[.Net 2] Kan Configuratie class niet gebruiken in setup

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:51
Eerst even een kleine situatieschets, dit is een vereenvoudigde indeling van mijn solution:
code:
1
2
3
4
5
6
Solution
  ClientProject
  ServiceProject
  ClassLibraryProject
  ClientSetupProject
  ServerSetupProject

Zowel de client als de server hebben een settings file, met een custom configsection erin. Deze section is gedefinieerd in de ClassLibrary. In zowel de client als de server applicatie kan ik deze gewoon gebruiken. Nu ben ik met het server setup project bezig, en afhankelijk van wat keuze wil ik de settings file aanpassen. Hiervoor heb ik in het server project een Installer class toegevoegd met de volgende code:
C#:
1
2
3
string fullPath = Path.Combine(targetDir, "Server.exe");
Configuration config = ConfigurationManager.OpenExeConfiguration(fullPath);
ServicesSection services = config.GetSection("Services") as ServicesSection;

Op regel 3 krijg ik echter een exception dat hij de betreffende dll waar de ServicesSection in gedefinieerd staat niet an vinden. Ik denk dat dit komt doordat de Installer class in de context van de installatie wordt uitgevoerd, en die heeft immers geen reference met de ClassLibrary. Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een oplossing, het liefst eentje die de ServivesSection class kan gebruiken. Ik zit op dingen te googelen als runtime references toevoegen en dergelijke, maar tot dusver weinig succes.

Roomba E5 te koop

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 14:05

giMoz

iets met meester...

C#:
1
ClassLibraryProject.SubNameSpace.ServicesSection services = config.GetSection("Services") as ClassLibraryProject.SubNameSpace.ServicesSection;

Zo misschien?

Of niet natuurlijk...

• sig69
Nee dat werkt niet, het probleem is dat de hele dll tijdens de installatie niet bekend is, die staat immers in [installatiepad], en de installatie draait zelf vanuit heel ergens anders. Ik had ergens verwacht dat dit wel automatisch zou werken, maar nee

Roomba E5 te koop

• sig69
Kleine kick, hopelijk zijn er wat .net ontwikkelaars goed uitgerust na de paasdagen ;)

Roomba E5 te koop