P , alleen weet ik niets van het bouwen, wat ook niet nodig is als ik het in elkaar laat zetten. Nu laat ik me misschien wel slim om de proc over te clocken naar 3Ghz, toch weer stuk sneller, dan zou ik er ook gelijk een Scythe Infinity bij kunnen bijvoorbeeld. Alleen is het dan ook belangrijk welke andere hardware je er dan bij doet.

Wat denken jullie hierover?

(Op de Azerty site lukt het me niet om er zelf een samen te stellen, als ik op het titeltje links - zelf samenstellen- klik verschijnd er een lijst met verschillende catogorieen pc s, thuis, zakelijk enz. maar die zijn al samengesteld???)

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Mag ik je er op wijzen dat niet alle Dell pc`s een aparte voeding connector/layout hebben en dat er ook modellen zijn waar een normale voeding in kan.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja? Welke dan? Hoe kom ik dat te weten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 18:10:
[...]

Omg nu ben ik bijna om alleen wat dat beeldscherm betreft weet ik het even niet. Het is dik een E100 duurder... Weet je ook wat de verschillen precies zijn?
De E207WFP is een TN scherm en de 2007WFP volgens mij een Active Matrix. De beeldkwaliteit is hierdoor beter en de kijkhoek groter. Verder heeft de 2007WFP een pivot mogelijkheid (je kunt 'm dus in de portrait stand zetten), meer video aansluitingen en je kunt 'm op 4:3 instellen. Het enige nadeel van de 2007WFP is de hogere responstijd (16 ms). Uit testen blijkt echter dat ghosting nauwelijks tot niet waarneembaar is op het scherm.
Zie bijgevoegde link voor details:
http://accessories.euro.d...l=nl&s=dhs&p=78638~59203~

Verwijderd

IceClub schreef op maandag 09 april 2007 @ 20:09:
Mag ik je er op wijzen dat niet alle Dell pc`s een aparte voeding connector/layout hebben en dat er ook modellen zijn waar een normale voeding in kan.
Als je de HWI test van de Dimension 9200 bekijkt (de TV uitzending) dan zeggen ze dat het een voeding is met een afwijkend formaat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:36:
Ik begin nou toch te twijfelen. Aangezien er _maar_ een 350W voeding bij de 9200 zit, vind ik het wel een beetje riskant, maar ik denk nog steeds niet dat Dell ze er niet bij zou doen als hij het verbruik niet zou trekken. Nadeel is dat als het nou echt nodig zou zijn, wanneer dan ook, om de voeding te vervangen zal dat niet gaan, omdat de voeding blijkbaar niet te vervangen is.
De voeding is 375W. Ik heb enkele weken geleden met een medewerker van Dell gebeld en deze vertelde mij dat de voeding niet vervangen kan worden door een standaard voeding. Ook het inbouwen van een Dell voeding van de XPS 710 was helaas niet mogelijk. Als ik een systeem met een zwaardere voeding wilde, moest ik maar de XPS 710 aanschaffen. Je bent dan wel enkele honderden euro's meer kwijt voor een PC met vergelijkbare specs. De XPS 710 is alleen beter uitbreidbaar en heeft natuurlijk een andere kast en koeling en veel zwaardere voeding.

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07-2025
Dell 4600 slikt zonder problemen een ander voeding. Ik weet zelf ook dat er merendeel van de Dell`s pc een probleem geven met de voeding. Helaas kan ik niet zeggen welke dat wel en niet zijn omdat ik dat zelf ook niet weet.

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

@Patrick72 Weet jij toevallig op welke datum deze uitzending was?

edit:
Een tag edit

[ Voor 6% gewijzigd door IceClub op 10-04-2007 00:39 ]

Verwijderd

Ik zie staan dat je budget 1600 euros is, als ik jouw pc bij dell configureer kom ik daar toch wel HEEL veel boven hoor. 2000+ budget.

