Toon posts:

PC (Audio/Video) via Coax

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

1) Ik wil graag de muziek die ik op de pc heb staan beneden kunnen afspelen.
2) Ik wil graag de films die ik op de pc heb staan op de tv kunnen afspelen.

Beide zou ik graag via al liggende coaxkabel willen laten gaan.
allereerst is dit uberhaupt mogelijk...?)

Zo ziet de situatie er nu uit:

Afbeeldingslocatie: http://time112.ti.funpic.de/huis.JPG

Nu zou ik dus de jack/audio kabel via de coax willen laten lopen zodat de radio hem beneden op kan vangen ofiets. mogelijk en zoja hoe?

Nu heb ik bij mij Graka 2 kabeltjes gekregen namelijk deze:

Afbeeldingslocatie: http://time112.ti.funpic.de/kab1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://time112.ti.funpic.de/kab2.JPG

Is het mogelijk om hier iets mee te doen om dit videosignaal over te zetten naar coax (zit er trouwens auto bij of is dit alleen beeld...

Ik vraag me gewoon de mogelijkheden af want het lijkt me echt ideaal als dit mogelijk is. de kabellengtes zijn trouwens wel behoorlijk lang. Ik denk van pc -> radio = 20 meter. hetzelfde geld voor pc -> tv

Help me out please..

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 11:52
composiet videosignaal over coax is gewoon mogelijk, dat zijn de gele stekkers, beeldkwaliteit daarvan is echter niet al te super... en over een grotere afstand weet ik helemaal niet hoe het is.

audio zou digitaal misschien wel mogelijk zijn... ?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:48

GaMeOvEr

Is een hork.

Marmitek Megavideo 55.

http://www.marmitek.nl/

Aannames zijn fataal.

• Jag
  • Laatst online: 00:55

Jag

Je kan of een video signaal over die coax gooien of een enkel (digitaal) audio signaal, niet allebei tegelijk. Dus als je wilt wat je voorstelt, zul je sowieso extra kabels moeten trekken.

Je kan daarvoor coax kabels gebruiken, type RG59 (wat je nu ook hebt liggen). Afhankelijk van wat voor inputs die tv heeft, moet je 2 coax kabels plus coax kabels voor video naar de tv trekken. En 1 of 2 coax kabels naar de stereo beneden, afhankelijk van of die stereo een coaxiale digitale input heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Jag schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:06:
Je kan of een video signaal over die coax gooien of een enkel (digitaal) audio signaal, niet allebei tegelijk. Dus als je wilt wat je voorstelt, zul je sowieso extra kabels moeten trekken.

Je kan daarvoor coax kabels gebruiken, type RG59 (wat je nu ook hebt liggen). Afhankelijk van wat voor inputs die tv heeft, moet je 2 coax kabels plus coax kabels voor video naar de tv trekken. En 1 of 2 coax kabels naar de stereo beneden, afhankelijk van of die stereo een coaxiale digitale input heeft.
Ok, dus het is niet zo; stel ik leg mijn output van mijn pc aan de coax vast dat mijn tv dat dan door de andere kanalen als een appart kanaal kan gaan zien?

extra kabels trekken zit er niet in dan laat ik het voor wat het is maar ik kan dus wel de kabel rechtstreeks koppelen beneden van pc naar tv bijvoorbeeld en dan moet het dus wel kunnen? ZOja hoe krijg ik dan zowel video als audio over die lijn?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Tv encoder gebruiken, zet je beeld en geluid op een frequentie.
Ook handig, kun je meteen een ir ontvanger aan je pc hanger en beneden met de afstandbediening alles selecteren. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten, €56,50.

[ Voor 83% gewijzigd door |sWORDs| op 04-04-2007 18:20 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

Geen idee wat je budget is, maar al eens gedacht aan pinnacle showcenter (of soortgelijke varianten)?
Via een UTP netwerk kun je met gemak 100 meter afleggen zonder verlies van kwaliteit, bovendien kun je dan vanachter je tv je media op je pc uitkiezen en afspelen :)

edit: indien je een wifi-kaartje in je pc drukt hoef je geeneens extra kabels te trekken.
En je audioset kun je dan wellicht op die showcenter aansluiten (met dus 1 extra te trekken kabel).

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-04-2007 18:18 ]

• Jag
  • Laatst online: 00:55

Jag

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:11:
[...]

Ok, dus het is niet zo; stel ik leg mijn output van mijn pc aan de coax vast dat mijn tv dat dan door de andere kanalen als een appart kanaal kan gaan zien?

extra kabels trekken zit er niet in dan laat ik het voor wat het is maar ik kan dus wel de kabel rechtstreeks koppelen beneden van pc naar tv bijvoorbeeld en dan moet het dus wel kunnen? ZOja hoe krijg ik dan zowel video als audio over die lijn?
Had een beetje voor mijn beurt gepraat, kennelijk zijn er wel apparaatjes die audio en video kunnen RF moduleren zodat je met 1 coax kabel audio en video kan versturen. Zal vast geen geweldige kwaliteit zijn, maar het is wel een oplossing zonder extra kabels te hoeven trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dus het beeld dat ik nu voor me heb.

