Nieuwe Game/OC PC 1250€

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik ben van plan om eind april (na prijsverlagingen) een nieuwe pc aan te schaffen. Nu ben ik al geregelde tijd aan het onderzoeken wat de beste configuratie voor mij zal zijn. Ik ben denk ik al een heel eind maar ik heb nog wel een paar vragen bij bepaalde onderdelen.

Ik heb de volgende eisen:
- De games van nu moeten iig nog wel op high gespeeld kunnen worden
- Overclocken moet tot minimaal 3Ghz kunnen, maar liever nog hoger
- De PC moet iig 3 jaar mee kunnen
- Alle onderdelen bij 1 winkel

Dit is mijn lijstje tot nu toe:

Behuizing
Antec Sonata II 101,03€
Deze kast kom ik tegen in veel soortgelijke topics en springt er vooral uit door de prijs/kwaliteits verhouding. De bijgeleverde voeding van 430W zou voldoende moeten zijn.

Moederbord
Gigabyte DS3 110,68€
Dit moederbord clocked goed over en heeft verder alle benodigde aansluitingen.
Gigabyte DS4 152,45€
kga toch voor de ds4 vanwege de betere mogelijk heden voor raid, wat ik in de toekomst wil gebruiken en meegenomen is de heatpipes waardoor ze net ff beter overclocken nog.

Processor
Intel C2D E4400 135,52€
Deze processor is nog niet uit maar is het grotere broertje van de E4300 met als verschil een multiplier van 10 ivp 9. de E4300 klokte al als een beest over, dus ik ga ervan uit dat deze het minstens zo goed zal doen, aangezien je altijd de multi omlaag kan gooien.

Koeler
Artic Freezer 7 Pro 18,03€
Ik lees overal dat deze koeler het uitstekend doet voor een lage prijs, maar voldoet deze ook bij snelheiden boven de 3Ghz. kzit er aan te denken om een scythe infinity of ninja te halen voor dat kleine beetje extra voor de zekerheid, kheb liever niet dat de koeling de bottleneck gaat worden.

Scyte Infinity 38,04€
betere koeler, stillere koeler, vind het de 20€ extra wel waard.

Geheugen
Kingston PC5300 DDR2 667 Mhz 2048 MB kit of 2 CL5 100,20€
PC5300 aangezien ik niet veel verder zal gaan dan 10x333=3330. Zou ik als ik geluk heb met mn cpu het geheugen dan ook nog een klein beetje overclocken naar 700mhz bv zonder problemen of moet ik dan duurder(beter) geheugen kopen? Tevens vraag ik me af of ik niet geheugen met de lagere latency CL4 moet gaan halen, ik zie ze niet voor goedkoper dan 160€. is het de meerwaarde van 60€ waard?
Dit geheugen werkt op 1.8V zelfde voltage als mn moederbord toch?

Videokaart
ECS Geforce 8800 GTS 320MB 268,18€
De goedkoopste 8800 320MB bij Azerty, slim om voor de goedkoopste te gaan of beter een iets duurdere? tevens vraag ik me af hoe de 8600GT het zal doen tegenover deze... maja kdenk dat nog niemand daar een antwoord op heeft. Of moet ik toch nog voor de 640MB versie gaan omdat ik een 20" (wide-)beeldscherm neem?

Harde Schijf
Seagate Barracuda 320GB 7200.10 SATAII 76,67€
Een schijf van 320 is op dit moment genoeg, later wil ik er misschien nog een 2de bij proppen en ze in raid0 zetten, maar ik heb ook nog een 250GB externe staan dus denk dat ik voorlopig genoeg heb.

DVD-brander
Samsung SH-S183L SATA 34,74 € x2
SATA DVD brander. Heeft lightscribe als leuke extraatje

Monitor
Samsung Syncmaster 206BW 290,84€
Een van de beste 20" schermen op het moment, heb nu nog een 19"CRT. Ik zat nog te twijfelen of ik wel een widescreen TFT wilde maar widescreen begint toch steeds meer te komen. 19" wide heeft stuk minder hoogte dan een 19" 4:3, komt een 19" CRT dan het meest over een met een 20" wide? en gaat de kwaliteit van dit schermpje tegenvallen vergeleken met mijn iiyama vision master pro 454?

Muis
Logitech MX-518 45,87€
Een van de beste gamers muizen op dit moment... tevens wil ik persé een draadje.

Keyboard
Logitech Media Elite 22,10€
Ook aan een draadje. eventueel nog de microsoft comfurt curve 2000.

Samengevat:
- E4400 net zo goed of beter als E4300?
- Voldoet koeler voor hoger dan 3Ghz?
- CL4 of CL5? heeft het meerwaarde voor 60¤?
- Videokaart goedkoopste versie of iets duurdere?
- 8800 320 MB of 640MB.. of wachten op ander model?
- monitor?

Elke andere opmerking is natuurlijk ook erg gewenst :)

Dit alles bij elkaar is rond de 1250€1300€ (zat nog wel een klein beetje rek in budget, maar kwil wel de beste prijs/kwali) bij Azerty. Ik wil dit systeem gaan gebruiken icm vista home premium 32bit

[ Voor 5% gewijzigd door RDhits op 04-04-2007 23:28 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De E4300 heeft ook een multiplier van 10... toch? :?
Aangezien die C2D's zich uitstekend laten overklokken verwacht ik niet dat die koeler niet goed genoeg is. Bovendien, veel mensen klokken over met deze koeler :)
CL4 vs. CL5 is een verwaarloosbaar verschil. Scheelt het niks qua bedrag, neem dan CL4, maar ik zou er geen extra geld aan uitgeven.
320MB versie van de 8800GTS levert imo de beste prijs/kwaliteitverhouding, dus die zou ik er zeker in laten. Met hele hoge resoluties en veel textures kan de 640MB versie meer bieden, maar bij de huidige games zie je (ook op hoge resoluties) maar zeer weinig verschil.
Widescreen of niet moet je zelf bepalen. Zelf vind ik het wel lekker. Je kunt ook voor een 22" gaan, die kosten nauwelijks meer, of zelfs minder.
De Acer AL2216W bijvoorbeeld, goed scherm, en kost zelfs minder dan de 206BW. Imo is Samsung wel een beetje overrated. Ze maken goeie schermen, maar er is zeker concurrentie.

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 17:26
Mooi lijstje! :)

Nu de prijzen gunstig zijn voor de E4400 (10x MP!), zou ik hem snel bestellen i.c.m een Scythe Infinity voor de zekerheid. Anders zou ik toch echt voor een goedkopere E4300 (9x MP!) gaan met een Infinity. Als je nog geld overhoud, zou ik toch echt PC6400 geheugen overwegen, zoveel duurder is het meestal niet meer. Cas Latency maakt niet veel uit.
De 320Mb 8800GTS moet toch wel de keuze zijn als je op max 1280x1024 speelt.
En dan past een Samsung 206BW er prachtig bij!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Hier een review Hij koelt als de beste en is lekker stil, is alleen wat duurder en groot.

[ Voor 6% gewijzigd door 3mph op 04-04-2007 18:00 ]

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Wow, erg goed systeem. Mits goed overgeklokt, is dit een erg snelle bak voor een heel redelijke prijs. Alle onderdelen zijn volgens mij erg goed gekozen.

Die Scythe Infinity koeler die hierboven genoemd wordt is erg goed, maar de Arctic Freezer 7 Pro is ook ruim voldoende. Dus ik zou het gewoon zo laten als je het hebt, scheelt weer 20 euro. En die e4400 wordt vast een toppertje voor OC, kun je wel vanuit gaan. Het geheugen zou ik ook gewoon zo laten, optimale prijs/kwaliteitsverhouding. CL4 is niet erg merkbaar, en toch een stuk duurder.

