[XP+Vista/wifi] shares werken maar in één richting

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Setup:

XP Laptop == (wifi) == D-Link Router == (wifi) Vista desktop

Vroeger kon ik noch van noch naar mijn laptop kopiëren (die via een D-Link router draadloos in verbinding staat met mijn desktop). Sinds ik IPv6 gedeïnstalleerd heb op mijn XP machine (had ik voor de gein staan), kan ik wel weer naar mijn laptop kopiëren. Echter, kopiëren naar mijn desktop gaat niet. Zelfs het kleinste bestandje van 30 kb kan hij niet kopiëren. Vroeger liep ik met USB sticks rond, maar nu ik ook een laserprinter aan mijn desktop heb en er niet naar kan printen vanop mijn laptop, vind ik de maat wel een beetje vol.

Altijd krijg ik dezelfde melding: kan xxx niet kopiëren: "de opgegeven netwerknaam is niet langer beschikbaar."

Nu kan ik de boel wel formatteren, maar liever niet (vooral omdat ik mijn data alvast niet over het netwerk kan backuppen).

Het internet leert mij niets bij.. dus ben ik hier maar ten einde raad komen aankloppen.

• bluppfisk
  • Niet online
O ja, ze kunnen mekaar wel zien, en files lezen gaat ook wel. Maar files kopiëren (ondanks goeie permissions) gaat niet. Firewalls aan beide kanten uit.

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Lezen gaat dus wel. Kopieren is dus ook lezen, dus dat is het probleem niet, maar aan de andere kant moet er geschreven kunnen worden, als je "pusht", je kopieert dan van de pc waar je zit naar de andere. Heb je schrijfrechten?
Of kopieer je vanaf de andere kant naar je toe? Dat is niet anders dan lezen en kan je zoals je zelf zegt.

• bluppfisk
  • Niet online
Ja rechten allemaal in orde, en met een kábeltje (rechtstreekse verbinding) gaat het wel. Maar via mijn accesspoint niet, terwijl het voor andere pc's op het netwerk geen probleem is om naar mijn desktop te kopiëren. (dus schrijven, pushen, geef 't kind een naam).

• bluppfisk
  • Niet online
bump.

• bluppfisk
  • Niet online
Bedankt, maar als het op de MS Knowledge Base staat, heb ik het zeker gelezen. Oplossingen echter niet gevonden.. Gewoon laptop eens formatteren. Toch jammer dat het altijd op die manier moet ):

[ Voor 26% gewijzigd door bluppfisk op 07-04-2007 14:55 ]

Verwijderd

bluppfisk schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 14:50:
Bedankt, maar als het op de MS Knowledge Base staat, heb ik het zeker gelezen. Oplossingen echter niet gevonden.. Gewoon laptop eens formatteren. Toch jammer dat het altijd op die manier moet ):
Heb t idee dat een reinstall dit probleem niet gaat verhelpen, aangezien het prima werkt met een kabeltje.

Wat rechten betreft, zowel ntfs als share rechten ingesteld, log je in met een specifieke gebruiker oid ?
schakel beide firewalls uit, als ie door de D-Link moet, reboot dat ding dan ook eens.

• bluppfisk
  • Niet online
Dlink rebooten heb k gedaan, firewalls heb ik niet (ook de ingebouwde XP / Vista FW's uitgeschakeld)
Aangezien het met een kabeltje wel werkt, denk ik niet dat het verschil maakt of ik nu met een bepaalde gebruiker inlog of niet (maar dat doe ik niet, het zijn gewoon shares met alle permissions open: everyone heeft write and read.)

edit: de andere computers in het netwerk hebben dat probleem blijkbaar niet. Iedereen kan van en naar mijn desktop kopiëren (die een beetje als fileserver dienst doet), behalve mijn laptop, die wil geen data versluizen naar de desktop. Met de laptop kan ik wel files ván de desktop lezen, maar vanaf een bepaalde bestandsgrootte haakt ie ook af (>300 mb geloof ik)

[ Voor 35% gewijzigd door bluppfisk op 07-04-2007 15:28 ]

Verwijderd

bluppfisk schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 15:21:
Dlink rebooten heb k gedaan, firewalls heb ik niet (ook de ingebouwde XP / Vista FW's uitgeschakeld)
Aangezien het met een kabeltje wel werkt, denk ik niet dat het verschil maakt of ik nu met een bepaalde gebruiker inlog of niet (maar dat doe ik niet, het zijn gewoon shares met alle permissions open: everyone heeft write and read.)

