[PS3] Controller probleem: buttons reageren niet meer*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.054 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-05 12:14

DoctorV64

Cosmopoliet

Topicstarter
Sinds vanavond heb ik het volgende met mijn controller.
Na het opstarten en tijdens het spelen van een game doet de controller het perfect. Maar zo gauw ik via de PS button uit een game wil gaan of mijn console wil uitzetten dan reageren de 4 buttons (x, y etc) niet. Ik kan dus niet uit een game komen of meteen de console uitzetten.
Ik moet nu via de powerbutton aan de achterzijde van mijn ps3 hem uitzetten.

Is mijn controller nu kaduk?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114729

Als die 4 buttons het normaal wel doen, dan licht het niet aan de controller, maar aan de software. Heb je zelf met de firmware zitten spelen?
Ken je iemand met een andere controller om te proberen?

Eventueel even terug naar de winkel gaan en ernaar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Topicstarter
Firmware? Ik zou niet weten hoe ik dat gedaan moet hebben. Alleen gegamed met de PS3 tot nu toe. Wat wel zo is als ik mijn oplaadkabel erin plug terwijl de knoppen het niet doen en ik hem eruit haal dat hierdoor uit de ps-button menu ga. Dus terug naar de game.

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114729

Ik zou even naar de winkel ermee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
DoctorV64 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 23:15:
Firmware? Ik zou niet weten hoe ik dat gedaan moet hebben. Alleen gegamed met de PS3 tot nu toe. Wat wel zo is als ik mijn oplaadkabel erin plug terwijl de knoppen het niet doen en ik hem eruit haal dat hierdoor uit de ps-button menu ga. Dus terug naar de game.
Toevallig een (draadloos) toetsenbord aangesloten op een van de USB poorten?
Dan het ik het probleem namelijk ook. zie ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dukker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
IK had precies het zelfde..... usb keyboard aangesloten (draadloos) en de knoppen van je controller doen het niet meer (behalve de PS knop)

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Topicstarter
Het mooie is dat ik behalve mijn controller en BT headset niets heb aangesloten op mijn ps3.
Andere BT dingen heb ik niet aan staan (zoals PDA/laptop e.d.) en zijn dus niet vindbaar.
Ik zal andere topic checken.
Maar hoe kan je het herstellen?

Dit is zo f@kking frusterend, ik kan mijn console nu alleen uitzetten via de powerbutton. Dit is toch te gek voor woorden.
Ik lees op het net dat het wel vaker voorkomt dat controllers gek doen, ook tijdens het spelen. Ik koop een console van 600 euro en kennelijk heeft Sony het niet voor elkaar dat er toch invloeden van buitenaf iets doet met je controller.

[ Voor 42% gewijzigd door DoctorV64 op 05-04-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64

DoctorV64

Cosmopoliet

Topicstarter
Na de paasdagen eindelijk de gelegenheid gehad om Sony te bellen over mijn controller. Bijgaand mijn ervaring en de geboden oplossing van Sony.

Na het bellen van het nummer en keuze 5 van het menu werd ik doorverbonden met een aardige jongedame. Na het uitleggen van mijn probleem werd er ruggespraak gehouden terwijl ik in de wacht werd gezet.

30 seconden later was de jongedame weer aan de lijn en werd mij verteld het volgende te doen:

reset de ps3 naar standaard instellingen. (ik had het menu in engels staan, daar moest ze nog even over nadenken).
Ik vertelde dat ze even aan de lijn moest blijven omdat ik eerst de AV/composite kabel weer moest aansluiten omdat in de standaard instelling HDMI niet ingesteld staat. Dit wist ze kennelijk nog niet.

Goed, ik me ps3 gereset naar standaardwaarden en we hebben de controller opnieuw ingesteld via de usb kabel.
Tot zover gaat het natuurlijk goed, maar dan het punt waarvoor ik belde. Dus ik druk op de PS-button op de controller en ga naar "turn off the console" en de x button ( en de overige 3) doen het dus gewoon niet.

Wat gebeurt er nu? Ik mag mijn controller terugsturen (antwoordnummer weliswaar) en playstation gaat testen of het aan mijn controller ligt. Dat betekent concreet dat ik hem nu dus minimaal een paar dagen kwijt zal zijn. Ik mag dan mijn gegevens erbij doen en op een papiertje schrijven wat er aan de hand is (zal wel ook op het referentienummer staan die ik gekregen heb van de jongedame aan de telefoon). Dit valt me tegen van Sony, mede omdat ik niet de enige zal zijn met dit probleem en ik eigenlijk verwachtte dat ze meteen een nieuwe controller naar me opsturen met het verzoek om de oude terug te sturen.
Wat dit betreft heeft Microsoft met zijn ondersteuning voor de xbox&360 het beter voor elkaar.

Maar goed ik ga mijn controller netjes inpakken en straks naar het postkantoor brengen. En afwachten wat er gebeurt met mijn controller. Ik dorst nog even geen nieuwe te halen, want er bestaat natuurlijk een kans dat het aan mijn ps3 kan liggen en dan heb ik weer een controller die het niet doet. We zullen zien en in tussentijd ga ik met vermaken met de andere consoles die ik in huis heb staan (zal wel veel GoW spelen worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenphiR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-04-2020

ZenphiR

Felix tha Cat

Kan je de controller niet terug brengen naar de winkel waar je de PS-3 hebt gekocht en hen verzoeken om je tijdelijk een leenexemplaar mee te geven? Lijkt mij niet meer dan redelijk als je de PS-3 nog niet zo lang hebt en de problemen al sinds aanschaf aanwezig zijn. Misschien dat je ook zelf in de tussentijd een andere controller kunt lenen en uitproberen (ps-2 dual-shock of logitech usb controller).

Zelf heb ik gisteren ook een issue met mijn controller. De vorige 2 keer toen de accu leeg was en ik deze oplaadde kreeg ik netjes een melding dat hij weer volgeladen was (binnen 15 minuten klaar). Gisteren moest ik mijn controller voor de 3e keer opladen maar ik kreeg maar geen melding dat de accu weer volgeladen was. Na 2,5 uur de controller toch maar uit de USB gehaald. Beetje vreemd.

Xbox Live / PSN: ZenphiR0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
DoctorV64 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:36:
Dit is zo f@kking frusterend, ik kan mijn console nu alleen uitzetten via de powerbutton. Dit is toch te gek voor woorden.
Ik lees op het net dat het wel vaker voorkomt dat controllers gek doen, ook tijdens het spelen. Ik koop een console van 600 euro en kennelijk heeft Sony het niet voor elkaar dat er toch invloeden van buitenaf iets doet met je controller.
No offence, maar het is niet meer dan logisch dat je je console met de powerbutton uitzet, anders neemt het ding nog steeds stroom. Idem met TV's, die moet je ook uitzetten via de powerbutton ipv via je AB. Veel branden in woningen worden jaarlijks veroorzaakt door TV's die op standby staan. Het is 'makkelijk' maar daarom niet echt aanbevelingswaardig. Dus gewoon knop om.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Pagina: 1