Verwijderd

IceClub schreef op maandag 09 april 2007 @ 21:54:@Patrick72 Weet jij toevallig op welke datum deze uitzending was?
http://www.hardware.info/...st__Bluray_in_Windows_XP/

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 22:09:
Ik zie staan dat je budget 1600 euros is, als ik jouw pc bij dell configureer kom ik daar toch wel HEEL veel boven hoor. 2000+ budget.
Het systeem kost zelfs maar 1599 EUR. Gebruik deze link maar eens:
http://configure2.euro.de...hs&sbc=nldhsftdppdesktop1
Maar... je hebt dan wel maar 1 jaar collect & return garantie.

• MrJames

MrJames

-/

Verwijderd schreef op maandag 09 april 2007 @ 19:36:

(Op de Azerty site lukt het me niet om er zelf een samen te stellen, als ik op het titeltje links - zelf samenstellen- klik verschijnd er een lijst met verschillende catogorieen pc s, thuis, zakelijk enz. maar die zijn al samengesteld???)
Dat zijn al standaard samengesteld door azerty.
Jij moet dus alle onderdelen(die je wilt) 1 voor 1 in je winkelmandje gooien en dan neem je bij service Assemblage ook erbij.

Verwijderd

Topicstarter
MrJames schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 07:34:
[...]

Dat zijn al standaard samengesteld door azerty.
Jij moet dus alle onderdelen(die je wilt) 1 voor 1 in je winkelmandje gooien en dan neem je bij service Assemblage ook erbij.
Heh thnx, raar dat er dan toch -zelf samenstellen- staat :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb is bij Azerty een systeem samengesteld en weer met Dell medewerker gechat 8)

Die Dell medewerker zei dat de 375W voldoende is voor het systeem en dat er een X-Fi geluidskaart in kan als ik dat telefonisch doorgeef.

Hier eerst het systeem bij Azerty:

Behuizing
Antec Sonata II, Zwart € 84,90

Beeldscherm
Samsung 226BW, Zwart, 22 " € 277,09

Processor
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 231,00

Mobo
Asus P5B, Retail € 85,64

Koeler (CPU)
Scythe Infinity € 31,97

Geheugen
Kingston KVR667D2E5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz € 96,42

Videokaart
Asus EN8800GTX, 768 MB, GDDR3, PCI Express x16 € 450,29

Geluidskaart
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeGamer, Retail € 68,97

Dvd/CD - Brander/Lezer
Samsung SH-S183L, Serial ATA150, Zwart, OEM € 28,34 €

Hardeschijven
2x Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB, 7200 RPM, 16 MB, SATA II € 55,02

Totaal € 1464,66

Behuizing: Natuurlijk Antec Sonata ll, zoveel goede reviews en iedereen positief. Schijnt wel een beetje klein te zijn, maar de 8800GTX past erin en goede voeding.

Beeldscherm: Iemand zei dat ik voor die 1600euro ook nog een 22'' scherm van Samsung kan kopen, heb gekeken bij Azerty en idd niet eens duurder dan 20''.

Processor: E6600, zelfde als Dell, goede proc.

Mobo: Goed moederbord, ik hoef denk ik geen PB5 Deluxe, ik ga denk ik niet die hard OCen. Misschien een beetje, maar moet toch lukken?

Koeler: Ik voel me veilig bij de infinity ook goed genoeg denk ik wel. Ik ga wel veel gamen dus lijkt me een koeler (anders dan de boxed) toch handig.

Videokaart: 8800GTX hou ik er het liefst in, super kaart moet nog lang mee en gelijk DX10.

Geheugen: Veel keuze deze goed genoeg denk ik. PC6400 alleen nodig voor die hard OCen daarom PC5300.

Dvd drive: Alles-in-1 (cd en dvd brander en lezer), lijkt me goed genoeg.

Hardeschijven: 2 grote hardeschijven, Seagate 7200.10 erg stil, snel en goedkoop. Ik weet niet of ik RAID-0 wil draaien, zouden ze dat bij Azerty kunnen doen?

Ongeveer zelfde systeem als 9200, zelfs nog 160 onder de prijs van de 9200, maar dat betekent niet dat die ook gelijk 160euro duurder moet zijn. Ik vraag me af wat jullie hiervan vinden, aangezien er hiet wel een 22'" monitor bij zit en toch nog zwaar onder de prijs van de 9200. En misschien toch nog beter moederbord of geheugen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:26:
Processor
Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed € 231,00
hey ik snap niet hoe je aan deze prijs komt... ik zie hem toch echt voor €274 volgens mij....

• Maulin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-12-2025
Hij komt aan die prijs omdat hij op de site van Azerty naar prijzen ex. BTW gekeken heeft.
Er komt dus nog zo'n 19% BTW bij zijn totaalbedrag ... en ja dan zit je ook over de 1600 euro heen.

Bij de prijs van de 9200 zit ook het OS.. die moet je er dus ook nog bij optellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Maulin op 11-04-2007 07:58 ]

• MrJames

MrJames

-/

dubbele post

[ Voor 98% gewijzigd door MrJames op 11-04-2007 08:26 ]

• MrJames

MrJames

-/

Druk op de link die hieronder staat en je zit alles inclusief BTW
http://azerty.nl/winkelma...=producten&WEERGAVE_BTW=1

Verwijderd

De prijs van het Azerty systeem zal nog een beetje hoger worden door assemblage van het systeem en eventuele installatie van het OS. Al met al ben je dus flink wat duurder uit bij Azerty, maar dan heb je wel een 22" TFT. Verder vind ik het een nadeel dat je geen on-site garantie kunt afsluiten bij Azerty. Dat is bij Dell ideaal; bij problemen staat een dag later een monteur op de stoep en heb je weer een werkend systeem (ik spreek uit ervaring met Dell). Bij een Azerty systeem zul je het defecte onderdeel zelf terug moeten sturen (extra verzendkosten) en zit een een tijdje zonder een werkende PC.

Mocht je voor Azerty gaan, dan zou ik de Asus P5B-E nemen ipv P5B. De RAID functionaliteit van de E-versie schijnt nl. stukken beter te zijn.

Als het goed is krijg ik vandaag een offerte van Dell voor een Dimension 9200 systeem. Ik heb er gelijk een Soundblaster X-Fi in laten opnemen en een floppy drive (kan nog wel eens handig zijn bij OS installatie en SATA Raid controllers). Verder wil ik XP Media Center ipv Vista, omdat de driver ondersteuning in Vista nog erg 'brak' is (er zijn nog steeds geen drivers uit voor mijn printer/scanner en stuurtje). Vista komt wel over een jaartje of zo.

• MrJames

MrJames

-/

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 09:05:
De prijs van het Azerty systeem zal nog een beetje hoger worden door assemblage van het systeem en eventuele installatie van het OS. Al met al ben je dus flink wat duurder uit bij Azerty,
Tegenwoordig kan iedereen een OS installeren. Alleen assemblage(zonder OS installatie) kost 35,-.

Verwijderd

MrJames schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:13:
[...]
Tegenwoordig kan iedereen een OS installeren. Alleen assemblage(zonder OS installatie) kost 35,-.
Klopt, totdat de installatie niet helemaal loopt zoals verwacht. ;)
Verder waren we systemen aan het vergelijken, dus ze moeten wel gelijkwaardig zijn en de Dell heeft nu eenmaal een pre-installed OS.

Verwijderd

Topicstarter
Yep, ik kwam er vanmorgen ook al achter dat ik het OS en de assemblage vergeten was, komt er nu ook nog BTW bij :( . Bij Azerty wel 22inch TFT maar die scheelt qua prijs niets (soms zelfs goedkoper) als 20. Nou zijn er ook veel verschillende modellen.

Ik weet ook niet of Azerty of Dell de harddisks in RAID-0 kunnen laten draaien? En of ik ook met PC5300 een klein beetje zo kunnen overklokken, dat ik niet gelijk PC6400 hoef te kopen?

Ik ga noch even kijken en denken wat het nou word. ;)

Edit: Ik zit een beetje system reqs voor games te zoeken die er nog aankomen, zoals Crysis en Unreal Tournament 2007.

Crysis:Minimum Requirements

CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6200 or ATI X1300 - Shader Model 2.0
RAM: 768MB on Windows XP or 1GB on Windows Vista
HDD: 6GB
Internet: 256k+
Optical Drive: DVD
Software: DX9.0c with Windows XP

Recommended Requirements
CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Graphics: Nvidia 7600 or ATI X1600 Pro (SM 3.0) or DX10 equivalent
RAM: 1.5GB+
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX9.0c with Windows XP

UT2007:Minimum Requirements
CPU: 2.8Ghz
RAM: 512MB
Graphics: Geforce 6 series

Recommended System
CPU: 3-4Ghz
RAM: 1024MB
Graphics: NVIDIA 6800GT/Ultra or 7800GT/GTX SLI

Crysis moet makkelijk lukken, alleen staat bij UT2007 bij Recommended System: CPU: 3-4Ghz. Ik neem aan dat dit voor Pentium D procs is?? 8)7

P.S.: De info van Crysis komt van een fansite, maar diegene zegt wel dat ze ongeveer zo zullen zijn, wat ook wel zo is denk ik. :)
http://www.crysis-online....on/System%20Requirements/

De info van UT2007 is ook van een fansite maar er staat eronder dat het van een mailtje van een hoge piet is. http://unreal.freakygamin.../system_requirements.html

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb nieuw systeem samengesteld bij Azerty: http://www.azerty.nl/wink...overzicht/?GROEPEN[0]=144

Zelfde systeem als de vorige alleen incl. BTW, OS en P5B Deluxe mobo en dan kom ik uit op net geen 1850,-

Edit: Ben erachter gekomen dat de standaard in begrepen Windows Vista Home Premium bij Dell 32-bits is. Ik heb toch liever 64-bits maar dit zal ook wel telefonisch door te geven zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 16:50 ]

Verwijderd

Dat Azerty mandje gaat zo natuurlijk niet werken. ;)

Waarom de P5B Deluxe? De P5B-E is dik 40 EUR goedkoper. Het Azerty systeem bevat trouwens ook geen TV kaart terwijl de Dell deze wel heeft. Als je geen interesse hebt in een TV kaart, dan kun je dat gewoon aangeven bij Dell. Wordt het systeem nog goedkoper. OS aanpassing naar 64-bits zal waarschijnlijk ook geen probleem zijn.

Ik heb zelf vandaag de knoop doorgehakt en de Dell Dimension 9200 maar besteld. Heb er wel XP Media Center 2005 UK op laten zetten en een Soundblaster X-Fi en floppy drive toegevoegd. Als ik een vergelijkbaar systeem bij Azerty of Cool-Prices bestel, dan ben ik iets duurder uit, maar nu heb ik wel 4 jaar on-site garantie. :) Ik krijg echter wel 10% korting bij Dell vanwege mijn werkgever (EPP programma van Dell).

• Maulin
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-12-2025
Zijn er al hier al mensen die hun Dimension 9200 / Geforce 8800GTX hebben ontvangen ?
En wat zijn hun ervaringen met het geluidsnivo van deze machine ?

Verwijderd

Mijn systeem (zie specs hieronder) is op dit moment onderweg en wordt naar verwachting aankomende maandag geleverd. Zo gauw ik wat ervaring heb opgedaan met het systeem dan zal ik dit hier vermelden.

Systeem specs:
- Dimension 9200 Viiv Core 2 Duo E6600 (2.40GHz, 1066MHz FSB, 4MB cache)
- 2048MB DDR2 667 [2*1024]
- Graphics Card Single 768MB nVidia GeForce 8800 GTX
- 640GB (2x320GB) 7200rpm SATA Hard Drive - Dual HDD Config - Raid 0 Stripe
- 16x max. DVD+/-RW & 16x DVD
- Internal 13-in-1 Media Card Reader & 1.44MB Floppy Drive
- Sound Blaster X-Fi Xtreme music card
- TV Tuner Integrated Hybrid (Analogue/Digital) PCIex1 & Dell Remote Control
- Dell 2 Button USB Scroll Optical Mouse
- US Intl (QWERTY) - Dell Quietkey Black Kybd
- English - Genuine Windows XP Media Center Edition 2005 including Media
- FP/BL - Euro 20in (2007WFP HAS) Wide Aspect UltraSharp Black Flat Panel

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik zie opeens mijn topic weer in het forum :P . Ik heb besloten om mijn systeem zelf samen te stellen. Komt waarschijnlijk wel wat duurder uit maar ik ga toch nog even wachten op de prijsverlagingen van Intel en de concurrentiestrijd tussen Nvidia en ATi wat betreft de videokaart. Aanezien Ati?s beste kaart 100euro goedkoper word dan de GTX en nog eens beter ook, zal NVidia de prijs van 8800GTX ook wel verlagen en wacht ik daarop.

Bij Dell kan ik geen 64-bit versie in laten bouwen van Vista maar dat ga ik denk ik toch niet doen vanwege de ?complicaties? die dan kunnen onstaan 8)7
En als ik zelf samenstel neem ik ook een scythe koeler, geluidskaart en misschien wel 22inch beeldscherm, ik zal ook nog posten als ik er helemaal uit ben.

Verwijderd

Inmiddels een week of 2 de eigenaar van een Dell Dimension 9200 (voor specs zie mijn eerdere post). Ik moet zeggen, ik ben aangenaam verrast door het geluidsniveau van deze PC. Hij is een stuk stiller als mijn vorige PC (een Pentium 4 2,26GHz van bijna 5 jaar oud met een Geforce Ti 4400). Ook bij een intensieve belasting neemt het geluidsniveau van de ventilatoren nauwelijks toe. Het lijkt er op dat Dell het koelsysteem in deze PC goed voor elkaar heeft. CoreTemp geeft aan dat de CPU's cores 21 graden zijn bij een onbelast systeem (dus omgevingstemperatuur) en bij een zware belasting loopt dit maar op naar zo'n 31 graden. Dit terwijl de ventilator nauwelijks meer geluid gaat maken. Ik heb ook even 3DMark05 gedraaid en deze geeft een score van 14776, wat volgens mij normaal is voor een PC met deze specs die niet overclocked is (CPU en GPU). De driver versie is echter nog lang niet de nieuwste. Ik gebruik nog door door Dell geleverde driver, omdat ik eerst zeker will weten dat het systeem stabiel blijft zoals ie door Dell is afgeleverd.
En... misschien nog wel het belangrijkste... de voeding van 375W heeft dus geen problemen met deze 'zware' configuratie.

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Die voeding is inderdaad een beetje krap-aan...maar nu vroeg ik mij af...wat kostte dit nu totaal?

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Verwijderd schreef op donderdag 19 april 2007 @ 16:53:
Oh ik zie opeens mijn topic weer in het forum :P . Ik heb besloten om mijn systeem zelf samen te stellen. Komt waarschijnlijk wel wat duurder uit maar ik ga toch nog even wachten op de prijsverlagingen van Intel en de concurrentiestrijd tussen Nvidia en ATi wat betreft de videokaart. Aanezien Ati?s beste kaart 100euro goedkoper word dan de GTX en nog eens beter ook, zal NVidia de prijs van 8800GTX ook wel verlagen en wacht ik daarop.

Bij Dell kan ik geen 64-bit versie in laten bouwen van Vista maar dat ga ik denk ik toch niet doen vanwege de ?complicaties? die dan kunnen onstaan 8)7
En als ik zelf samenstel neem ik ook een scythe koeler, geluidskaart en misschien wel 22inch beeldscherm, ik zal ook nog posten als ik er helemaal uit ben.
Waarom een dikke 550 euro uitgeven aan een kaart, terwijl de GTS versie ongeveer evenrap is? Verder zullen de prijzen inderaad wel ietsje dalen door de nieuwe ati-kaarten...hoewel ik het meeste verwacht van ati's budget kaarten, omdat die nieuwe 8600-kaarten van nvidia nogal afgeknepen worden op hoge resoluties door hun 128-bits geheugenbus...

Verder zou ik (indien je voor budget gaat) voor de 650i van asus kiezen...die presteert evengoed als een 680i moederbord (ook in overclocken), maar kost maar 100 euro...en daar zit de nieuwe azalia-audio chip in (hoef je ook geen geluidskaart erbij te kopen)...

