Fujitsu Siemens Liteline defect RAMslots?

Pagina: 1
Acties:

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 07:00
Ik heb hier een stokoude Fujitsu siemens liteline notebook. Deze heeft standaard 64mb ram, en ik heb 2 modules kingston SDRAM SODIMM PC133 gekocht van 128 mb. Het rare is dat de notebook slechts 64mb ram per slot herkend, terwijl systeeminfoprogjes aangeven dat elk slot er 128 moet kunnen zien (voor een totaal van 256mb).

Maar nu probleem nummer 2: het systeem werd verschrikkelijk onstabiel na het plaatsen van deze reepjes! Memtest86+ geeft na 4 minuten letterlijk duizenden errors. Met 1 reepje ram (heb ze alledrie geprobeerd) in welke slot dan ook werkt prima (in ieder geval na 20 minuten memtest geen problemen).

Worden echter beide Ramslotjes bezet (combinaties 2x hetzelfde nieuwe kingston zowel als 1x kingston en 1x origineel ram) geven duizenden errors. Ik heb gezocht naar een bios upgrade (model Liteline LFL425a) maar deze lijkt nergens te vinden.

Is dit op te lossen of kan het oude beestje gewoon niet 2 reepjes tegelijk aan?

Kleine update, ik heb de ramreepjes omgewisseld... Originele RAM op originele slot, en 1x nieuwe kingston ram in het andere slot werkt wel. Het totaal komt neer op 128mb geheugen dan (de notebook herkent nog steeds maar 64mb per slot:( )

[ Voor 11% gewijzigd door Valigarmanda op 04-04-2007 23:00 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Is het geheugen niet 'te nieuw' voor de chipset in de laptop?
Kan het zijn dat de chipset geen 256Mbit chips of hoger per bank lust?

Wat voor modules gebruik je? (wat staat er op het stickertje van de so-dimm, hoeveel chips, etc...)
Geef de uitgebreide specificaties van je laptop. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Valigarmanda

Verwijderd

Je zegt dat je PC-133 geheugenmodels gebruikt, terwijl er op de specs die je gaf toch echt 100 Mhz staat, en je dus PC-100 moet hebben, want PC-133 is 133 Mhz, dus het kan dan best zijn dat het daar aan ligt.
Ram
Installierte Anzahl: 64 MB

Technologie: SDRAM - 100 MHz

Formfaktor: SO DIMM 144-polig

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 15:17 ]

• Valigarmanda
Kan het daar aan liggen dat de helft maar herkend word?