Over de monitor: Als je een wide-screen neemt, neem dan 20" of groter zoals in je huidige keuze. Zoals je zelf al aangeeft is de hoogte van een 19" (of kleiner) breedbeeld-scherm behoorlijk beperkt. Zelf vind ik breedbeeld sowieso niet heel nuttig, maar echt nadeel heeft het ook niet. Je zou ook kunnen kiezen voor een 19" niet-breedbeeld, dan heb je meer beeldruimte voor minder geld (200-250 euro). Maar dat is je eigen keuze. Ik raad je aan om veel vergelijkingen en gebruikerservaringen te lezen van monitoren, want van de officiële eigenschappen kun je niet altijd op aan. Iiyama heeft trouwens ook een paar goede schermen voor interessante prijzen.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
geert1 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:10:

Die Scythe Infinity koeler die hierboven genoemd wordt is erg goed, maar de Arctic Freezer 7 Pro is ook ruim voldoende. Dus ik zou het gewoon zo laten als je het hebt, scheelt weer 20 euro. En die e4400 wordt vast een toppertje voor OC, kun je wel vanuit gaan. Het geheugen zou ik ook gewoon zo laten, optimale prijs/kwaliteitsverhouding. CL4 is niet erg merkbaar, en toch een stuk duurder.
Ding is goed op idle stand omdat ie dan niet snel draait maar met meer work-load gaat dat ding toch echt hard blazen en daar word je niet vrolijk van. Daarom ben ik het met bovenstaande mensen eens dat een Infinity het geld wel waard is zodat ie ook stil is én goed koelt onder load.

• 3mph
Wanneer komt de E4400 Eigenlijk? Ik kan hem nog niet vinden..

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik zou inderdaad de Scythe Infinity nemen, zoals je al zegt wil je geen cooler-bottleneck en hij kost maar 20 Euro meer. Verder zou ik de G5 kiezen, is ong. 60 euro. Ik ben zelf ook van een MX518>G5 overgestapt en ik vind deze toch lekkerder (ook hogere DPI: 2000).

Wat je ook serieus in overweging moet brengen: Gigabyte DS4. Is hetzelfde idee als een DS3, heeft alleen een betere southbridge waardoor RAID-0 volledig ondersteund wordt (moet je wel twee HDD's kopen). Het grootste voordeel is de betere heatpipes (SilentPipe o.i.d.), waardoor overclocken >3,2GHz waarschijnlijk beter zal gaan. De vraag is of je voor deze relatief kleine verschillen 40 Euro overhebt :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Een infinity past niet lekker op een ds3. Het gewicht van dat ding zorgt ervoor dat de standaart bevesteging het niet goed houdt, waardoor de koeler er slecht op zit. De oplossing hiervoor is 4 m4 boutjes halen en wat ringetjes. Maar dan zit je met het probleem dat de dat koelblok op de heatpipes op de caps van de ds3 leunt. Dus moet je ook een stukje van dat blok afzagen wil je het echt goed hebben.

Het ziet er uit al veel werk, maar het valt wel mee. En het is het zeker waard. Ga van de week zagen, maar alleen al de schroefjes mod scheelt bij mij 5 graden.

Op de laatste paar pagina's van het ds3/ds4/qd6 topic in tca is hier zat over te vinden.
Processor
Intel C2D E4400 135,52€
Deze processor is nog niet uit maar is het grotere broertje van de E4300 met als verschil een multiplier van 10 ivp 9. de E4300 klokte al als een beest over, dus ik ga ervan uit dat deze het minstens zo goed zal doen, aangezien je altijd de multi omlaag kan gooien.
Waarom zal een cpu beter klokken als je de multi omlaag gooit? Een hoge multi is altijd beter omdat je dan in een zo laag mogelijke strap kan blijven.

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
bassie_ schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:54:
Een infinity past niet lekker op een ds3. Het gewicht van dat ding zorgt ervoor dat de standaart bevesteging het niet goed houdt, waardoor de koeler er slecht op zit. De oplossing hiervoor is 4 m4 boutjes halen en wat ringetjes. Maar dan zit je met het probleem dat de dat koelblok op de heatpipes op de caps van de ds3 leunt. Dus moet je ook een stukje van dat blok afzagen wil je het echt goed hebben.

