SABnzbD remote access werkend krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 4.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02 14:00

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb het programma SabnzbD geinstalleerd, een webbased newsreader. Werkt overigens prima ;)

Ik ga normaal gesproken naar mijn localhost, poort 5050 en dir sabnzbd, dan krijg je dus deze link:

http://127.0.0.1:5050/sabnzbd

Dit werkt prima, echter moet het dus ook mogelijk zijn dat ik via het thuisnetwerk deze pagina kan bezoeken. De vraag is, hoe krijg ik dit aan de praat? Ik heb in sabnzbd de ini file al aangepast. De poort is niet de standaard poort omdat die op een of andere manier niet meer vrij is (8080). Deze andere poort (5050) opgeven werkt prima, maar zodra ik dus opgeef in de inifile dat er naar 192.168.1.101(mijn IP op het LAN) geluisterd moet worden krijg ik problemen, deze pagina krijg ik niet opgeroepen met de link http://192.168.1.101:5050/sabnzbd .

Uiteindelijk wil ik dit ook via school openen, zodat ik daar lekker kan downloaden. Een hoop mensen hebben dit voor elkaar gekregen, kennelijk is het zelfs zo simpel dat er nergens een tutorial voor te vinden is. Ik heb ongeveer 2 uur op google gezeten en ben alleen een template rijker geworden. Hoe hebben jullie dit gedaan als jullie dit programma gebruiken?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

192.168.1.101 is je interne ip-adres, ik denk zelfs je gateway, dus het ip-adres van je modem (router) op het netwerk. Je moet je externe ip-adres hebben.

127.0.0.1 is je localhost, hiervan 'snapt' de pc dat het lokaal is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Motrax schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:26:
192.168.1.101 is je interne ip-adres, ik denk zelfs je gateway, dus het ip-adres van je modem (router) op het netwerk. Je moet je externe ip-adres hebben.

127.0.0.1 is je localhost, hiervan 'snapt' de pc dat het lokaal is.
Ja, maar als ik 192.168.1.101 intik dan moet hij via de router toch naar zichzelf gaan? Ik heb even gekeken via ipconfig, mijn gateway is 192.168.1.1 en mijn IP-adres klopt. Ik snap alleen niet precies hoe ik sabnzbd moet instellen.

Dit is een stukje code van sabnzbd.ini:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
__version__ = 016

[misc]
    ## host we should listen on, leave "" for localhost
    host = 127.0.0.1

## port we should listen on
    port = 5050

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 18:04

Nitai

Live the life you love.

In Sabnzbd moet je de port gewoon leeg laten (met rust laten that is.) Ik neem aan dat je het met een bat bestandje opstart.

Als je dan Sab benadert vanaf een andere pc dan is het bijvoorbeeld: http://192.168.0.2:8080/sabnzbd/

Dat werkt prima.

Let er wel op dat je geen firewall oid dergelijks draait dat de boel tegenhoudt :)

Thuis heb ik het met een dnsje draaien en heet het http://bluebird:8080/sabnzbd

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:27
Let overigens ook op dat je hem niet bind op 127.0.0.1, dan kan je hem alleen lokaal bereiken. Kwestie van hostname of IP invullen, er vanuitgaande dat die vast is..

• Nox

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Nitai schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:13:
In Sabnzbd moet je de port gewoon leeg laten (met rust laten that is.) Ik neem aan dat je het met een bat bestandje opstart.

Als je dan Sab benadert vanaf een andere pc dan is het bijvoorbeeld: http://192.168.0.2:8080/sabnzbd/

Dat werkt prima.

Let er wel op dat je geen firewall oid dergelijks draait dat de boel tegenhoudt :)

Thuis heb ik het met een dnsje draaien en heet het http://bluebird:8080/sabnzbd
Het nadeel is dat poort 8080 niet vrij is op mijn PC. Vraag me niet waarom maar daarom had ik ook 5050 gebruikt. Ik zal eens proberen zonder poort te draaien.

EDIT:

Dit werkt niet, het zit echt dicht. Ik moet dus een andere poort verplicht opgeven, draai nu weer op http://127.0.0.1:5050/sabnzbd/ .

Ik neem aan dat er intern geen firewalls draaien op de router?

Maar wat doen jullie allemaal om remote access te krijgen? Niks, alles standaard instellingen?

EDIT II:

Ik heb nu als IP adres 0.0.0.0 en dat werkt dus perfect :)

Nu alleen nog door de router heen komen. Ik heb een linksys router, bij apps and gaming even de poorten opengezet, 5050 t/m 5050 TCP en TO IP heb ik mijn IP neergekwakt. Maar als ik vervolgens naar mijn IP ga connecten met http://123.12.12.2:5050/sabnzbd dan krijg ik dus een timeout of hij wordt gerefused.

Ik gebruik een linksys WRT54GC router, met vxware :P

[ Voor 36% gewijzigd door Nox op 05-04-2007 20:02 ]

Verwijderd

Het is mij zonder veel problemen gelukt.

## host we should listen on, leave "" for localhost
host = 192.168.1.65

## port we should listen on
port = 2046

In de firewall op je machine sabnzbd toegang geven op die poort, in je router port forwarden, klaar.

het is raar dat je niet vanaf je eigen machine naar je 192.168.x.x. kan connecten, waarschijnlijk is er nog een firewall op je eigen machine die hem tegenhoudt.

zie ook www.canyouseeme.org om te checken of alles goed geforward is.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 10:18 ]

Verwijderd

Hallo,

Ik heb te maken met vergelijkbare problemen. Graag zou ik vanaf NetwerkPC1, NetwerkPC2 willen benaderen waarop SABNZBD via poort 8080 dan draait.
De situatie:
NetwerkPC1 heeft ip 192.168.1.100
NetwerkPC2 heeft ip 192.168.1.105

Deze zijn verbonden met router ip/gateway 192.168.1.1
Deze heeft als internet ip 84.27.15x.xxx
Ik heb in de router via Single port forwarding poort 8080 doorgesluisd naar 192.168.1.105, dus NetwerkPC2.