! er kan maar 1 signaal over de kabel. audio of video

dan kan ik dus het geluide benden wel realiseren, maar de tv niet want ik kan niet het geluid gesynct met het beeld op de kabel zijn (tenzij ik een kasje apparaatje koop die dat doet).

correct me if i'm wrong :)

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:07
Noemen ze die dingen niet videorecorder? :-p
Zonder gekheid een oude eventueel bandenvretende vhs/betamax/vcc recorder voldoet hiervoor prima

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

Topicstarter
cornelisprul schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:32:
Zonder gekheid een oude eventueel bandenvretende vhs/betamax/vcc recorder voldoet hiervoor prima
Ow inderdaad ik heb hier nog wel een videorecorder liggen damn geweldig, ga ik meteen proberen!!!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

cornelisprul schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:32:
De meeste videorecorders hebben alleen coax input.
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:31:
Ok dus het beeld dat ik nu voor me heb.

! er kan maar 1 signaal over de kabel. audio of video

dan kan ik dus het geluide benden wel realiseren, maar de tv niet want ik kan niet het geluid gesynct met het beeld op de kabel zijn (tenzij ik een kasje apparaatje koop die dat doet).

correct me if i'm wrong :)
Ja, maar niet als je er een modulator voor zet.

[ Voor 44% gewijzigd door |sWORDs| op 04-04-2007 18:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:36:
[...]

De meeste videorecorders hebben alleen coax input.
via de scart kan ik het toch netjes composiet regelen. zowel audio als video :)
er zit een geel/rood/wit input op die scartomzetter en een svideo. dat laatste zou een betere kwaliteit moeten geven niet? :)

is er trouwens nog een voorkeur of ik dan de AV1(euro) of de AV2(decoder) moet pakken.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 18:47 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:42:
[...]

via de scart kan ik het toch netjes composiet regelen. zowel audio als video :)
er zit een geel/rood/wit input op die scartomzetter en een svideo. dat laatste zou een betere kwaliteit moeten geven niet? :)

is er trouwens nog een voorkeur of ik dan de AV1(euro) of de AV2(decoder) moet pakken.
Dan heb je dus scart op je video, de genoemde oude beestjes hebben dat niet. Svideo is i.d.d. beter, maar zou die video ook svideo over scart ondersteunen?

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 16:08
maakt niet uit welke av je pakt....

Je kunt zelfs van boven terug naar beneden sturen over een bestaande verbidning, mits er geen versterker tussenzit...

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSmoke schreef op donderdag 05 april 2007 @ 00:25:
maakt niet uit welke av je pakt....

Je kunt zelfs van boven terug naar beneden sturen over een bestaande verbidning, mits er geen versterker tussenzit...
mjah daar had ik dus ook nog een vraag over. Heeft coaxsignaal een richting of kan ik gewoon heen en weer zenden beide kanten op als het maar op andere frq zit ofzo..... hoe zit dat precies?

Mijn huidige setup is overigens nu zo:

Afbeeldingslocatie: http://time112.ti.funpic.de/setup.JPG

Vanaf de pc gaat dus zowel geluid als beeld de scart in die op input staat in de AV1/2 dat is ook het kanaal waar de VCR op aan staat. Nu steekt de coax kabel van naar de tv terug naar de meterkast waar hij dus bij het splitterboxje terechtkomt. Nu weet ik dus ook niet of dit een oneway-boxje is of dat het signaal hier beide kanten doorheenkan.

Ik heb net even op deze setup de tv bekeken en handmatig alle freq's langs gegaan, maar kreeg nergens beeld te zien van de pc...

• LiquidSmoke
Je kunt gewoon doorheen sturen in elke richting, maar ik heb geen idee of het ook werkt met een versterker ertussen, kwestie van proberen...

Zoals je het hierboven tekent is het denk ik goed :)

Verwijderd

Topicstarter
LiquidSmoke schreef op donderdag 05 april 2007 @ 17:44:
Je kunt gewoon doorheen sturen in elke richting, maar ik heb geen idee of het ook werkt met een versterker ertussen, kwestie van proberen...

Zoals je het hierboven tekent is het denk ik goed :)
wat bedoel je precies met een versterker dan.

Op de manier zoals het hierboven getekent staat werkt het dus niet :(
kan dat aan dat verdeelboxje liggen? En als het beeld beide kanten op kan dan zou ik dus nu ook richting kabelmaatschappij aan het uitzenden zijn :s.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

Ik heb het nu zo:

PCaudio => VCR => {coax} ---------------- {coax} => Radio

Hoe kan ik nu de radio dit signaal op laten vangen en wat is bijvoorbeel de freq van de uitgang van de VCR die normaal dus naar de TV zal lopen. Ook met dezelfde setup met de TV als eindpunt geen resultaat.

HELP 8)7

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:31:
Ok,

Ik heb het nu zo:

PCaudio => VCR => {coax} ---------------- {coax} => Radio

Hoe kan ik nu de radio dit signaal op laten vangen en wat is bijvoorbeel de freq van de uitgang van de VCR die normaal dus naar de TV zal lopen. Ook met dezelfde setup met de TV als eindpunt geen resultaat.

HELP 8)7
Je moet de audio vanaf je tv naar de stereo laten gaan. Standaard vcr frequentie staat toch echt heel vaak beschreven. 35- 581,00. En dat kun je dus niet met een radio ontvangen i.e.g. niet op de fm band. En begin eens met een videoband.

[ Voor 15% gewijzigd door |sWORDs| op 12-04-2007 16:01 ]

• LiquidSmoke
Met versterker bedoel ik antenneversterker, deze werken vaak maar 1 richting op, daarom mag je ook nooit tussen een kabeldmodem en de CAI een antenneversterker zetten :Y)

Wat je met je audio wilt doen:

hang aan de andere kant ook een video, programmeer daar het kanaal van de andere video in, en koppel de audio weer aan je versterker....

Makkelijk is anders, maar voor video is het een goedkope oplossing....

Laat ff weten of het lukt, ben benieuwd :)
Pagina: 1