• silmaril8
  • Niet online
@Patrick72: is de dimension 9200 de pc die een behuizing heeft waarvan je door het gaat aan de voorkant/zijkant de harde schijf kan zien liggen? Met andere woorden: als je er iets in dat gat valt, dan kan het dus op de harde schijf terecht komen?

Verwijderd

DeArmeStudent schreef op zondag 06 mei 2007 @ 12:22:
[...]
Die voeding is inderdaad een beetje krap-aan...maar nu vroeg ik mij af...wat kostte dit nu totaal?
Eerder genoemd systeem inclusief 4 jaar on-site garantie... € 1900,-.

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 13:35:
[...]

@Patrick72: is de dimension 9200 de pc die een behuizing heeft waarvan je door het gaat aan de voorkant/zijkant de harde schijf kan zien liggen? Met andere woorden: als je er iets in dat gat valt, dan kan het dus op de harde schijf terecht komen?
De schijven zitten inderdaad voorin de kast op de bodem een kwartslag gedraaid. Ik zou echter niet weten hoe iets door het gaas aan de voorkant zou moeten vallen en mocht dit gebeuren dan kan het toch geen kwaad dat dit op de harddisken terecht zou komen? En mocht dit toch gebeuren... de kast is zo open en het gebied van de harddisken is zeer toegankelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Heeeey! mijn oude draadje weer in het forum :P

De pc (dimension 9200) kost standaard 1600,- maar je kan er dan ook nog extra dingen bij doen. Ik heb ondertussen nog meer geleerd over pc s en heb besloten te wachten tot na de zomer. Dan ga ik waarschijnlijk zelf een systeem samenstellen ( met de dan flink in prijsverlaagde Q6600 en 8800GTX die dan ook goedkoper zal zijn denk ik ). Alleen kom ik dan toch wel veel duurder uit, want er moet dan nog software in zoals OS (90,-) beveiliging ( 50,- of zo) dus dan komen er nog meer kosten bij.

Dus ik heb nog de moed om nog lang te wachten maar het bespaart veel geld. Ik zal nog wel zoveel mogelijk guides proberen te lezen enz. en blijven vergelijken. :)

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 20:09:
[...]

De schijven zitten inderdaad voorin de kast op de bodem een kwartslag gedraaid. Ik zou echter niet weten hoe iets door het gaas aan de voorkant zou moeten vallen en mocht dit gebeuren dan kan het toch geen kwaad dat dit op de harddisken terecht zou komen? En mocht dit toch gebeuren... de kast is zo open en het gebied van de harddisken is zeer toegankelijk.
Vloeistof kan er wel makkelijk doorvallen; gaas houdt dat niet tegen. Dit zal natuurlijk waarschijnlijk bijna nooit voorkomen, maar toch. Als er iets van vloeistof erinvalt, valt het wel gelijk op de harde schijf.

Verwijderd

Edit: Zucht, zucht, zucht.... of je leest de hele draad :( ! (Post n.v.t. Excuses voor de schop).

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2007 01:12 ]

Verwijderd

ik heb sinds 3 maanden een dell 9200, maar ik ben niet tevreden over het ventilatie systeem. "precisie in stilte" gaat niet op hier. Gisteren is de ventilator vervangen door een monteur van dell en vandaag begint het verhaal weer opnieuw. Een irritant zoemend geluid. Ik heb gelukkig betaald voor 3 jaar onsite support. maar vervelend blijft het wel

Verwijderd

Tis een oud draadje al maar voor de lief hebbers.
de dell 9200 is te overklokken!
vanuit windows met clockgen but hell, het werkt wel.
site met uitleg.
http://www.starless.nl/overclock

ik heb een core2 2.67 cpu die nu al maandje of 2 vrolijk op 3.1 ghz prutelt.
voeding heeft nogsteeds geen moeite wat mij verbaast.
want heb 4x 1 gb, 8800 gtx, xfi, ageia kaart, 3 hdd's en 2 branders erin hangen.

Vista rating voor overclock: 5.4
na overclock: 5.7

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 16:31 ]

Pagina: 1