Het ziet er uit al veel werk, maar het valt wel mee. En het is het zeker waard. Ga van de week zagen, maar alleen al de schroefjes mod scheelt bij mij 5 graden.

Op de laatste paar pagina's van het ds3/ds4/qd6 topic in tca is hier zat over te vinden.

[...]

Waarom zal een cpu beter klokken als je de multi omlaag gooit? Een hoge multi is altijd beter omdat je dan in een zo laag mogelijke strap kan blijven.
En volgens mij kun je tegenwoordig niets meer doen met de multiplier. O-)

[ Voor 9% gewijzigd door de_harde_kern op 04-04-2007 19:37 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
de_harde_kern schreef op woensdag 04 april 2007 @ 19:36:
[...]

En volgens mij kun je tegenwoordig niets meer doen met de multiplier. O-)
Multi kan omlaag niet omhoog, verlagen van multi word ook gebruikt voor eist.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Je zou voor je tobo ook nog even kunnen kijken naar de Microsoft Comfort Curve 2000, deze is ergonomisch en als je veel putert, merk je dat wel goed in je polsen en is maar 25 euro, dus scheelt maar 3 euro.

Daarnaast een net systeem, vooral voor OC'n. Het geheugen zou ik ook CL5 nemen, je merkt het verschil eigenlijk niet en het scheelt je een hoop geld voor geheugen!

• RDhits
  • Niet online
bedankt voor alle reacties!! sorry dat ik zo laat reageer!
Widescreen of niet moet je zelf bepalen. Zelf vind ik het wel lekker. Je kunt ook voor een 22" gaan, die kosten nauwelijks meer, of zelfs minder.
De Acer AL2216W bijvoorbeeld, goed scherm, en kost zelfs minder dan de 206BW. Imo is Samsung wel een beetje overrated. Ze maken goeie schermen, maar er is zeker concurrentie.
ik ga toch voor een 20 inch denk ik omdat de 22 inch modellen dezelfde resolutie hebben van 1680x1050, wat erop neer komt dat het uitgerekte pixels zijn. dus komt erop neer dat de kwaliteit van het beeld minder is of zit ik nu heel raar te denken?
of anders eventueel toch een 19inch 4:3 schermpje... kga hier nog wat onderzoek naar doen. schermpje kan eventueel ook nog later erbij komen. ik heb hier nog wel een schermpje liggen.
Wanneer komt de E4400 Eigenlijk? Ik kan hem nog niet vinden..
bij azerty staat hij er al bij, maar dat hij pas leverbaar is over 2 weken... 22 april wordt hij als het goed is officieel gereleased, maar dat is toch iets langer nog als 2 weken. dus we zullen zien.
Ik zou inderdaad de Scythe Infinity nemen, zoals je al zegt wil je geen cooler-bottleneck en hij kost maar 20 Euro meer.
Denk dat ik toch maar voor de infinity ga, al is het alleen maar voor het geluid.
Verder zou ik de G5 kiezen, is ong. 60 euro. Ik ben zelf ook van een MX518>G5 overgestapt en ik vind deze toch lekkerder (ook hogere DPI: 2000).
ik ga ze allebei wel ff proberen bij een winkel, kvond de instelbare dpi-knop bij de mx518 wel interessant. voor mij zullen allebei de muizen voor mij een openbaring zijn denk ik omdat ik altijd met een standaard muis heb gegamed.
Wat je ook serieus in overweging moet brengen: Gigabyte DS4. Is hetzelfde idee als een DS3, heeft alleen een betere southbridge waardoor RAID-0 volledig ondersteund wordt (moet je wel twee HDD's kopen). Het grootste voordeel is de betere heatpipes (SilentPipe o.i.d.), waardoor overclocken >3,2GHz waarschijnlijk beter zal gaan. De vraag is of je voor deze relatief kleine verschillen 40 Euro overhebt
mocht ik raid gaan willen gebruiken dan moet ik inderdaad voor de ds4 gaan vanwegen de betere southbridge (ich-8 ipv ich op de ds3, right?) dat wil ik inderdaad in de toekomst gaan gebruiken dus ik denk dat ik voor de ds4 ga dan, is dat beter overclocken daarbij meegenomen.
Aan de andere kant, kan ik dat niet beter een p5b deluxe nemen, aangezien die in dezelfde prijsklasse valt? ik verander hem wel alvast in de ds4 maar meningen kunnen dit nog veranderen uiteraard :)