edit: de andere computers in het netwerk hebben dat probleem blijkbaar niet. Iedereen kan van en naar mijn desktop kopiëren (die een beetje als fileserver dienst doet), behalve mijn laptop, die wil geen data versluizen naar de desktop. Met de laptop kan ik wel files ván de desktop lezen, maar vanaf een bepaalde bestandsgrootte haakt ie ook af (>300 mb geloof ik)
En hoe staan je NTFS rechten op je gedeelde mappen, die over rulen je share rechten namelijk.. dat was mijn punt eigenlijk.

• bluppfisk
  • Niet online
Je bedoelt gewoon de file permissions? Ook: iedereen alle toegang. Allicht, want het kan vanop andere computers wél.

S

[ Voor 26% gewijzigd door bluppfisk op 09-04-2007 22:05 ]

• bluppfisk
  • Niet online
bump. Printen gaat overigens ook niet vanop de laptop. (Printer hangt aan de desktop). Wel vanop eender welke andere computer in het netwerk.

[ Voor 33% gewijzigd door bluppfisk op 10-04-2007 20:43 ]

• bluppfisk
  • Niet online
He. Ik heb voor de gein eens een nieuwe gebruikersaccount aangemaakt op mijn laptop, met een andere naam en ander wachtwoord. Toen ik daarmee inlogde, zag ik tot mijn verbazing dat ik zonder problemen kon printen en kopiëren naar mijn desktop. Ja, ik log in met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord op beide computers, omdat ze allebei van mij zijn.

Nu: is het écht onmogelijk om op hetzelfde netwerk met dezelfde naam in te loggen (ik heb geen domein, wel een werkgroep)? Of is er een instelling verkeerd? Ik voel dat ik er bijna ben, enkel nog een duwtje nodig van een expert...

Verwijderd

bluppfisk schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 23:49:
He. Ik heb voor de gein eens een nieuwe gebruikersaccount aangemaakt op mijn laptop, met een andere naam en ander wachtwoord. Toen ik daarmee inlogde, zag ik tot mijn verbazing dat ik zonder problemen kon printen en kopiëren naar mijn desktop. Ja, ik log in met dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord op beide computers, omdat ze allebei van mij zijn.

Nu: is het écht onmogelijk om op hetzelfde netwerk met dezelfde naam in te loggen (ik heb geen domein, wel een werkgroep)? Of is er een instelling verkeerd? Ik voel dat ik er bijna ben, enkel nog een duwtje nodig van een expert...
dubbel gedrukte deel volg ik echt niet. heb echter sterk het idee dat het niet aan mij ligt..

Van welke groep is je gebruikersnaam lid? Maak m lid van administrators, en je hebt gewoon alle rechten.

• bluppfisk
  • Niet online
Nee wat ik bedoel is dat ik zowel op mijn laptop als op mijn desktop een lokale account Sander heb (allebei lid van Administrators). Dus ik log op beide computers met dezelfde naam en wachtwoord in. Als ik echter met een andere gebruikersnaam op mijn laptop inlog, werkt alles pico-bello.

Verwijderd

Dan kan het niet anders zijn, dan dat er of een policy actief is, of er staat een deny voor de administrator groep "ergens" maar als je daar niet veel mee doet, heb je de meeste kans dat 1 van de profielen niet deugt.

De gebruiker sander verwijderen en opnieuw aanmaken zou dan goed moeten werken. Pas wel op dat je even een backup maakt, ivm met mail en derg. instellingen.

• bluppfisk
  • Niet online
Nope. zelfs formatteren en alles hielp geen fuck. Ben dan uiteindelijk op 64-bits WEP encryptie overgeschakeld (voorheen had ik WPA met een ASCII passphrase van 10 karakters geloof ik, is daar iets mis mee?), en toen draaide het allemaal als een tierelier.

Toch bedankt voor jullie hulp!

• bluppfisk
  • Niet online
Aan de andere kant wil ik wel nog graag weten waarom een ASCII passphrase van 10 characters voor problemen zou moeten zoeken en een 64bits WEP niet (met evenveel tekens dus in feite). O, en, was WEP niet minder secure dan WPA? Anders D-link hiervan eens op de hoogte brengen
Pagina: 1