Lege regels verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.571 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:56
Ehm ik heb iets vaags met Frontpage (versie 2003), het html bestand is ineens 1,4mb groot en ik heb geen backup meer. Ik vond het al zo vreemd dat de pagina zo traag laadde.

Wat blijkt nu, Frontpage heeft een heleboel lege regels gecreerd tot en met Sint-Juttemes..
Het loopt wel door tot en met regel 99999 en wie weet hoeveel nog verder. Nu zit ik met een html file van 1,4 mb. Niet bepaald bevordelijk dus voor de snelle start van je site.

Ik heb even zitten rondkijken, maar ik kan niet echt uitvogelen hoe ik al die lege regels kan verwijderen. Handmatig in notepad is erg omslachtig. In Word (versie 2007) krijg ik de code niet eens in beeld, maar de hele pagina. Het moet wel kunnen met Word maar ik weet niet exact hoe.

Wie heeft een (gouden) tip voor me?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:20

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Men neme een text editor dat regular expressions kan uitvoeren, en doe een search&replace daarmee? Voorbeeld van zo'n texteditor: TextPad, UltraEdit.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Download Notepad++, open het Search & Replace venster, typ "\n" bij RegExp Search, laat Replace By... leeg, en hit "Replace All".

Klaar is Kees.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 09:15
...en als je 't echt klein wil hebben, ga er dan nog een keer met Tidy overheen (waarschuwing: het wordt er niet leesbaarder van! :P)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:20

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

CodeCaster schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:04:
Download Notepad++, open het Search & Replace venster, typ "\n" bij RegExp Search, laat Replace By... leeg, en hit "Replace All".

Klaar is Kees.
Is het niet \n\r (of \r\n) met Windows? En zou dit niet *elke* regel samenvoegen tot 1 enorme lange regel? (Ik zie geen anchors)

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:56
Dat de oplossing ook altijd komt aanwaaien NA dat ik een topic op GoT gepost heb.... Ik lijk er wel talent voor te hebben...

Clear Blank Lines

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Trinsec schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:08:
[...]

Is het niet \n\r (of \r\n) met Windows? En zou dit niet *elke* regel samenvoegen tot 1 enorme lange regel? (Ik zie geen anchors)
Oeps, niet over nagedacht. \n\n dan.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 10:18
Je kan ook het document openen met dreamweaver en daar "clean code" laten draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Anyways; het is niet zo moeilijk door even te zoeken op GoT had je dit ook zelf wel kunnen vinden :) Ik nodig je dan ook uit dit in het vervolg te doen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.