nog een vraagje mbt tot een stukje van neoseeker:
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=136387
As for the overclocking results for our third CPU, Core 2 Duo E4400, we didn’t pin a lot of expectations on it from the very beginning. This CPU is based on the “cut-down” Allendale core, which is known to be not as impressive as Conroe when it comes to overclocking. Even the relatively high clock frequency multiplier of 10x doesn’t help here (it is so high because the CPU supports 800MHz bus). If you remember, we managed to overclock a similar Core 2 Duo E4300 processor only to 3.42GHz. So, we expected the newcomer to perform at about the same level.

However, the actual results turned out even worse than we had expected. At the nominal Vcore of 1.2875V, this CPU could only run at 2.93GHz, i.e. at 293MHz FSB taking into account the 10x multiplier. By raising the Vcore to 1.6V, we could only push FSB frequency to 325MHz, not any higher than that.

So, the CPU could run stably at 3.25GHz maximum, which doesn’t look very impressive against the background of the previous two models. However, Core 2 Duo E4400 will hardly disappoint you with its performance even at this speed. Therefore, it is definitely far from failure.
de 4400 clocked zelfs slechter als de 4300 die ze hadden getest. aangezien je makkelijker hoger moet kunnen clocken met een hogere multiplier (volgens bassie_) vallen deze prestatie dan dubbel zo zwaar tegen of zal de 4400 als je de multi naar 9 zet toch nog beter kunnen clocken?
Of hebben ze gewoon een slecht exemplaar van een 4400 te pakken gekregen?

nou dit zal jullie wel weer even bezig houden denk ik :P
_/-\o_ _/-\o_ deze zoiezo als je mn hele post heb gelezen :P :P

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Na het stuk van RDhits over de e4400 hierboven te hebben gelezen, raad ik je aan om na de prijsverlaging even de prijzen te vergelijken van de e4300, de e4400 en andere processors. Ook zul je even wat benchmarks en reviews moeten doorspitten van die nieuwe processoren. Het valt nu namelijk nog moeilijk te zeggen welke optimaal is voor OC.

Als de e4300 aanzienlijk goedkoper is dan de e4400, kun je die best overwegen. Als je toch overklokt zal die niet veel trager zijn, misschien zelfs sneller zoals het bericht hierboven suggereert. Maar dan moet het echt merkbaar goedkoper zijn.

Je kunt trouwens ook nog een e6600 nemen en die overklokken tot 3+Ghz, maar das weer een stukje duurder. Die schijnt na de prijsverlaging ongeveer 220 euro te gaan kosten als ik het goed onthouden heb. Is wel een snellere processor dan de e4xxx bij gelijke kloksnelheid.

Afgezien van dit processor-vraagstuk zit je systeem nu wel goed denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door geert1 op 05-04-2007 09:16 ]

• RDhits
  • Niet online
geert1 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 09:15:
Na het stuk van RDhits over de e4400 hierboven te hebben gelezen, raad ik je aan om na de prijsverlaging even de prijzen te vergelijken van de e4300, de e4400 en andere processors. Ook zul je even wat benchmarks en reviews moeten doorspitten van die nieuwe processoren. Het valt nu namelijk nog moeilijk te zeggen welke optimaal is voor OC.

