[LAPTOP]Beeld is zwart na het opstarten zonder netstroom

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een paar maanden(3) , en nieuwe laptop.
Het gaat om de compaq presario c300:
Intel centrino Duo T2050 @ 1,6Ghz
1024MB Ram
128MB videoram (Shared)

Nu zit ik al een aantal weken met een probleem.
Zodra ik mijn laptop inschakel met netstroom , werkt alles naar behoren.
Echter , schakel ik de laptop in zonder netstroom , dan blijft mijn beeldscherm hartstikke donker.
Het beeld staat echter wel aan , als ik namelijk het scherm een beetje kantel in het licht , dan kan ik nog net het inlogscherm een beetje zien.
Ook na het inloggen blijft het scherm nog steeds zwart.

Klap ik mijn scherm dicht , schakel de netstroom weer in , en klap mijn scherm weer open , dan doet hij het weer wel.

Overigens is dit natuurlijk ook bij een batterij die volledig is opgeladen

Ik dacht eerst dat het probleem alleen onder Windows(Media Center Edition) zich bevond.
Maar sinds een week heb ik linux in dualboot draaien , en daarbij is het exact hetzelfde probleem.
Sterker nog , in het bootmenu(GRUB) , doet het probleem zich voort.

Natuurlijk zit er na 3 maanden nog garantie op de laptop.
Maar ikzit al sinds geruime tijd in Spanje voor mijn stage.
En dus even terug gaan naar de Media Markt , dat gaat dus even niet , vandaar dat ik hoop dat jullie misschien mij iets verder kunnen helpen.

www.degroot-it.nl

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-01 21:57
Begin is met je powersaving instellingen door te lopen. Meestal kan dat gewoon via het configuratiescherm, maar soms heb je er een speciaal tooltje voor nodig.

Vraag: Stel, je zet je laptop aan met netstroom, start `m gewoon op naar Windows, en trekt vervolgens de netstroom eruit. (Zonder scherm dicht etc). Wat gebeurt er dan?

• degroot
  • Niet online
Nijn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:10:
Begin is met je powersaving instellingen door te lopen. Meestal kan dat gewoon via het configuratiescherm, maar soms heb je er een speciaal tooltje voor nodig.

Vraag: Stel, je zet je laptop aan met netstroom, start `m gewoon op naar Windows, en trekt vervolgens de netstroom eruit. (Zonder scherm dicht etc). Wat gebeurt er dan?
Dan doet hij nog wel steeds gewoon , was ik trouwens vergeten te melden

www.degroot-it.nl

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:29
Staat je brightness op de accu dan niet gewoon helemaal uit? Dit zou namelijk ingesteld kunnen zijn dat deze op de accu automatich naar het minimum/uit gaat. Probeer die eerst aan/omhoog te scroeven met de Fn toetsen.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Het klinkt als een bug in het powersavings-gedeelte. Het display hoort *iets* donkerder te zijn op accu, maar helemaal uit is wat te veel natuurlijk...
Garantie?

• degroot
  • Niet online
degroot schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:04:
Natuurlijk zit er na 3 maanden nog garantie op de laptop.
Maar ikzit al sinds geruime tijd in Spanje voor mijn stage.
En dus even terug gaan naar de Media Markt , dat gaat dus even niet , vandaar dat ik hoop dat jullie misschien mij iets verder kunnen helpen.
Dat met die functie toetsen zal ik eens even proberen.
Maar volgens mij had ik dat al eens geprobeerd , kan het me alleen niet zo goed herinneren.

EDIT:
Geprobeerd , en het werkte niet direct.
kreeg wel hele rare bliepjes.
Toen opnieuw geboot , en nu schijnt het te werken , tot 2 maal toe zelfs.
Dus ik heb er wel weer vertrouwen in!

iig bedankt voor jullie support

[ Voor 86% gewijzigd door degroot op 04-04-2007 20:07 ]

www.degroot-it.nl

Pagina: 1