BT printer dongle maar geen voeding op printer poort

Pagina: 1
Acties:
  • 821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik heb een HP 5652 printer, en wilde daar een HP BT 450 Bluetooth dongle op aansluiten.

Alles leek vlekkeloos te verlopen tot dat ik dag dat de USB poort op de printer van een ander type was dat dan van mn dongle :(

Vervolgens heb ik bij allekabels.nl deze stekker besteld

Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/gd_new_gd_main_926_.jpg

En heel hoopvol de dongle aangesloten, deze krijgt nu alleen geen spanning :(

Heeft het nu om een USB hubje met een voeding hiertussen te hangen of is het een nutteloze investering ;( Andere opties zijn natuurlijk altijd welkom :)

Ja man

• Fire69
  • Laatst online: 20:10
Dus je wil op de usb-poort van je printer een bluetooth-dongle aansluiten? Om draadloos te printen?
Dat gaat nooit werken, die dongle heeft drivers nodig :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25

job

Naast het feit dat de dongle drivers nodig heeft (lijkt me logisch), vraag ik me af of een printer wel spanning afgeeft op de usb-poort. Ik neem aan van niet aangezien je pc al spanning op de usb-poort zet. Je printer zal dat dus nooit doen omdat je dan kortsluiting krijgt.

Conclusie: wil je printen via blue-tooth, dan zal je een printer moeten kopen die dit van zichzelf al heeft.

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Volgens de handleiding van deze dongle moest ie echt direct in de printer :)

Afbeeldingslocatie: http://hpshopping.speedera.net/www.shopping.hp.com/shopping/images/products/q6398a_150.gif

In het verleden hadden we deze oplossing (BT1300)

Afbeeldingslocatie: http://www.techworld.nl/uploads/products/low/153625-HP.jpg

Maar volgens HP was de BT450 de opvolger :)

De BT1300 had overigens wel een externe voeding

[ Voor 12% gewijzigd door BierPul op 04-04-2007 23:06 ]

Ja man

• job

job

Als hij rechtstreeks in de printer moet is dat nogal raar aangezien alle printers een usb-b aansluiting hebben. Dat je dan een verloop nodig hebt om hem aan te sluiten doet me dus twijfelen aan het verhaal van hp. Maar ik zal eens in de handleiding kijken :)

edit: helaas de handleiding is op de HP site niet zo snel te vinden.
edit 2: Ik denk ook dat het alleen bij bepaalde printers kan... Vanwege zowel het driver verhaal alswel de ongewone usb aanluiting voor een printer.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 04-04-2007 23:14 ]

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ze spreken in de handleiding over een USB aansluiting op de voorzijde die is er dus niet :(

Ik vermoed dat mijn printer dit gewoonweg niet ondersteund en dan alleen speciale types de drivers al aan boord hebben... :(

Ja man

• job

job

Op de nederlandse HP site lees ik dit:
Werkelijk mobiel printen vanaf cameratelefoons, pda's en andere producten die draadloze Bluetooth™ technologie ondersteunen. De HP bt450 draadloze Bluetooth print- en pc-adapter is aan te sluiten op elke pc* en op geselecteerde HP printers via de USB-poort aan de voorzijde. Gegevens overbrengen, favoriete Bluetooth applicaties uitvoeren of draadloos muziek beluisteren met HiFi stereoweergave.
waarbij ze dus zeggen dat je de dongle moet aansluiten op een pc of geschikte printer.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 04-04-2007 23:19 ]

• BierPul

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
juist dus dat :)

Nou die kan dus de prullenbak in :(

[ Voor 82% gewijzigd door BierPul op 04-04-2007 23:21 ]

Ja man

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

hp doet aan kettingverkoop ;) je moet als je het ene koopt, alles dr bij kopen van hp omdat je anders niet van alle 'features' gebruik kunt maken (zelfde met hun externe hardeschijf-bay in de voorkant van de computer, waar dus alleen hp schijven in willen.)

edit: ik stel mij beschikbaar als prullenbak dan.. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door AlexanderB op 04-04-2007 23:24 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:38
ik ook :) bod van €1 hier :P
Pagina: 1