problemen met 2 kaarten in 1 systeem

Pagina: 1
Acties:

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
hallo,

Ik heb 2 weken terug een GF 7300 GT gekocht voor mijn 3e en 4e monitor.
Ik heb er al een NV GF 8800 GTS in zitten.

Dit lijkt toch niet helemaal lekker samen te werken.

Als ik eerst de driver van de 8800 installeer en daarna de 7300 driver uitpak en deze appart via apparaatbeheer toewijs was mijn 7300 dan gaat mijn computer na opnieuw opstarten compleet over de zeik. ik krijg heeel snel een blauw scherm te zien en dan herstart me pc weer en laad dus geen windows.

echter als ik in safemode de drivers van de kaarten opnieuw appart toewijs is het probleem verholpen.
maar als ik dan mijn 7300 gebruik is mijn pc zooo ontzettend sloom dat ik bijvoorbeeld geen zware 3d applicatie als 3ds max kan draaien. schakel ik echt mijn 7300 uit via device manager dan is het probleem weg.

Ik gebruik een SLI mobo en een 8800 GTS en 7300GT op een en het zelfde mobo.

Weet iemand of ik misschien iets probeer wat totaal niet mogelijk is? of wat misschien het probleem kan verhelpen?

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Op een SLI moederbord is het toch de bedoeling om twee exact dezelfde identieke videokaarten te gebruiken?

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:33
Juist. SLI is er voor bedoel om 2 identieke chips met elkaar te laten werken. (dus merken door elkaar gooien en de een 256MB en de ander 512MB kan wel, al is het beter om 2 echt identieke te pakken)

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
MiramarVTM schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:24:
Juist. SLI is er voor bedoel om 2 identieke chips met elkaar te laten werken. (dus merken door elkaar gooien en de een 256MB en de ander 512MB kan wel, al is het beter om 2 echt identieke te pakken)
Ik gebruik de kaarten NIET in SLI opstelling ik gebruik ze dedicated van elkaar dus dan zou het theoretisch moeten werken wat ik ook meerdere keren voorbij heb zien komen op dit forum...

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Maar het kan gewoon niet in de vorm van SLI ! Wat voor moederboard gebruik je als ik vragen mag ?

FiXxXeR

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

^^ zucht de kaarten worden ook NIET in SLI gebruikt! SLI staat ook niet aan op het mobo (als het goed is he! anders bij deze ff nalopen)

Gewoon 2 losse videokaarten, zoals in bijna ieder systeem kan. Dat het mobo nu SLI ondersteund is weinig boeiend hiervoor.

[ Voor 43% gewijzigd door Cio op 05-04-2007 10:03 ]

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-07 11:07
Het probleem bij jou is denk ik dat je twee drivers moet installeren, omdat de 8800 'te nieuw' is, en daardoor zijn eigen drivers heeft. Twee drivers voor hetzelfde merk videokaart schijnt vaker mis te gaan, heb ik begrepen. Op de nVidia site staat dat de drivers voor de 8800 op dit moment alleen de 8800 ondersteunen (joh). Omdat er 'op dit moment' staat, denk ik dat daar wel verandering in gaat komen. De vraag is alleen hoe lang dat gaat duren.

En even voor de duidelijkheid, voor de mensen die het nog steeds niet begrijpen ;) : Op een SLi moederbord kun je gewoon twee verschillende videokaarten gebruiken, alleen is SLi niet bruikbaar. Dat wordt het pas als de kaarten (ongeveer, maar het liefst helemaal) gelijk zijn. Ik heb een SLi systeem met twee 6600GT's en die zijn gewoon allebei apart in gebruik (2x monitor, 1x tv). Op het moederbord (P5ND2-SLi) staat het kaartje trouwens wèl op DUAL video cards.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

@Peenutzz
Jumpers op mobo op SLI dus, maar SLI niet aangevinkt in de driver?

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-07 11:07
Cio schreef op donderdag 05 april 2007 @ 11:13:
@Peenutzz
Jumpers op mobo op SLI dus, maar SLI niet aangevinkt in de driver?
Inderdaad, in de driver niet aangevinkt.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

er is een optie
Gebruik de zelfde drivers voor je 8800serie.
Pak die driver en verandert de inf file zodat jouw 7300gt kaart word herkent.
Ja dit kan .
Zelf ook een tijd op mijn 7900gt in sli de drivers gebruikt van de 8800serie.
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=788271
driver versie 9.7.4.4
Had inderdaad de verkeerde link
Probleem is wel dat als je de drivers van de 8serie op de 7serie dat je snelheid in games zeer word vermindert

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2007 19:09 ]

Pagina: 1