Als de e4300 aanzienlijk goedkoper is dan de e4400, kun je die best overwegen. Als je toch overklokt zal die niet veel trager zijn, misschien zelfs sneller zoals het bericht hierboven suggereert. Maar dan moet het echt merkbaar goedkoper zijn.
jah maar is de e4400 niet gewoon dezelfde proc als de e4300 zij het iets hoger geclocked vanwege de multiplier 10?... dus zou hij minimaal hetzelfde moeten presteren, eigenlijk beter???

• 3mph
3mph schreef op woensdag 04 april 2007 @ 18:00:
Hier een review Hij koelt als de beste en is lekker stil, is alleen wat duurder en groot.
Vandaag hebben ze bij Anandtech bijna alle grote overclock coolers getest.. De Infinity staat er ook bij.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:45
Je zou beter kunnen gaan voor een evga geforce 8800 gts superclocked:

http://enthusiast.hardocp...5MywxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

Ik heb hem toevallig ook besteld en ben zeer benieuwd wat hij in zijn mars heeft.
Als je die review leest zie je dat hij in sommige gevallen de 640 mb voorbij gaat in de benchmarks :) Dit was bij een andere review, hij komt iig heel goed uit de bus ;)
Beeldkwalitiet schijnt ook erg goed te zijn dus ik ben erg benieuwd.

Heb hem besteld bij Salland.

[ Voor 16% gewijzigd door Vlassie1980 op 05-04-2007 14:30 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Nippletwister schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:27:
Je zou beter kunnen gaan voor een evga geforce 8800 gts superclocked:
Persoonlijk zie ik geen enkel voordeel van een fabrieksoverklokte kaart vs. een normale.
Bij een gelijke prijs zou ik het zeker doen, maar overklokken kun je ook gewoon met een goedkopere standaardvariant. Die komt waarschijnlijk net zo ver voor minder geld.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 07-11-2025
InfinityG35 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:47:
[...]

Persoonlijk zie ik geen enkel voordeel van een fabrieksoverklokte kaart vs. een normale.
Bij een gelijke prijs zou ik het zeker doen, maar overklokken kun je ook gewoon met een goedkopere standaardvariant. Die komt waarschijnlijk net zo ver voor minder geld.
Dat weet je dus niet, fabrieks-overgeclockte kaarten zijn hand-picked cores door de fabrikant (cores die lekker OC'en), je hebt een aanzienlijke kans dat jouw 'normale' 8800GTS voor geen hond OC'ed..

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-01 16:03
Jedi_Pimp schreef op donderdag 05 april 2007 @ 20:52:
[...]

Dat weet je dus niet, fabrieks-overgeclockte kaarten zijn hand-picked cores door de fabrikant (cores die lekker OC'en), je hebt een aanzienlijke kans dat jouw 'normale' 8800GTS voor geen hond OC'ed..
Bijna elke 8800GTS heeft wel 50mhz marge op de GPU, dus hand-picked hoeft niet per se te gebeuren. Het is volgens mij heel simpel om als fabrikant wat extra geld te vangen door deze marges te gebruiken door een overklokte bios erin te gooien.

XFX heeft bijvoorbeeld wel duizend en 1 XXX en ULTRA XXX edities, welke allemaal dezelfde cooler en dezelfde memory chips hebben. Vaak blijkt dan dat de normale variant net zo ver komt als een zogenaamde 'hand-picked' variant waar je dan 50 euro meer voor hebt betaald. Geef mij maar een standaard 640MB variant dan, en dan klok ik hem lekker zelf over.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• RDhits
  • Niet online
maar in dat geval behoud je wel je garantie, en aangezien ik nog nooit een gpu heb overgeclocked is zon fabriek overclockte kaart nog niet zo'n gek idee... maar aan de andere kant, op dit moment zal ik nog wel tevreden zijn met hoe de kaart de games zal spelen en pas over 1 jaar of 2 jaar (wanneer de garantie er toch af is, of eigenlijk toch een nieuw kaartje nodig heb) zal ik hem pas willen oc'en zodat de kaart net ff langer mee zal gaan. naja iets om over na te denken iig

• 3mph
inmiddels al besteld?
Pagina: 1