Toon posts:

Asus P5B-V met RAID kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een fileserver zit ik te denken aan een Asus P5B-V mobo met Highpoint RocketRAID 2320 kaart (PCI-e 4x). Het mobo heeft onboard VGA en deze wil ik gebruiken, dus de PCI-e sloten blijven ongebruikt. De RAID kaart wil ik in een van de PCI-e 16x sloten steken.
Na wat leeswerk ben ik nog niet echt wijzer, behalve dat in het verleden non-VGA kaarten blijkbaar niet echt compatible met PCI-e 16x sloten waren. Is dit nog steeds zo of inmiddels een fabeltje?

Kortom, gaat deze combo werken? Iemand ervaring hiermee?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Moet gaan werken. Ik heb de 2320 op dit moment in een x16 slot zitten op een P5N32-E SLI Plus. De kaart heeft ook normaal gewerkt op een A8N-SLI Deluxe.

Als de P5B-V geen videokaart vindt in het PCI-e slot, gebruikt ie gewoon z'n on-board. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, dat is positief nieuws :D

Met een beetje geluk hebt ik nu eindelijk een serieuze kandidaat gevonden. Niet te duur, onboard VGA, gigabit LAN en voldoende PCI-e sloten om voorlopig mee verder te kunnen. Ben er inmiddels achter dat dit soort mobo's nou niet bepaald voor het oprapen liggen...

Enige nadeel is dat er maar 4 SATA poorten opzitten ipv 6 wat je al vrij vaak tegenkomt. Dan had ik aanschaf van de SATA controller nog even kunnen uitstellen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ter afsluiting; na bijna 2 maand wachten (goedzo Salland Automatisering...) is de 2320 aangekomen en heb ik heb in praktijk kunnen testen. De kaart zit nu in het secondary PCI-E slot en het werkt. De BIOS, Linux en Windows hekennen allemaal de kaart.