Wanneer ik nu vanaf NetwerkPC1, http://192.168.1.105:8080/sabnzbd probeer te benaderen lukt het niet. Ook niet wanneer alle firewalls, zowel op router als op PC's, uitgeschakeld staan.
http://84.27.15x.xxx:8080/sabnzbd werkt eveneens niet.

Wellicht zie ik iets over het hoofd?? Graag verneem ik van jullie! Bij voorbaat dank!

Dommel123

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
zijn het vaste ip-adressen (lijken op adressen uit standaard dhcp-range van zowat elke router)?
(omdat sommige routers portforwarding naar dynamische adressen niet of nauwelijks doen)

heb je sabnzbd ingesteld te luisteren op localhost (127.*) of op 192.168.* of zoals hierboven op 0.* ?

vanuit je intern netwerk naar je extern ip-adressen surfen en hopen op een andere interne host terecht te komen lukt nooit (zoek andere portforward-topics hier op GoT wat telt met apache/iis/ftp/... telt hier ook voor)
toegang via extern ipadres moet je testen vanuit andere connectie, niet diezelfde connectie.

• ViperXL75
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21-01 08:17
Dommel123,

Je probeert 2 problemen tegelijk aan te pakken. Doe het stap voor stap.
Er zijn 2 dingen waar je mee moet uitkijken.
1: Is er connectie mogelijk tussen de 2 PCs? Firewalls op PC1 of op PC2 kan je dag flink verzieken. Zorg dat WindowsFirewall uit staat (of dat er regels ervoor toegevoegd zijn), en dubbelcheck HEEL goed dat je antivirussoftware niet een interne firewall heeft draaien. Dat heb je vaak bij zware antiviruspakketten zoals Norton Internet Security. Die moeten ook aangepast en uitgezet worden. Als alle firewalls uitgezet zijn, zou je in staat moeten zijn om van PC1 naar PC2 te pingen en ook andersom. Ook zou je andere dingen kunnen doen als bestanden delen tussen de 2 PCs of een printertje delen. Indien dit lukt dan weet je dat er eche connectie mogelijk is tussen de 2 apparaten.
2: Laat SABnzb je toe om vanaf een andere PC connectie te maken met hem? Reden dat ik dit zeg is dat ik in een soortgelijke probleem zit waarbij ik alle andere vormen van connecties kan opzetten tussen 2 PCs in m'n netwerk, maar dat SABnzb het niet toelaat om de webpagina te zien. En ik weet dat soms webservertjes dusdanig ingesteld kunnen worden dat ze alleen op dezelfde machine een webpagina laten zien (op "localhost") maar niet via een andere machine in het netwerk ("remote-access").

Nog twee tips:
1. Als je een gewone standaard huis-tuin-en-keuken router heb die zo'n 4 poorten switch heeft aan de achterkant, dan zullen de Firewall en Portforwarding instellingen alleen toepasbaar zijn naar buiten jou netwerk toe. Maar in jou geval gebeurt de connectie tussen PC1 en PC2 in je eigen netwerkje. Routerinstellingen heeft hier geen invloed op. Alleen die peperdure routers zoals Cisco zou je kunnen programmeren dat ze tussen poort1 waarop PC1 zit en poort2 waarop PC2 zit te gaan blokken. Dus voor nu, laat de routerinstellingen zelf met rust.
2. Kijk uit voor je Netmask op beide PC-netwerkinstellingen. Beide PCs zouden een netmask moeten hebben die lijkt op 255.255.255.0. Als de laatste waarde van de netmask niet een 0 (nul) is, dan kan dat de reden zijn dat je dag verpest wordt. Verkeerde netmask instellingen kunnen voorkomen dat 2 PCs in het eigen netwerk kunnen communiceren. Veldje Gateway heeft weer geen invloed op de communicatie tussen de 2 PCs zelf. Alleen IP adres en Netmask.

Mocht je succes kunnen boeken met SABnzb, laat het alsjeblief weten wat je gedaan heb?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
psssst bovenbuur: ik vermoed dat na 2 maanden het probleem wel is opgelost hoor ;)
anders was er nog wel reactie geweest van de ts dommel123
(wilt niet zeggen dat je info misschien handig kan zijn voor de volgende, maar voor de ts dommel123 is het wel wat laat ..)

(en het niet tonen van een webpagina aan andere klanten komt niet door 'remote-access': dat is nl. voor windows of citrix, rat,... ofzo, maar omdat de ingebouwde server enkel gebonden is aan 'localhost' en/of '127.0.0.1' en niet aan '*' of het ip-adres dat je netwerkkaart krijgt van het netwerk.
vaak op te lossen door die juist in te stellen, of _als dat niet kan_ bv een echte webserver - zoals apache of iis - dienst te laten doen als proxy, en luisterend op poort 80, gebonden aan '*' of het juiste ip-adres van de juiste netwerkkaart, alle requests door te laten sturen naar de juiste poort van sabnzbd en dat als zijn eigen paigna's te reserveren. voor sabnzbd lijkt het dan alsof de requests vn localhost komen, en voor je externe client lijkt het dan alsof het van die apache komt.)

[ Voor 62% gewijzigd door soulrider op 12-10-2008 11:50 ]

Pagina: 1