Ik heb sinds een paar maanden(3) , en nieuwe laptop.
Het gaat om de compaq presario c300:
Intel centrino Duo T2050 @ 1,6Ghz
1024MB Ram
128MB videoram (Shared)
Nu zit ik al een aantal weken met een probleem.
Zodra ik mijn laptop inschakel met netstroom , werkt alles naar behoren.
Echter , schakel ik de laptop in zonder netstroom , dan blijft mijn beeldscherm hartstikke donker.
Het beeld staat echter wel aan , als ik namelijk het scherm een beetje kantel in het licht , dan kan ik nog net het inlogscherm een beetje zien.
Ook na het inloggen blijft het scherm nog steeds zwart.
Klap ik mijn scherm dicht , schakel de netstroom weer in , en klap mijn scherm weer open , dan doet hij het weer wel.
Overigens is dit natuurlijk ook bij een batterij die volledig is opgeladen
Ik dacht eerst dat het probleem alleen onder Windows(Media Center Edition) zich bevond.
Maar sinds een week heb ik linux in dualboot draaien , en daarbij is het exact hetzelfde probleem.
Sterker nog , in het bootmenu(GRUB) , doet het probleem zich voort.
Natuurlijk zit er na 3 maanden nog garantie op de laptop.
Maar ikzit al sinds geruime tijd in Spanje voor mijn stage.
En dus even terug gaan naar de Media Markt , dat gaat dus even niet , vandaar dat ik hoop dat jullie misschien mij iets verder kunnen helpen.
Het gaat om de compaq presario c300:
Intel centrino Duo T2050 @ 1,6Ghz
1024MB Ram
128MB videoram (Shared)
Nu zit ik al een aantal weken met een probleem.
Zodra ik mijn laptop inschakel met netstroom , werkt alles naar behoren.
Echter , schakel ik de laptop in zonder netstroom , dan blijft mijn beeldscherm hartstikke donker.
Het beeld staat echter wel aan , als ik namelijk het scherm een beetje kantel in het licht , dan kan ik nog net het inlogscherm een beetje zien.
Ook na het inloggen blijft het scherm nog steeds zwart.
Klap ik mijn scherm dicht , schakel de netstroom weer in , en klap mijn scherm weer open , dan doet hij het weer wel.
Overigens is dit natuurlijk ook bij een batterij die volledig is opgeladen
Ik dacht eerst dat het probleem alleen onder Windows(Media Center Edition) zich bevond.
Maar sinds een week heb ik linux in dualboot draaien , en daarbij is het exact hetzelfde probleem.
Sterker nog , in het bootmenu(GRUB) , doet het probleem zich voort.
Natuurlijk zit er na 3 maanden nog garantie op de laptop.
Maar ikzit al sinds geruime tijd in Spanje voor mijn stage.
En dus even terug gaan naar de Media Markt , dat gaat dus even niet , vandaar dat ik hoop dat jullie misschien mij iets verder kunnen helpen.
www.degroot-it.nl