Toon posts:

[PHP5/MySQL5] Geneste categorieen weergeven

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen ;)

Ik heb veel informatie gevonden over het weergeven van geneste categorieen.
Uiteindelijk kwam ik bij een PEAR pakket aan;
DB_NestedSet.

Er bleek erg weinig support voor dit pakket maar uiteindelijk kreeg ik het samen met een tutorial
toch aan het werk.

Niet met MDB2 overigens, maar met DB.
MDB2 wordt wel ondersteund maar ik kreeg m niet te pakken (class not found). Misschien omdat NestedSet ook als subpackage van DB geinstalleerd wordt. Maar dit kon ik ook niet voorkomen.

Uitendelijk leek het vanmiddag dan toch te werken, ik heb samen met HTML_TreeMenu (HTML_Menu werkte ookal niet :( ). output gegenereerd.

Ik moest eerst wel het een en ander vervormen aan de DB_NestedSet_TreeMenu class want die echode de hele javascript zooi gewoon en dit kan ik me niet permiteren met een template engine.

Uiteindelijk kreeg ik dit ook voorelkaar maar toen uiteindleijk de tree naar voren kwam waren er nog twee problemen
  • De code werd voor alle andere code geplaatst, dus voor de doctype declaration
  • De tree werd helemaal niet geindent. Alhoewel ik toch echt alle benodigde eigenschappen had toegevoegd
Hebben jullie misschien nog advies voor mij?
Wordt er een beetje wanhopig van :/

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06

TheDane

1.618

Ik heb zelf een functie geschreven die zichzelf recursief aanroept voor alle child records van een gegeven parentID. Deze functie spuugt een xml set uit met daarin id, name en depth. Daar kan ik vervolgens in andere code in principe alles mee doen wat ik wil. menustructuren, overzichten, etc.

Voor een set van +/- 100 categorieen is dit prima te doen, en het performanceverlies valt ook reuze mee. Waarom schrijf je zelf ook niet iets?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb 1000 categorieen. Maar weet niet echt hoe ik dit het beste kan aanpakken als ik het zelf zou maken.

• bsbfx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 12:54
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:15:
Hmm ik heb 1000 categorieen. Maar weet niet echt hoe ik dit het beste kan aanpakken als ik het zelf zou maken.
Dat werkt vrij eenvouding. Wat je namelijk doet is een functie schrijven welke vanaf een bepaalde node in de database gaat zoeken naar children van een bepaald type. Op het moment dat de functie een child vindt laat je de functie zichzelf aanroepen om te kijken of de child node nog children van het type heeft waarnaar je opzoek bent etc etc.

Of je dit dan opslaat in een array of gelijk weergeeft moet je zelf weten maar zo kan je heel simpel hele complexe boomstructuren afzoeken / weergeven.

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

xces

To got or not to got..

ik zeg mptt, zoek maar eens hier op GOT.

Bliek hier eens voor de theorie:
http://www.sitepoint.com/...rarchical-data-database/2
http://www.sitepoint.com/...rarchical-data-database/3

Bliek hier voor een kant en klare klasse:
http://codingforums.com/showthread.php?t=79773

Ik heb uiteindelijk mijn eigen versie gemaakt, gebaseerd op de theorie van sitepoint.