Apple met acht cores Prijs is net geen 4000 dollar

Pagina: 1
Acties:

• pling
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-01 21:44

pling

Lekker Kepjoeteren

Topicstarter
Apple met acht cores eindelijk officieel gepresenteerd.

Als ik de goedkoopste acht core configureer in de winkel is de prijs is net geen 4000 dollar ($3,997.00) ipv net geen 5000 dollar.

Subtotal $3,997.00

Estimated Ship:
3-5 business days

Free Shipping
Overnight shipping options available

Specifications
Two 3.0GHz Quad-Core Intel Xeon
1GB (2 x 512MB)
250GB 7200-rpm Serial ATA 3Gb/s
NVIDIA GeForce 7300 GT 256MB (single-link DVI/dual-link DVI)
One 16x SuperDrive
Apple Keyboard and Mighty Mouse - U.S. English
Mac OS X - U.S. English

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik wilde hetzelfde posten, maar misschien is het handig het artikel er even bij te melden enzo. Het gaat dus om nieuws: Apple met acht cores eindelijk officieel gepresenteerd

Opmerking 1: het instapmodel Mac Pro is 2200 dollar. De versie met twee quad core processoren is een upgrade, geen 'Octo Core basismodel'

Opmerking 2: zoals hierboven al vermeld is het goedkoopste 3,0 Octo model 4000 dollar, en geen $5000. Voor $5000 heb je 1 TB opslag, 2 GB geheugen en een 512 MB Radeon 1900 XT naast die 8 3,0 GHz Cores.

Opmerking 3: Zoals iemand in de commentaren ook al opmerkt, de toon van het artikel komt me wat vreemd over. 'Instapmodelletje', 'beeldpuntjes', 'nog beperkt tot twee stuks ook'.. Het klinkt wat zeurderig, maar dit artikel straalt een 'is dat alles' gevoel uit. Vergeet niet dat die 'slechts twee stuks' wel twee 30" schermen zijn, bijvoorbeeld. Zat de nieuwsposter te wachten op een Octo Core voor de prijs van de vorige Quad Core soms? :P

Opmerking 4: als we toch bezig zijn, de nieuwe Mac Pro is een uurtje geleden verschenen, niet vanochtend. Ik weet niet of ze misschien de amerikaanse ochtend bedoelden, maargoed :)

[ Voor 9% gewijzigd door Hertog op 04-04-2007 18:59 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

De prijs is gefikst :) Uiteraard wordt in het stuk alleen informatie over de 8core-config besproken. Dat je ook goedkopere Mac Pro's kan aanschaffen boeit in het licht van dit artikel natuurlijk niet: waar het om gaat is dat Apple een eight way heeft uitgebracht, en daar heeft de info dus betrekking op. Wat de beeldschermen betreft: er staat duidelijk in het artikel dat het apparaat met acht schermen overweg kan. Dat de prijs met twee (zij het verrekt grote) exemplaren al in de categorie 17K zit, is daarom het melden wel waard, dacht ik zo: stel je zelf maar even voor wat zo'n machine met acht van die Cinema Displays dan wel niet moet kosten. 'Is dit alles' is niet de indruk die ik krijg als ik die tekst lees :X Het instapmodel is daarbij vergeleken behoorlijk goedkoop, wat een verkleinwoord prima rechtvaardigt, lijkt mij zo :) Dat beeldpunten klein zijn is té triviaal, dus daar ga ik maar even niet op in.

En het apparaat is echt een heel stuk eerder online verschenen dan 17:53 Nederlandse tijd, hoor ;) Ik heb de precieze tijd niet meegekregen, maar volgens mij was dat zelfs nog wel de Nederlandse morgen.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rataplan schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:56:

En het apparaat is echt een heel stuk eerder online verschenen dan 17:53 Nederlandse tijd, hoor ;) Ik heb de precieze tijd niet meegekregen, maar volgens mij was dat zelfs nog wel de Nederlandse morgen.
Dat ding is gistermiddag Nederlandse tijd in de Store verschenen, wat erop neerkomt dat dat ding ergens in de morgen beschikbaar werd gemaakt in de USA. Een paar minuutjes voordat ik dat ding in de submitqueue heb gegooid :).

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Rataplan schreef op donderdag 05 april 2007 @ 08:56:
De prijs is gefikst :) Uiteraard wordt in het stuk alleen informatie over de 8core-config besproken. Dat je ook goedkopere Mac Pro's kan aanschaffen boeit in het licht van dit artikel natuurlijk niet: waar het om gaat is dat Apple een eight way heeft uitgebracht, en daar heeft de info dus betrekking op.
Wat ik bedoelde is meer dat de schrijfwijze nu reacties oproept als 'wie bied er nu een 8-core machine met maar 1 GB geheugen en 250 GB schijfruimte aan' terwijl Apple dit niet doet. Dat 'instapmodel' is een geconfigureerde optie op de site, geen basismodel van Apple zelf. Ik begrijp je punt wel, maar de formulering is ietwat onduidelijk, zoals ook blijkt uit de reacties.
Wat de beeldschermen betreft: er staat duidelijk in het artikel dat het apparaat met acht schermen overweg kan. Dat de prijs met twee (zij het verrekt grote) exemplaren al in de categorie 17K zit, is daarom het melden wel waard, dacht ik zo: stel je zelf maar even voor wat zo'n machine met acht van die Cinema Displays dan wel niet moet kosten.
Ok, duidelijk.
'Is dit alles' is niet de indruk die ik krijg als ik die tekst lees :X Het instapmodel is daarbij vergeleken behoorlijk goedkoop, wat een verkleinwoord prima rechtvaardigt, lijkt mij zo :) Dat beeldpunten klein zijn is té triviaal, dus daar ga ik maar even niet op in.
Het was meer mijn algehele indruk over de schrijfwijze, maargoed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Ik heb het even nagezocht en om 14.44 Nederlandse tijd ging de store weer open met de nieuwe Mac Pro erbij :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary