Beheren domeinen

Pagina: 1
Acties:

• jbweb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10-2023

jbweb

professional noob

Topicstarter
Hallo,
Ik ben bezig met mijn dedicated webserver. Het gaat om een nieuwe Windows Server 2003 machine.
De server werkt inmiddels prima, apache, php, mysql, mailenable, enz. draaien als een zonnetje. Als ik via het IP adres op de site kom gaat het ook prima, dus zover geen problemen. Maar...

Ik wil graag meer domeinen/websites op deze server draaien. Hoe moet dit? Misschien een simpele vraag, of een totaal verkeerde vraagstelling, maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen met zoeken, weet namelijk niet hoe dit heet.

Je kan natuurlijk een control panel installeren als Plesk, maar dit werkt niet in combinatie met php5 en Mysql5. Daarnaast kost dit veel geld, wat ik niet heb als hobby'ist.
Ik heb termen gehoord als DNS en IIS. Ik dacht dat een DNS bij de provider stond, weet niet of dit er mee te maken heeft?

Iemand een richting waar ik in kan zoeken?

Als ik een leuke signature bedenk, zijn jullie de eerste die het weten

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 18:06

iMars

Full time prutser

Op mijn webserver, Linux, heb je dedicated en shared hosting. Is het ip wat jij gebruikt shared hosting? (sorry, weet niet hoe dat heet in windows).

Koop hier mijn P1 reader :)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

http://www.thezpanel.com/
Bekijk eens of dit wat is, ook soort van plesk

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Ik heb geen verstand van Windows (als webserver) dus die vragen kan ik niet beantwoorden maar Plesk draaid prima met PHP5 en MySQL 5.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 10:54
Plesk en andere meuk heb je hiervoor niet nodig?
Wat heb je zelf al gedaan voor het uitzoekeb van dit probleem?

Wat je nodig hebt is een NameSerever (DNS)
Vervolgens moet je domain namen reseveren en deze forwarden naar jouw name server. Zie Google of anders de KB van MS hoe je dit moet opzetten. dit een tammelijk lang verhaal :)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
jbweb schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:40:
...
Je kan natuurlijk een control panel installeren als Plesk, maar dit werkt niet in combinatie met php5 en Mysql5. Daarnaast kost dit veel geld, wat ik niet heb als hobby'ist.
Ik heb termen gehoord als DNS en IIS. Ik dacht dat een DNS bij de provider stond, weet niet of dit er mee te maken heeft?

Iemand een richting waar ik in kan zoeken?
Je zegt dat je Apache geinstalleerd hebt, dan heb je niets te maken met IIS. Verder zul je uiteraard wel de DNS van je domeinen correct moeten installeren.

Zoek eens wat basisdingen op van DNS, en mbt het hosten binnen Apache zit er een hele prima handleiding bij, zoek eens op virtual hosts

Als het een dedicated server betreft zou ik hem, gezien je kennisnivo, laten installeren. Of dedicated uberhaupt zo'n slimme oplossing is vraag ik me af. Als je amper de basis beheerst loop je een aardig risico op problemen. Naast ellende met je hostingprovider krijg je meestal ook 1:1 de data doorgefactureerd.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik snap de combinatie van de software niet zo goed?

Waarom Win2k3 icm apache en mysql? En hobby en Win2k3 server snap ik ook niet zo goed? Begrijp me niet verkeerd, Win2k3 is de beste windows server versie tot nu toe en ik gebruik het tot volle tevredenheid (de combi IIS/MSSQL/ASP.Net). Ook heb ik Linux (icm Apache, PHP en MySQL) onder mijn beheer trouwens.

Over de "normale" combinaties is meestal ook veel meer te vinden op het net.

• jbweb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-10-2023

jbweb

professional noob

Topicstarter
Het is een hobby, en helaas kan ik niet zo goed overweg met Linux. Shame shame, ik weet het.
Maar aangezien ik Windows wel aardig onder de knie heb en zeker heel wat weet van apache, mysql enz. was dit voor mij dus de enige nuttige oplossing. Het gebrek aan verstand zit hem echt in het routeren van domeinen (of hoe je dat dus noemt).

IIS is de webserver van windows? Dus dat heeft geen invloed. Virtual hosts in apache zijn mij weer wel bekend, maar ik dacht altijd dat dat een soort hack was en niet een oplossing zoals deze bedoeld was.

Ik begrijp dat het dus alleen de Nameserver (DNS) is wat ik nodig heb? Domein registreren kan bij de provider... Zijn daar nog verschillende tools voor, of is dat weer een Microsoft dingetje?

Als ik een leuke signature bedenk, zijn jullie de eerste die het weten

Pagina: 1